Forum     Forum - powrót na pocztek forum Portal - powrót na ADHD.org.pl Office Bogdan Mizerski

Literatura dla nauczycieli

Moderator: Moderatorzy

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 06-06-2005 22:45

Publikacje metodyczne -Nauczanie zintegrowane

Książka o formach pracy w szkole (indywidualna, grupowa, w klasie), kwestii komunikowania i integrowania klasy szkolnej, wykorzystywania środków dydaktycznych, planowania pracy, postępowania z uczniami agresywnymi, nadpobudliwymi i niechętnie uczącymi się.

Nauczanie otwarte w 28 krokach. Bernd Badegruber


Program udzielania pomocy dzieciom w nabywaniu umiejętności kontroli nad własną aktywnością oraz poszukiwaniu akceptowanych społecznie sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego przy jednoczesnym wzmocnieniu poczucia własnej wartości i poprawieniu samooceny.

[url=http://www.edukacyjna.pl/ksiazka.php?id=4390&partner=adhd.org.pl]
Teresa Opolska, Elżbieta Potembska
Dziecko nadpobudliwe. Program korekcji zachowań [/url]
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 04-07-2005 20:43

Tu w tej księgarni jest bardzo dużo ciekawych pozycji z edukacji i wychowania, warto tam często zaglądać.

KSIĘGARNIA EDUKACYJNA
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 20-11-2006 10:53

Najnowsza Książka GWP

ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Przewodnik dla rodziców i wychowawców
autorzy: Artur Kołakowski, Tomasz Wolańczyk, Agnieszka Pisula, Magdalena Skotnicka, Anita Bryńska
format: oprawa: miękka
cena: 34,00

Obrazek

Z przedmowy Prof. dr hab. n. med. Ireny Namysłowskiej

Proces leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi to równoczesna praca z dzieckiem, rodzicami i szkołą. Ważne jest zatem dostarczenie rodzicom i wychowawcom informacji o zaburzeniu dziecka, jego przyczynach, przebiegu i ewentualnych następstwach, a także - lub może przede wszystkim - o procesie terapii i ich własnym w nim udziale.
Książka - napisana przez znakomity zespół, który od dawna zajmuje się dziećmi z ADHD i prowadzi właściwie jedyną specjalistyczną poradnię w Polsce - dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia ona rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań: "Co złego zrobiliśmy?" i "Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?". Równocześnie jednak uświadamia, jak różnego rodzaju działania wychowawcze, często stosowane w dobrej wierze, mogą wzmacniać objawy zaburzenia, a także wskazuje, jak temu zapobiegać.
Obok opisu stosowanych metod edukacyjnych, psychoterapeutycznych i farmakologicznych, zawiera także wiele cennych i praktycznych uwag, na przykład kiedy i jak chwalić dziecko oraz za co. Te praktyczne uwagi, które mają pomagać rodzicom w radzeniu sobie z trudem wychowania dzieci nadpobudliwych ruchowo i mających problemy z utrzymaniem uwagi, są jednocześnie na tyle ogólne, że mogą z nich skorzystać wszyscy rodzice przeżywający trudności wychowawcze lub po prostu niepewni, jak postępować z dziećmi. Autorzy dostarczają również informacji na temat objawów zespołu ADHD w dorosłym życiu.
Lektura stwarza szansę, że rodzice dzieci nadpobudliwych psychoruchowo poczują się w pełni kompetentnymi i - parafrazując termin Winnicotta - "wystarczająco dobrymi rodzicami". Dlatego książka ta jest tak ważna i potrzebna.


Patronat: ADHD.org.pl , P.T. ADHD.


Spis treści:

Część 1
Podstawowe wiadomości na temat ADHD

1. Określenie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej
2. Szerzej o typowych objawach ADHD
3. Rozpowszechnienie i przyczyny ADHD
4. Rodzina dziecka z ADHD
5. CV osoby z ADHD
6. Powikłania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej

Część 2
Diagnoza, leczenie, zaburzenia współistniejące

7. Diagnoza
8. Rola specjalistów w pracy z dzieckiem z ADHD
9. Leczenie farmakologiczne
10. Leczenie dietetyczne
11. ADHD a choroba tikowa
12. Problemy z zachowaniem
13. Dlaczego nie odnoszą sukcesu, czyli o specyficznych trudnościach szkolnych

Część 3
Praktyczne porady, czyli przepis na sukces

14. "Okulary", czyli specyficzne strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD
15. Odrabianie lekcji
16. Inne typowe problemy związane z objawami ADHD
17. Wydawanie poleceń
18. Bardzo ważna jest samoocena
19. Praca na pozytywach: pochwały, nagrody, podkreślanie sukcesów, systemy żetonowe
20. Normy i zasady
21. Konsekwencje, czyli co robić, gdy dziecko łamie zasady
22. Obelgi, wyzwiska i inne słowa, które ranią
23. Wybuch, czyli jak poradzić sobie z nagłym pojawieniem się agresji impulsywnej
24. Nadpobudliwe dziecko w szkole
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

Wanda Baranowska

Dama/Kawaler Złotego Orderu ADHD

Posty: 188


Rejestracja:
18-05-2006 21:44

Lokalizacja: Łódź

Post 10-12-2006 17:37

Studentom nieskromnie polecam swój artykuł pt. "Szkolny system wspomagania rodziny w wychowaniu dziecka z ADHD- pomiędzy teorią a praktyką"- zjadziecie tam wyniki badań przeprowadzonych wśród nauczycieli i rodziców na gruncie polskim. Znajduje się w Pedagogice Rodziny pod red. H. Cudaka, Wydawnictwo WSHE w Łodzi, 2006.
Buziaki
[smilie=heart fill with love.gif]

Agatka

Awatar użytkownika

Profesorowa

Posty: 1001


Rejestracja:
10-03-2005 21:16

Lokalizacja: Kraków

Post 10-12-2006 23:24

Dziękujemy Wanda, za namiary!
Co do nowej książki Prof Wolańczyka i spółki :lol: jest jak zwykle - pragmatyczna, konkretna i napisana logicznym, zwięzłym językiem. Polecam!
jestem psychologiem:) i lubię to forum
Agata Orzeł-Żukowska
psycholog dziecięcy i terapeuta rodzinny
terapeuta biofeedback

Wanda Baranowska

Dama/Kawaler Złotego Orderu ADHD

Posty: 188


Rejestracja:
18-05-2006 21:44

Lokalizacja: Łódź

Post 14-12-2006 10:05

Wszystkim badaczom problematyki ADHD i innych niezwykłości polecam artykuły zawarte w drugim numerze Przeglądu Badań Edukacyjnych (Wydawnictwo WSHE, Łódź 2006):

Jacek Błeszyński, Zaburzenia autystyczne w ujęciu dynamicznym i funkcjonalnym (na podstawie badań)
Wanda Baranowska, Funkcjonowanie uczniów kształcenia zintegrowanego z ADHD w świetle studium przypadków
Krzysztof J. Szmidt, Podejścia i metody w psychopedagogicznych badaniach twórczości
Jacek Bogucki, Modele procesu odrzucenia społecznego oraz jego wpływu na funkcjonowanie społeczne jednostki – przegląd badań amerykańskich

W 100% przyłączam się do opinii Agatki o książce Wolańczyka i spółki ! [smilie=mylove.gif]

Łączę buziaki!!! [smilie=heart fill with love.gif]

Ola

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Złotego Orderu ADHD

Posty: 105


Rejestracja:
27-10-2005 21:53

Lokalizacja: Warszawa

Post 01-07-2007 18:10

Mini poradnik dla rodzica i nauczyciela.

Znalazłam w internecie taką książeczkę, może komuś się przyda. Sama jeszcze nie czytałam, ale pewnie jest to lektura godna polecenia :-) A oto link: http://pomost.pomorskie.pl/docs/Poradnik_ADHD.pdf
Nawet cień przyjaciela wystarczy, aby uczynić człowieka szczęśliwym.

Dosia

Awatar użytkownika

Rodzic i nauczyciel

Posty: 11855


Rejestracja:
11-05-2006 02:24

Dzieci: Marcin 21 lat ADHD, Piotr 29 lat

Post 05-07-2007 14:21

"ADHD- prawie normalne życie" pod red. Wandy Baranowskiej (2007), Wydawnictwo WSHE w Łodzi
Moi synowie są już dorośli, obaj po maturze i usamodzielnieni. :OK:

Przekonałam się, że ani ADHD ani ZA nie jest wyrokiem i staram się szerzyć wiedzę o tym, jak to robić, chociaż uważam, że największe, najpełniejsze i najbardziej wartościowe źródło tej wiedzy znajduje się właśnie tutaj, na tym forum.

dosia.eu - mój blog o wychowaniu, mój facebook.
Zapraszam do czytania, lajkowania, rozpowszechniania i dziękuję. :)

olasp

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Złotego Orderu ADHD

Posty: 158


Rejestracja:
29-06-2007 21:34

Lokalizacja: Tychy

Post 01-10-2007 13:11

"Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej". Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson
Ola terapeuta integracji sensorycznej
http://www.integra.edu.pl

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 02-05-2008 15:44

CBT wydało ksiażeczke akurat dla nauczycleli (ciężko będzie sie wymigać od czytania, bo tylko 50 stron (z okladką!!)

Kołakowski, Pisula, Skotnicka,Wolańczyk
"Dziecko nadpobudliwe w szkole. Objawy i systemy pomocy"
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 04-05-2008 12:42

z mojej półki - co prawda niedokładnie o ADHD, ale ogólnie o pracy w szkole:
C. H. Edwards - Dyscyplina i kierowanie klasą
(SUPER podręcznik dla nauczycieli -amerykański, ale przykłady takie, że spokojnie przenosimy na grunt Polski, omawia techniki postępowania w różnych sytuacjach)

kolejna lektura obowiazkowa:

H. R. Schaffer - Psychologia dziecka
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

nieszka_agnieszka

Dama/Kawaler Złotego Orderu ADHD

Posty: 135


Rejestracja:
12-02-2008 17:50

Lokalizacja: Kraków / Krosno

Post 04-05-2008 16:38

Schaffer, cenna książka i jak dla mnie "łopatologicznie" napisana, co jest jej atutem, psychologia dla każdego. :D

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 04-05-2008 19:17

nieszka_agnieszka pisze:Schaffer, cenna książka i jak dla mnie "łopatologicznie" napisana, co jest jej atutem, psychologia dla każdego. :D

dlatego tu wstawiłam :D
Edwardsa tez się dobrze czyta - miałam problem ze zrobieniem korekty, bo ciagle się łąpałam, że czytam "dla siebie" a nie "dla korekty" :roll:
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

mamaiwa

Awatar użytkownika

Huragan Porządku

Posty: 1899


Rejestracja:
11-10-2007 12:25

Lokalizacja: wielkopolska

Post 05-05-2008 07:51

Znalazłam coś takiego na stronie http://www.wsp.krakow.pl/biblio/pliki/a ... rafia.html :


Oddział Informacji Naukowej BG AP

ADHD i nadpobudliwość psychoruchowa
zestawienie bibliograficzne za lata 1996-2007
przygotowane przez Artura Gumułkę i Ewę Piotrowską

Artykuły z czasopism
Anielska Agnieszka : O nadpobudliwości psychoruchowej // Życie Szkoły. - 2005, nr 4, s. 58-60
Baczyńska Ewa, Borowiec-Janczak Beata, Kuchciak Anna : Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo // Życie Szkoły. - 2002, nr 1, s. 10-14
Baranowska Wanda : Funkcjonowanie uczniów kształcenia zintegrowanego z ADHD w świetle studium przypadku // Przegląd Badań Edukacyjnych. - 2006, nr 1, s. 27-45
Baranowska Wanda : Szkolny system wspomagania rodziny w wychowaniu dziecka z ADHD - pomiędzy teorią a praktyką // Pedagogika Rodziny. - 2006, nr 1, s. 185-195
Barkley Russell A.: Dzieci nadpobudliwe i roztargnione // Świat Nauki. - 1998, nr 11, s. 50-55
Bartkowicz Zdzisław : Terapia nieletnich nadpobudliwych psychoruchowo // Opieka, Wychowanie, Terapia. - 1998, nr 2, s. 17-28
Błachno Magda : Nadpobudliwość psychoruchowa jako czynnik ryzyka krzywdzenia dziecka // Dziecko Krzywdzone. - 2006, Nr 14, s. 72-79
Borkowska Aneta : Impulsywność poznawcza w zespole ADHD // Psychologia Rozwojowa. - 2005, nr 3, s. 145-156
Buda Bogusława : Problemy szkolne dziecka z zespołem hiperaktywności w klasach I-III // Kwartalnik Edukacyjny. - 2002, nr 1, s. 71-82
Chrzanowska Beata, Święcicka Justyna : Oswoić ADHD // Edukacja i Dialog. - 2006, nr 6, s. 52-57
Cyrklaff Magdalena : Minimalizowanie problemów w nauce u dzieci z ADHA : propozycje do wykorzystania w szkole, bibliotece i w domu // Biblioteka w Szkole. - 2007, nr 1, s. 3-5
Dąbrowska Joanna, Kwiatkowska Ewa : Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci // Wychowanie na co Dzień. - 2004, nr 7/8, dod. Wkładka Metodyczna nr 7/8, s. VII-VIII
Długosz Małgorzata : Wielokierunkowy model pomocy dziecku z nadpobudliwością psychoruchową // Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J. Paedagogia-Psychologia. - 2004, Vol. 17, s. 109-120
Dudek Mieczysław : Związek agresywności z nadpobudliwością psychoruchową // Społeczeństwo i Rodzina. - 2006, nr 3, s. 72-83
Filus Małgorzata : Przejawy ekspresji twórczej dzieci nadpobudliwych psychoruchowo a postawy nauczycieli // Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J. Paedagogia-Psychologia. - 2000, Vol. 13, s. 45-59
Filus Małgorzata, Taracha Marta : Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo a oddziaływanie środowiska szkolnego // Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J. Paedagogia-Psychologia. - 1999, Vol. 12, s. 77-86.
Filus Małgorzata, Taracha Marta : Problemy nauczycieli w pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo // Zeszyty Wszechnicy Świętokrzyskiej. - 2000, Z. 12, s. 9-20
Flis Renata : Dziecko z ADHD w szkole : współpraca z rodzicami // Hejnał Oświatowy. - 2006, nr 4, s. 21-23
Garstecka Julia : Nadpobudliwość psychoruchowa : konferencja w "Helenowie" // Życie Szkoły. - 2004, nr 7, s. 58-60. - Konferencja "Wspomaganie rozwoju uczniów z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej"
Gindrich Piotr : Współwystępowanie zespołu ADHD i innych zaburzeń - przegląd badań // Zeszyty Wszechnicy Świętokrzyskiej. - 2002, Z. 15, s. 9-18
Glinka Anna Magdalena : Dziecko nadpobudliwe // Nowa Szkoła. - 2003, nr 10, s. 12-14
Gorczyca Robert : Czym ADHD nie jest? // Niebieska Linia. - 2006, nr 3, s. 4-6
Grzybowski Piotr, Gorzelańczyk Edward Jacek, Roterman-Konieczna Irena : Genetyczne podłoże ADHD // Krakowskie Studia Małopolskie. - 2005, Vol. 9, nr 9, s. 257-266
Grzywniak Celestyna : Nadpobudliwość psychoruchowa a trudności szkolne // Życie Szkoły. - 2000, nr 6, s. 334-338
Grzywniak Celestyna : Sposoby postępowania z dziećmi nadpobudliwymi w szkole i w domu // Auxilium Sociale. - 2000, nr 3/4, s. 123-130
Hanć Tomasz : Biologiczne podłoże ADHD // Remedium. - 2006, nr 7-8, s. 56-57
Hanć Tomasz : Czego boi się dziecko nadpobudliwe? // Remedium. - 2006, nr 4, s. 30-31
Hanć Tomasz : Dzieci z ADHD w młodszym wieku szkolnym // Remedium. - 2006, nr 10, s. 28-29
Hanć Tomasz : To nie sprawa złego charakteru // Edukacja i Dialog. - 2006, nr 6, s. 58-62
Jaklewicz Grażyna : Funkcjonowanie dziecka nadpobudliwego psychoruchowo w grupie rówieśniczej // Gospodarka Regionalna i Turystyka. - 2005, z. 1, s. 151-158
Jakubiak-Zapalska Ewa : Funkcjonowanie w szkole dzieci nadpobudliwych psychoruchowo // Prace Naukowe. Pedagogika / Politechnika Radomska im. K. Pułaskiego. - 1998, Nr 4, s. 71-97
Jaskułowska Ewa : Nadpobudliwość psychoruchowa - opis i analiza przypadku // Życie Szkoły. - 2004, nr 1, s. 45-47
Klaś Kinga : Nadpobudliwość i zaburzenia koncentracji. Cz. 2-4 // Remedium. - 2003, nr 6, s. 13 ; nr 7-8, s. 25 ; nr 9, s. 13
Klimek Bogumiła : Mały wiercipięta // Wychowawca. - 2003, nr 9, s. 12
Kolber Grażyna : Zajęcia z gliną jako terapia dla dzieci nadpobudliwych // Wychowanie w Przedszkolu. - 1997, nr 5, s. 289-292
Kostrzewski Janusz : Jawny i ukryty lęk oraz objawy depresji u 10-11-letnich chłopców z zespołem ADHD // Człowiek, Niepełnosprawność, Społeczeństwo. - 2006, nr 1, s. 97-111
Kowolik Piotr : Nadpobudliwość psychoruchowa dzieci w młodszym wieku szkolnym : (wprowadzenie do tematu) // Nauczyciel i Szkoła. - 2005, nr 1/2, s. 9-24
Krawiec Wiesława, Szadkowska Anna : Praca z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo // Problemy Opiekuńczo-Wychowcze. - 2003, nr 2, s. 21-22
Kuczyńska Janina Anna : Nadpobudliwość psychoruchowa jako zespół deficytu uwagi : procesy poznawcze u dzieci z zespołem ADD lub ADHD // Test. - 1996, nr 4, s. 103-115
Kunert Joanna : Nowe podejścia w wychowaniu dzieci z ADHD // Szkoła Specjalna. - 2006, nr 3, s. 210-215
Łysek Jan : Dzieci z symptomem ADHD // Nauczyciel i Szkoła. - 2004, nr 1/2, s. 108-117
Majerowicz-Klaus Mirosława : Jak pomóc dziecku nadpobudliwemu psychoruchowo w szkole? // Katecheta. - 2003, nr 10, s. 63-67
Michalik Anna : Zespół nadpobudliwości psychoruchowej // Wychowawca. - 2003, nr 9, s. 13
Myśliwczyk Iwona : Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z perspektywy psychologa, pedagoga i lekarza psychiatry // Szkice Humanistyczne. - 2006, nr 3/4, s. 125-133
Nehring Alicja, Sawicka Lidia : Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo w edukacji zintegrowanej // Wychowawca. - 2003, nr 9, s. 9-11
Nowak Renata : Jak pomóc dziecku nadpobudliwemu? // Wychowanie w Przedszkolu. - 1996, nr 5, s. 285-289
Olek Urszula : "W zgodzie z naturą i samym sobą" : program pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo // Wychowawca. - 2003, nr 9, s. 14-15
Patycka Bożenna : Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi // Życie Szkoły. - 2002, nr 7, s. 414-420
Pętlewska Halina : Pipi w szkolnej ławie - czyli o nadpobudliwości psychoruchowej // Opieka, Wychowanie, Terapia. - 2000, nr 4, s. 34-41
Połeć Bożena : Jak pracowałam z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo // Życie Szkoły. - 2006, nr 1 s. 35-39
Potempska Elżbieta, Opolska Teresa : Program korekcji nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci w młodszym wieku szkolnym Cz. 1-2 // Opieka, Wychowanie, Terapia. - 1998, nr 2, s. 29-37 ; nr 3, s. 22-32
Pruś Bożena : Nadpobudliwość psychoruchowa w młodszym wieku szkolnym // Gospodarka Regionalna i Turystyka. - 2005, z. 1, s. 175-194
Putowska Iwona : Problemy funkcjonowania dziecka nadpobudliwego psychoruchowo w środowisku rodzinnym // Gospodarka Regionalna i Turystyka. - 2005, z. 1, s. 159-166
Różańska Katarzyna : W jaki sposób rodzice mogą wpływać na rozwój dzieci z ADHD? // Małżeństwo i Rodzina. - 2005, nr 4, s. 45-48
Saracka Małgorzata : Problemy dziecka nadpobudliwego psychoruchowo w środowisku przedszkolnym // Gospodarka Regionalna i Turystyka. - 2005, z. 1, s. 167-174
Siemieniuk, Halina : Dziecko nadpobudliwe czy z ADHD? // Nowa Szkoła. - 2005, nr 5, s. 61-62
Skórczyńska Małgorzata : Dziecko z zespołem deficytu uwagi z nadruchliwością (ADHD) : symptomy diagnostyczne i wybrane metody terapii // Szkoła Specjalna. - 2003, nr 5, s. 280-287
Smykaj Joanna : Jak rozpoznać ADHD u dziecka? // Edukacja i Dialog. - 2005, nr 7, s. 14-18
Szczęsna Maria : Dziecko nadpobudliwe w szkole // Dyrektor Szkoły. - 2003, nr 10, s. 57-58
Szmalec Danuta : Potrzebne są rozwiązania prawne // Nowa Szkoła. - 2003, nr 10, s. 9-11
Szmyd-Skórzewska Magdalena : Propozycja programu pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo, oparta na doświadczeniach amerykańskich pedagogów // Nauczanie Początkowe. - 2002/2003, nr 1, s. 60-66
Szperlich Ewa, Lehman Maria : Jaś nie do wytrzymania! // Psychologia w Szkole. - 2004, nr 1, s. 99-102
Szulska-Wyrwa Ewa : Kuba - dziecko nadpobudliwe // Wychowanie w Przedszkolu. - 2003, nr 7, s. 419-421
Święcicka Małgorzata : Niespotykanie trudny partner // Psychologia w Szkole. - 2004, nr 1, s. 85-90
Święcicka Małgorzata : Objawy zaburzeń uwagi u dzieci jako wyraz współzależności między procesami poznawczymi, kontrolnymi i emocjonalnymi // Polskie Forum Psychologiczne. - 2005, nr 1, s. 7-18
Świst Jacek : Zajęcia terapeutyczno-wychowawcze z uczniami nadpobudliwymi jako forma profilaktyki alkoholowej : informacja wstępna // Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego. - 1999, nr 2, s. 71-77
Turbiarz Iwona : Metody nauczania dzieci z zespołem ADHD // Remedium. - 2006, nr 1, s. 30-31
Turbiarz Iwona : Pozytywne motywowanie jako metoda pracy z dziećmi z zespołem ADHD // Remedium. - 2006, nr 6, s. 10-11
Tyano Sam : ADHD to jest poważna sprawa // Psychologia w Szkole. - 2004, nr 1, s. 81-84
Walecki Piotr : ADHD - zagadnienia neuropsychologiczne // Krakowskie Studia Małopolskie. - 2005, Vol. 9, nr 9, s. 267-292
Werbińska Dorota : Nauczanie języka obcego dzieci z zespołem ADHD // Języki Obce w Szkole. - 2004, nr 6, s. 60-64
Wielowiejska-Comi Irena : Jak powiedzieć rodzicom o nadpobudliwości dziecka? // Remedium. - 2003, nr 7-8, s. 24
Wielowiejska-Comi Irena : Mam trudnego ucznia // Psychologia w Szkole. - 2004, nr 1, s. 93-98
Wielowiejska-Comi Irena : Praca z klasą wspierająca ucznia z ADHD // Remedium. - 2003, nr 9, s. 12-13
Wielowiejska-Comi Irena : Żeby sukces rodził sukces // Remedium. - 2003, nr 2, s. 12
Wikłacz Joanna : Dziecko z zespołem ADHD w szkole : rozpoznanie problemu przez nauczycieli // Nauczyciel i Szkoła. - 2005, nr 1/2, s. 168-180
Wiśniewski Daniel : Nadpobudliwość psychoruchowa dzieci // Edukacja i Dialog. - 2004, nr 1, s. 49-51
Wojnarska Anna : Ryzyko niedostosowania społecznego u dzieci z nadpobudliwością psychoruchową // Lubelski Rocznik Pedagogiczny. - 2004, T. 24, s. 245-254
Wolańczyk Tomasz : Pociągi nie będą czekać... / rozm. przepr. Julia Pokinko // Nowa Szkoła. - 2003, nr 10, s. 4-8
Wolańczyk Tomasz, Skotnicka Magdalena, Kołakowski Artur : Nadpobudliwość psychoruchowa dzieci // Edukacja i Dialog. - 2004, nr 6, s. 30-38
Wolańczyk Tomasz, Skotnicka Magdalena, Kołakowski Artur, Pisula Agnieszka : Zespół nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci / Tomasz Wolańczyk [et al.] // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2003, nr 9, s. 3-10


Artykuły z książek
Blimel Małgorzata, Kosztowna Barbara : "Zimowe igraszki" - propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwośćią psychoruchową // W : Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / red. nauk. Ewa Małgorzata Skorek. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2004. - S. 162-164
Bobula Stanisław : Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo w jego naturalnym środowisku // W : Prawo dziecka do zdrowia / pod red. Jadwigi Bińczyckiej. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007. - S. 198-203
Borkowska Aneta R. : ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi // W : Neuropsychologia kliniczna dziecka : wybrane zagadnienia / red. Aneta R. Borkowska, Łucja Domańska. - Warszawa : PWN, 2006. - S. 177-199. - (Krótkie Wykłady z Psychologii)
Borkowska Aneta R. : ADHD a dysleksja rozwojowa // W : Dysleksja rozwojowa : perspektywa psychologiczna : praca zbiorowa / pod red. Grażyny Krasowicz-Kupis. - Gdańsk : Wydaw. Harmonia, 2006. - S. 109-124
Borkowska Aneta : Deficyty uwagi i hamowania reakcji w zespole ADHD // W : Dysleksja : problem znany czy nieznany? / red. Małgorzata Kostka-Szymańska, Grażyna Krasowicz-Kupis. - Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007. - S. 261-276
Chabora-Łyszcz Marzena : Scenariusz zajęć wychowawczych dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową kl. II // W : Uczeń z przewlekłą chorobą i uczeń z zaburzeniami psychicznymi w szkole ogólnodostępnej : poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych : praca zbiorowa / pod red. Tadeusza Kotta. - Warszawa : MENiS, 2005. - S. 218-219
Dudek Mieczysław : Niedostosowanie społeczne dzieci z syndromem deficytu uwagi i nadruchliwości (DUN) // W : Młodzież wobec współczesnych zagrożeń / pod red. Franciszka Kozaczuka. - Rzeszów : Wydaw. Uniw. Rzeszowskiego, 2003. - S. 94-104
Gumowska Iwona, Szczepaniak Anna : Stereotypy jako składniki tożsamości dziecka nadpobudliwego w percepcji studentów pedagogiki // W : Tożsamość w świecie nieustannych zmian / pod red. Ewy Bilińskiej-Suchanek. - Słupsk : Wydaw. Pomorskiej Akademii Pedagogicznej, 2005. - S. 45-62
Kaja Barbara, Hołtyń Beata : Zespół hiperaktywności z deficytem uwagi // W : Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 4 / red. Barbara Kaja. - Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej, 2002. - S. 38-52
Karpińska Anna : Nadpobudliwość - przyczyną trudności w uczeniu się // W : Procesy uczenia się i ich uwarunkowania : praca zbiorowa / pod red. Franciszka Bereźnickiego, Kazimierza Denka, Janiny Świrko-Pilipczuk. - Szczecin : Agencja Wydawnicza "Kwadra", 2005. - S. 85-92
Kowalik-Olubińska Małgorzata : Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo - problemy wczesnej diagnozy i interwencji // W : Edukacja przedszkolna w teorii i praktyce / pod red. Stanisławy Włoch. - Opole : Wydaw. Uniwersytetu Opolskiego, 2006. - S. 345-354
Kubiak Hanna : Praca korekcyjno-wychowawcza z dzieckiem z objawami nadpobudliwości psychoruchowej // W : Wspomaganie rozwoju i rehabilitacja dzieci z genetycznie uwarunkowanymi zespołami zaburzeń / pod red. Władysława Dykcika, Andrzeja Twardowskiego. - Poznań : Wydaw. Nauk. Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, 2004. - S. 177-188
Kutscher Martin L., Attwood Tony, Wolff Robert R. : Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi // W : Dzieci z zaburzeniami łączonymi : ADHD, trudności w nauce, zespół Aspergera, zespół Touretta, depresja dwubiegunowa i inne zaburzenia / Martin L. Kutscher, Tony Attwood, Robert R. Wolff. - Warszawa : K.E. Liber, 2007. - S. 47-71
Latecka Wiesława : Zespół nadpobudliwości psychoruchowej // W : Uczeń z przewlekłą chorobą i uczeń z zaburzeniami psychicznymi w szkole ogólnodostępnej : poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych : praca zbiorowa / pod red. Tadeusza Kotta. - Warszawa : MENiS, 2005. - S. 81-90
Lelito Monika : Model systemu opieki nad dziećmi z zespołem ADHD // W : Prawo dziecka do zdrowia / pod red. Jadwigi Bińczyckiej. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007. - S. 191-195
Łupicka-Szczęśnik Dagmara : Nadpobudliwość psychoruchowa dzieci w młodszym wieku szkolnym // W : Nauczyciele i rodzice : inicjowanie procesu współpracy i doskonalenie warsztatu. Cz. 2 / red. nauk. Inetta Nowosad, Halina Jerulank. - Zielona Góra : Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2002. - S. 74-79
Małkiewicz Elżbieta : Letni program terapeutyczny - forma pomocy dziecku z nadpobudliwością psychoruchową w USA // W : Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 5 / red. Barbara Kaja. - Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej, 2003. - S. 187-201
Mihilewicz Stanisława : Nadpobudliwość psychoruchowa // W : Dziecko z trudnościami w rozwoju / red. Stanisława Mihilewicz. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2001. - S. 55-64
Mihilewicz Stanisława : Współwystępowanie Zespołu Nadpobudliwości z Deficytem Uwagi u dzieci z dysleksją // W : Dziecko z trudnościami w rozwoju / red. Stanisława Mihilewicz. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2001. - S. 65-79
Niewiedział Dorota : Współpraca z rodzicami i kierunki pracy z dziećmi z zespołem ADHD // W : Nauczyciele i rodzice : inicjowanie procesu współpracy i doskonalenie warsztatu. Cz. 2 / red. nauk. Inetta Nowosad, Halina Jerulank. - Zielona Góra : Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2002. - S. 80-83
Obara Elwira, Kraczek Dawid : Problem nadpobudliwości psychoruchowej wśród młodzieży gimnazjalnej // W : Wybrane problemy edukacji i terapii w Polsce i za granicą / pod red. Bożeny Bobeł i Małgorzaty Ganczarskiej. - Opole : Wydaw. Uniwersytetu Opolskiego, 2006. - S. 127-130
Taboł Sebastian : Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) - praca z dzieckiem w domu i w szkole // W : Wybrane problemy edukacji i terapii w Polsce i za granicą / pod red. Bożeny Bobeł i Małgorzaty Ganczarskiej. - Opole : Wydaw. Uniwersytetu Opolskiego, 2006. - S. 115-125
Wiercińska Dorota : Występowanie objawów ADHD wśród uczniów klas III szkoły podstawowej // W : Osoba z niepełnosprawnością w systemie rehabilitacji, edukacji i wsparcia społecznego / pod red. Czesława Kosakowskiego, Amadeusza Krause, Agnieszki Żyta. - Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2007. - S. 273-278. - (Dyskursy pedagogiki specjalnej ; 6)
Wojnarska Anna : Potrzeba wsparcia psychospołecznego dzieci nadpobudliwych i ich rodzin // W : Aktualne problemy wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych / pod red. Grażyny Kwaśniewskiej, Anny Wojnarskiej. - Lublin : Wydaw. UMCS, 2004. - S. 83-93
Wojnarska Anna : Wczesna interwencja wobec dziecka z ADHD i jego rodziny // W : Osoba z niepełnosprawnością w systemie rehabilitacji, edukacji i wsparcia społecznego / pod red. Czesława Kosakowskiego, Amadeusza Krause, Agnieszki Żyta. - Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2007. - S. 98-103. - (Dyskursy pedagogiki specjalnej ; 6)
Wójcik Anna : Praca z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej // W : Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Marzeny Klaczak i Piotra Majewicza. - Kraków : Wydaw. Naukowe AP, 2006. - S. 46-56. - (Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna w Krakowie ; nr 451)
Zaręba Alicja, Rolińska Iwona : Nadpobudliwość psychoruchowa // W : Terapia pedagogiczna. T. 1, Wybrane zagadnienia / red. nauk. Ewa Małgorzata Skorek. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2004. - S. 101-103


Książki
ADHD - prawie normalne życie / pod red. Wandy Baranowskiej. - Łódź : Wydaw. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2007
ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej : przewodnik dla rodziców i wychowawców / Artur Kołakowski [et al.]. - Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2007. - (Psychologia dla Praktyków)
Bernau Sabine : ADHD u dorosłych : poradnik - jak z tym żyć. - Kraków : Wydaw. WAM, cop. 2007
Bobula Stanisłąw : ADHD dar specyficzny. - Kraków : Wydaw. św. Stanisława BM Archidiecezji Krakowskiej, 2006. - (Wobec Współczesności)
Bragdon Allen D., Gamon David : Kiedy mózg pracuje inaczej : ADHD, alkoholizm, autyzm, déja vu, dysleksja, leworęczność, słuch absolutny, pamięć fotograficzna, sezonowe zaburzenie afektywne, synestezja. - Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2003
Chrzanowska Beata, Święcicka Justyna : Oswoić ADHD : przewodnik dla rodziców i nauczycieli dzieci nadpobudliwych psychoruchowo. - Wyd. popr. - Warszawa : Centrum Doradztwa i Informacji Difin, 2006
Cooper Paul, Ideus Katherine : Zrozumieć dziecko z nadpobudliwością psychoruchową : poradnik dla rodziców i nauczycieli. - Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydaw., 2001
Dąbrowska Małgorzata, Rozesłaniec Małgorzata : Korygowanie zaburzeń zachowania dzieci nadpobudliwych psychoruchowo i agresywnych w grupie socjoterapeutycznej. - Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, cop. 2004
Dąbrowska Małgorzata, Rozesłaniec Małgorzata : Korygowanie zaburzeń zachowania dzieci nadpobudliwych psychoruchowo i agresywnych w grupie socjoterapeutycznej. - Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, cop. 2006
Dziecko nadpobudliwe w szkole : objawy i systemy pomocy / Artur Kołakowski [et al.]. - Warszawa : Centrum Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT, 2005
Hallowell Edward M., Ratey John J. : Jak żyć z ADHD : nadpobudliwość psychoruchowa z zaburzeniami uwagi w świetle najnowszych badań. - Poznań : Harbor Point Media Rodzina, cop. 2007
Hallowell Edward M., Ratey John J.: W świecie ADHD : nadpobudliwość psychoruchowa z zaburzeniami uwagi u dzieci i dorosłych. - Poznań : "Media Rodzina", cop. 2004
Harland Simone : Dziecko nadpobudliwe czy genialne. - Warszawa : Amber, 2004
Heininger Janet E., Weiss Sharon K. : Od chaosu do spokoju : jak wychowywać dzieci z ADHD i innymi zaburzeniami zachowania. - Poznań : Media Rodzina Harbour Point, cop. 2005
Herda Katarzyna : O dzieciach Indygo, czyli ADHD bez tajemnic. - Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP, cop. 2007
James Beverly : Leczenie dzieci po urazach psychicznych : nowe spojrzenie i twórcze metody działania. - Warszawa : Państ. Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, 2003
Kendall Philip C. : Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. - Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004
Misiak Agnieszka, Kosakowska-Petrycka Karolina : Mam nadpobudliwe dziecko... i co dalej? : praktyczny poradnik dla rodziców i nauczycieli. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2006
Mosetter Kurt, Mosetter Reiner : Nowa metoda leczenia ADHD : odstresowanie ciała, gimnastyka terapeutyczna dla dzieci i dorosłych. - Łódź : Wydaw. JK - Feeria, 2006
Munden Alison, Arcelus Jon : ADHD nadpobudliwość ruchowa : poradnik dla rodziców, nauczycieli, lekarzy i terapeutów. - Warszawa : Dom Wydawniczy Bellona, cop. 2006
Neuhaus Cordula : Dziecko nadaktywne : niedobór uwagi i nadpobudliwość ruchowa u dzieci : jak pomóc?. - Warszawa : Bauer-Welbild Media, 2003
Neuhaus Cordula : Dziecko nadpobudliwe. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2005. - (Poradnik dla Rodziców)
Oleszkiewicz Jerzy : Zaburzenie koncentracji, nadpobudliwość to uleczalne choroby cywilizacyjne. - Warszawa : Ministerstwo Pracy i Polityki Socjalnej. Zakład Wydawniczo-Poligraficzny, 1996
Opolska Teresa, Potempska Elżbieta : Dziecko nadpobudliwe : program korekcji zachowań. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej, 1998
O'Regan Fintan J. : ADHD. - Warszawa : Wydaw. K. E. Liber, 2005
Pawlak Piotr : Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005
Pawlak Piotr : Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006
Pfiffner Linda J. : Wszystko o ADHD : kompleksowy, praktyczny przewodnik dla nauczycieli. - Poznań : Zysk i S-ka, cop. 2004
Portmann Rosemarie : ADHD nadpobudliwość psychoruchowa : istota zagadnienia. - Kielce : Wydaw. Jedność, cop. 2006. - ("Jedność" dla Dzieci)
Problemy dzieci i młodzieży z nadpobudliwością psychoruchową z deficytem uwagi (ADHD) : XXX Ogólnokrajowy Dzień Rehabilitacji Dziecka, Wrocław 2006 (1975-2006) / red. Józef Patkiewicz. - Wrocław : "Typoscript" : Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem, 2006
Problemy psychologiczne dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej / pod red. Małgorzaty Święcickiej. - Warszawa : "Emu", 2003. - (Zeszyty Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego ; 01)
Schäfer Ulrike : "Dlaczego dzieci się wiercą?" : zespół nadpobudliwości psychoruchowej : poradnik dla rodziców, wychowawców i nauczycieli. - Warszawa : "Erda" , 2001
Serfontein Gordon : Twoje nadpobudliwe dziecko : poradnik dla rodziców. - Warszawa : Prószyński i S-ka , 1999. - (Edukacja)
Spohrer Kate E. : Pomóż dziecku z... ADHD. - Warszawa : Wydaw. K. E. Liber, 2006
Tomaszek Bożena : Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu? : scenariusze zajęć z dziećmi nadpobudliwymi ruchowo (ADHD). - Kraków : Wydaw. Rubikon, [2006]
Virtue Doreen : Dzieci Indygo : opieka i wsparcie. - Białystok : Studio Astropsychologii, 2005
Virtue Doreen : Dzieci Indygo : opieka i wsparcie. - Wyd. 2. - Białystok : Studio Astropsychologii, 2007
Weyhreter Helmut : Trudności z koncentracją uwagi. - Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, cop. 2004
Weyhreter Helmut : Zaburzenia koncentracji u dzieci : wskazówki dla rodziców. - Warszawa : Klub dla Ciebie, 2001. - (Poradnik Rodzica)
Wiącek Renata : Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym : program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć. - Kraków : "Impuls", 2004
Wiącek Renata : Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym : program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005
Wiącek Renata : Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym : program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006
Wolańczyk Tomasz, Kołakowski Artur, Skotnicka Magdalena : Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci : prawie wszystko co chcielibyście wiedzieć : książka dla rodziców, nauczycieli i lekarzy. - Lublin : "Bifolium", 1999
Wolfram Wolf-Wedigo: Nadpobudliwe i niespokojne dzieci w przedszkolu : poradnik dla wychowawców i rodziców. - Kielce : "Jedność" , 2002. - Toż: Wyd. 2003.
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci : informacje i wskazówki dla pedagogów i rodziców / Tomasz Wolańczyk [et al.]. - Warszawa : Komitet Ochrony Praw Dziecka, 2001
Żyć razem z... : pedagogika bliska życiu : praca zbiorowa. Cz. 1 / pod red. Andrzeja Gołębiowskiego. - Radom : Ośrodek Profilaktyki i Edukacji, 2002
mama wspaniałego 8-latka

"Kłopot z życiem polega na tym, że nie ma okazji go przećwiczyć i od razu robi się to na poważnie."
Terry Pratchett

mamaPawła

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 263


Rejestracja:
20-04-2008 09:08

Post 05-05-2008 08:23

Widać , że nadal za mało opracowań dla nauczycieli skoro jest tak jak jest w szkołach :(
***żyj i daj żyć innym***
*^*Paweł 12 lat -kochane ADHD (zdiagnozowane), Patryk 8 lat - tylko;) kochane*^*

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 05-05-2008 10:15

mamaPawła pisze:Widać , że nadal za mało opracowań dla nauczycieli skoro jest tak jak jest w szkołach :(

myślę, że wiecej dobrego zrobiłyby porządnie przeprowadzone warsztaty umiejetności (obowiazkowe) dla nauczycieli - najlepiej przynajmniej raz w roku przypominane...ale to chyab marzenie ściętej głowy :cry:
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

mamaPawła

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 263


Rejestracja:
20-04-2008 09:08

Post 05-05-2008 13:53

nauczyciel wspomagający w szkole integracyjnej się wypiął nawet jak mu zaproponowały matki kilku dzieci z orzeczeniem że zapłacą wspólnie za warsztaty

nie ma chęci i uważają (nie wszyscy oczywiście ale większość ) że już wszystko wiedzą i umieją

nie przyznają się głośno że nie mają pojęcia o pracy z dziećmi z ADHD bo to było by przyznanie się do porażki
wola udawać, że dają sobie świetnie radę
***żyj i daj żyć innym***
*^*Paweł 12 lat -kochane ADHD (zdiagnozowane), Patryk 8 lat - tylko;) kochane*^*

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 05-05-2008 14:49

jeśli uwaza, ze daje sobie radę, to niech nie ma pretensji do dziecka albo rodziców!!

a jesli ktoś uważa, zę "wie wszystko", to chyba ma problem...wszak geniusz powidzial "wiem,że nic nie wiem"
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

mamaPawła

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 263


Rejestracja:
20-04-2008 09:08

Post 05-05-2008 23:46

anka-niko masz racje tylko jak to przetłumaczyć tym co słuchać nie chcą? :(
***żyj i daj żyć innym***
*^*Paweł 12 lat -kochane ADHD (zdiagnozowane), Patryk 8 lat - tylko;) kochane*^*

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 19-05-2008 22:40

mamaPawła pisze:anka-niko masz racje tylko jak to przetłumaczyć tym co słuchać nie chcą? :(


sprawa prawie beznadziejna.. chyba ze niechcacy sami bedę potrebowac..

w poprzedniej szkole, kiedy na początku roku mówiłąm, zę Niko jest diagnozowany w CBT, usłyszalam "rewelacje" typu "takie same opinie, tylko nazwisko zmieniają".. pod koniec roku szkolnego (od tej samej nauczycielki!!) uslyszałąm, ze powinnam sie zwrócić do dr Kolakowskiego, bo to wspaniały człowiek i super fachowiec!!

no comments
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 03-09-2008 20:21

już niedługo będzie dostępna "Etyka zawodu psychologa" (autorzy: Jerzy Brzeziński, Barbara Chyrowicz, Wojciech Poznaniak, Małgorzata Toeplitz-Winiewska)
http://ksiegarnia.pwn.pl/7139_pozycja.h ... psychologa

lektura obowiażkowa!!!
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 06-09-2008 06:14

i kolejna nowość - wkrótce w księgarniach: Ewa Wysocka - Diagnoza w resocjalizacji"

szczegóły:
http://ksiegarnia.pwn.pl/7150_pozycja.html
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 06-09-2008 06:17

i jeszcze jedna perełka: Joachim Bauer "Empatia"
więcej: http://ksiegarnia.pwn.pl/7147_pozycja.html#Empatia
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

kayah

Posty: 3


Rejestracja:
11-11-2008 21:01

Lokalizacja: okolice Warszawy

Post 11-11-2008 21:34

witam wszystkich...ja polecam pozycje dla nauczycieli http://www.edukacyjna.pl/ksiazka.php?id=12036
tu mozna ją zamówic i jest niedroga,ja zafundowalam ja wychowaczyni mojego synka...czas pokaze czy bedą z tego owoce...
pozdrawiam.

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 12-12-2008 00:57

Już za chwileczkę już za momencik (czyli pewnie w przyszłym tygodniu) wejdą do ksiegarń dwie ciekawe książki:

1) Formy aktywności umysłu, Ujęcie kognitywistyczne, t. 1, A. Klawiter (red. nauk.)
http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/7145/f ... ria=125800

2) Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki t. 1, D. D. Smith
http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/7315/p ... ria=125800
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 29-04-2009 14:17

Właśnie trafia do ksiegarń

Czesław Kupisiewicz, Małgorzata Kupisiewicz
Słownik pedagogiczny

Słownik zawiera hasła stricte pedagogiczne oraz dotyczące nauk współdziałających z pedagogiką, w tym zwłaszcza z logiką, metodologią czy teorią informacji. Wiele pojęć dotyczy też pedagogiki specjalnej oraz historii wychowania i myśli pedagogicznej.

Książka prezentuje:

ponad 1000 przystępnych, syntetycznych haseł dotyczących szeroko pojętego wychowania i kształcenia oraz nauk pokrewnych;
ujednolicone znaczenia podstawowych terminów z zakresu nauk pedagogicznych;
wiedzę klasyczną i tradycję umiejętnie połączoną ze współczesnym spojrzeniem na pedagogikę.
W słowniku eksponowane są hasła tworzące serie złożone ze zbliżonych do siebie tematycznie odrębnych pojęć. Niektórym z nich nadano charakter zintegrowanej całości merytorycznej. Ponadto część z tych pojęć ma bardziej rozbudowaną formę odrębnych haseł. Taki układ ułatwia zapoznanie się zarówno z pełnym zakresem głównego hasła, jak i z jego bardziej szczegółowymi ujęciami.

W książce zamieszczono biogramy osób, których nazwiska występują w poszczególnych hasłach i stanowią ich nieodzowny element.

Przy doborze pojęć autorzy kierowali się zasadą częstotliwości ich występowania w innych tego typu słownikach oraz doświadczeniem zdobytym w toku pracy dydaktycznej w pedagogicznych szkołach pomaturalnych oraz szkolnictwie akademickim.

Słownik przeznaczony jest dla maturzystów zainteresowanych problematyką kształcenia i wychowania, słuchaczy kolegiów nauczycielskich, studentów pedagogiki, psychologii i socjologii zapoznających się z podstawami nauk o edukacji, dla nauczycieli pogłębiających swoje zawodowe kwalifikacje, rodziców szukających teoretycznego wsparcia w pracy wychowawczej z dziećmi, a także pracowników zakładów kształcenia i doskonalenia nauczycieli.

Wykorzystanie wiedzy naukowej w praktyce jest ciągle niepełne i dalekie od wyczerpania istniejących możliwości. To sprawia, że popularyzacja wiedzy jest nadal potrzebna i do jej zastosowań może się przyczyniać.
(Z recenzji prof. Ziemowita Włodarskiego)

Taką [...] koncepcję słownika uznaliśmy za optymalną dla jego potencjalnych odbiorców, w tym dla maturzystów zainteresowanych problematyką kształcenia i wychowania, słuchaczy kolegiów nauczycielskich, studentów pedagogiki, psychologii i socjologii zapoznających się z podstawami – jak to się ostatnio określa – nauk o edukacji, nauczycieli pogłębiających swoje zawodowe kwalifikacje, rodziców szukających teoretycznego wsparcia w pracy wychowawczej z dziećmi, a także pracowników zakładów kształcenia i doskonalenia nauczycieli.

(Z Przedmowy)

Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

anioleczek2112

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 41


Rejestracja:
01-05-2009 15:01

Post 01-05-2009 15:55

Witam serdecznie, na forum jestem osobą nową. Jestem studentką i byłam kilkakrotnie wychowawcą na koloniach i półkoloniach gdzie opiekowałam sie dziećmi z ADHD. Chciałam polecić jedną z książek: Bernard Mumbach "Zrozumieć i leczyć dzieci nadpobudliwe psychoruchowo". Książka napisana w sposób innowacyjny i moim zdaniem ciekawy. Na dodatek napisana jest także z innej perspektywy: bardziej systemowo. Moim zdaniem to w tej książce jest bardzo istotne gdyż systemowe patrzenie na ADHD jest bardzo potrzebne. W podtytule jest napisane iż jest ona poradnikiem dla rodziców ale moim zdaniem to także świetne źródło wiedzy dla nauczycieli i wychowawców. Czyta się szybko łatwo i przyjemnie :) dlatego polecam wszystkim :)

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 04-09-2009 12:44

O środkach dyscyplinujących w szkole

Lucyna Bojarska

Od walenia po łapach do zmarszczenia brwi, czyli o środkach dyscyplinujących w szkole.


Kończę czytać tę książkę.

Jest genialna.

Lucyna Bojarska - długoletni pedagog, pierwszy Rzecznik Praw Ucznia w warszawskim kuratorium opisuje w niej przypadki z życia wzięte o dyscyplinie szkolnej, opisuje przypadki pozytywne i negatywne.
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 21-07-2010 11:47

Za:
Wirtualny Wydawca 21-07-2010

Oficyna Wydawnicza Impuls prezentuje "Biblioterapie w praktyce"
kategoria: KSIążKA NAUKOWA I AKADEMICKA

Ewelina J. Konieczna (red.nauk.)
Biblioterapia w praktyce
Poradnik dla nauczycieli, wychowawców i terapeutów

W książce przedstawiono wyjątkowe scenariusze, przeznaczone do pracy z grupą. Głównym celem zamieszczonych tekstów jest profilaktyka oraz praca z emocjami. Scenariusze mogą znaleźć zastosowanie zarówno na zajęciach dydaktycznych, jak i socjoterapeutycznych, czy spotkaniach z grupą wsparcia.
Książka jest nie tylko źródłem pomysłów do pracy z grupą, ale również poradnikiem, w jaki sposób pisać własne, autorskie scenariusze bibliterapeutyczne.

Realizatorami przedstawionych tekstów mogą być nauczyciele szkół szczebli podstawowych, gimnazjalnych, zawodowych oraz licealnych. Mogą być one proponowane uczniom w ramach zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych (np. w świetlicach terapeutycznych).

ISBN 978-83-7587-464-8
Dane techniczne: Wydanie III, Kraków 2010, Format B5, Objętość 268 stron, Oprawa miękka, klejona, folia matowa
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 11-08-2011 20:50

Agnieszka Konieczna
Szkoła wobec rodziców dziecka źle funkcjonującego w roli ucznia
Zastosowana przez Autorkę konwencja budowania obrazu - elementarnej w naszym kulturowym kontekście - socjalizacji, warunkującej sukcesy szkolne i rzutującej na karierę życiową, umożliwia własną, zaangażowaną analizę ze strony czytelnika, który wchodzi w rolę krytycznego badacza i interpretatora rzeczywistości. Jak zbudować partnerską relację ze szkołą swojego dziecka?
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 11-10-2011 12:25

Kinga Musialska
Odrzucenie rówieśnicze w klasie szkolnej

Książka Odrzucenie rówieśnicze w klasie szkolnej to pierwsza w polskiej literaturze naukowej pozycja traktująca o odrzuceniu rówieśniczym w klasie szkolnej w ujęciu całościowym, a więc obejmująca następujące zagadnienia: środowisko odrzucenia rówieśniczego, pojęcie i rodzaje odrzucenia rówieśniczego, status odrzucenia w grupie, podtypy dzieci odrzuconych rówieśniczo, zjawisko odrzucenia ucznia przez rówieśników i czynniki z tym związane, determinanty i konsekwencje odrzucenia rówieśniczego. Ponadto publikacja zawiera wskazania do badań naukowych i działań dla dobra uczniów odrzuconych przez rówieśników. Książka oparta jest w przeważającej części na literaturze zagranicznej, a więc na wynikach badań zachodnich naukowców, spośród których wielu jest czołowymi, znakomitymi i doświadczonymi badaczami problemu odrzucenia rówieśniczego oraz pracownikami prestiżowych uczelni zagranicznych.

Celem publikacji jest także uwrażliwienie wszystkich, którzy pracują z uczniami czy wychowują dzieci i młodzież, na zjawisko odrzucenia przez rówieśników i na pomoc jednostkom odrzuconym, tak aby żaden młody człowiek zmagający się z problemem odrzucenia przez rówieśników nie został sam.
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

impuls

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 25


Rejestracja:
11-10-2011 13:38

Post 12-10-2011 08:15

Dziecko z zespołem nadpobudliwości

Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej ADHD i ADD

Obrazek

Książka może okazać się pomocna dla przyszłych terapeutów, nauczycieli, pedagogów i rodziców oraz pomoże pogłębić wiedzę tym wszystkim, którzy pragną pomagać innym osobom.


Na rynku mamy coraz więcej pozycji dotyczących pracy z dziećmi z ADHD, ale poniższe opracowanie tym się różni od innych, że traktuje młodego człowieka bardziej kompleksowo. Umożliwia dokonanie jego charakterystyki uwzględniając aspekty psychologiczne, zamiłowanie do różnych dziedzin życia i wskazuje na stan psychiczny danego dziecka.

Publikacja napisana przystępnym językiem wzbogacona jest kilkunastoma tekstami z różnych dziedzin i własnych obserwacji. Teoria to nie wszystko, najważniejsza jest praktyka i Autorka pragnie się podzielić własnymi spostrzeżeniami wyniesionymi z pracy nauczycielskiej oraz terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi.

http://impulsoficyna.com.pl/index.php?cat=wyszukaj_op&pagin=0&id=1054#wiecej

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 11-06-2012 11:40

Ważny temat, wybitny autor:
Bronisław Urban Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze
Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze
Podręcznik przedstawia analizę agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do zaburzeń w rozwoju dziecka, w tym do problemu niedostosowania społecznego.

Autor omawia:

•genezę zachowań agresywnych i odrzucenia rówieśniczego w nieformalnych i formalnych grupach młodzieży,
•zależności między agresją a odrzuceniem,
•wpływ tych zjawisk na inne zachowania dewiacyjne i niedostosowanie społeczne,
•profilaktykę i resocjalizację dzieci i młodzieży.
Książka przeznaczona dla studentów i pracowników naukowych resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społecznych. Niezbędna w pracy wychowawców ogólnych, profilaktyków i pedagogów resocjalizacyjnych oraz kuratorów.

Prezentowane treści są materiałem szczególnie przydatnym dla praktyki pedagogicznej zwłaszcza w kontekście aplikacyjnym rozdziału piątego, który w mojej ocenie jest ukoronowaniem poznawczo-społecznej teorii osobowości w terapii i resocjalizacji. Praca znakomita. (...) Jest propozycją ukazującą wieloznaczność, wydawać się może, prostych i już opisanych zjawisk.(Prof. dr hab. Adam Stankowski)
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

impuls

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 25


Rejestracja:
11-10-2011 13:38

Post 20-12-2012 10:01

Środowisko rodzinne i szkolne wobec zespołu ADHD

Serdecznie polecam książkę
Obrazek

Środowisko rodzinne i szkolne wobec zespołu ADHD u dzieci w młodszym wieku szkolnym

Panuje przekonanie, że uczeń z zespołem ADHD to poważny problem dla współczesnej rodziny i szkoły. Niełatwo jest tym dwóm środowiskom zaakceptować jego „złożoną inność”. Być może wynika to z niezrozumienia, czym tak naprawdę jest ADHD. Istotne jest zatem, aby wiedza o zespole ADHD była rozpowszechniana na dużą skalę, zarówno w środowiskach rodzinnych, jak i szkolnych. To głównie na nich spoczywa ciężar wychowania i kształcenia dzieci, w tym również dzieci z zespołem ADHD.


Powstaje podstawowe pytanie: jaki jest poziom wiedzy środowiska rodzinnego i szkolnego na temat zespołu ADHD u dzieci w młodszym wieku szkolnym?

Poszukiwanie odpowiedzi na powyższe pytania poświęcona jest niniejsza publikacja, która składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy dotyczy teoretycznych podstaw badań, drugi zawiera założenia metodologiczne badań własnych, a w rozdziale trzecim zaprezentowano wyniki badań oraz płynące z nich wnioski i zalecenia dla osób odpowiadających za wychowanie i kształcenie dzieci z ADHD.

http://impulsoficyna.com.pl/nowosci/srodowisko-rodzinne-i-szkolne-wobec-zespolu-adhd-u-dzieci-w-mlodszym-wieku-szkolnym,1414.html

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 03-10-2013 10:21

Maria Deptuła - Odrzucenie rówieśnicze - profilaktyka i terapia

Odrzucenie dziecka przez rówieśników powinno być dla rodziców i wychowawców sygnałem ostrzegawczym. Zapowiada bowiem problemy na kolejnych etapach rozwoju dziecka: niedostosowanie społeczne w okresie dorastania, trudności w życiu dorosłym.

Książka Marii Deptuły pozwala zrozumieć przyczyny odrzucenia rówieśniczego i jego przejawy. Czytelnik znajdzie w niej analizę działań, jakie można podjąć, by skutecznie pomóc dzieciom odrzucanym przez rówieśników w przedszkolu, szkole, świetlicach środowiskowych czy terapeutycznych. Autorka zwraca uwagę na zapobieganie odrzuceniu, czemu służyć może wczesne wspomaganie rodziców w wypełnianiu ich opiekuńczej i wychowawczej roli, praca z grupą rówieśniczą w przedszkolu i szkole sprzyjająca rozwojowi tolerancji oraz pomaganie dziecku, gdy pojawią się problemy w relacjach z rówieśnikami.
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

daisy10

Posty: 2


Rejestracja:
03-10-2013 16:07

Dzieci: Romek 9 lat, ZA

Post 08-10-2013 11:03

Jestem w połowie tej lektury, jest genialna, naprawdę ją polecam !

dreptak

Awatar użytkownika

Terapeuta

Posty: 13307


Rejestracja:
20-02-2005 21:41

Lokalizacja: Warszawa

Post 08-10-2013 12:54

daisy10 pisze:Jestem w połowie tej lektury, jest genialna, naprawdę ją polecam !
Pracownik wydawnictwa zabrał się za autoreklamę...
Czy wy jesteście aż takimi palantami, że nie rozmiecie, że jestem w stanie to wykryć????
Stosujecie prymitywne metody zacierania śladów, które aż śmierdzą na kilometr oszustwem!!!!

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 08-10-2013 13:43

Dreptaku, nie wiem do kogo to piszesz.
Być może jest to czyjaś prywatna inicjatywa. Nie mieszaj w to wydawnictwa.
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

dreptak

Awatar użytkownika

Terapeuta

Posty: 13307


Rejestracja:
20-02-2005 21:41

Lokalizacja: Warszawa

Post 08-10-2013 13:49

Nie wiem po co ktoś to robi.
Ale mam wyraźne dowody, że to konto i w przeszłości kilka innych zostały założone wyłącznie po to, żeby podgrzewać dyskusję wokół książek. Wkurza mnie to mocno.
Jestem pewien, że jest to działanie zaplanowane a nie "przypadkowy wygłup".

dreptak

Awatar użytkownika

Terapeuta

Posty: 13307


Rejestracja:
20-02-2005 21:41

Lokalizacja: Warszawa

Post 08-10-2013 14:34

Przepraszam, zagalopowałem się.
Rzeczywiście, nie wiem czy jest to pracownik z wydawnictwa. Ale jestem pewien, że nie jest to normalny użytkownik forum.
To konto, jak wcześniej wiele innych, zostało założone w sposób jednoznacznie wskazujący nieczyste intencje użytkownika. Analiza logów serwera jednoznacznie na to wskazuje.
Wcześniej po prostu takie konta wycinałem, ale wreszcie mnie szlag trafił.
Popisałem automaty wycinające automatyczny spam zagraniczny i miałem nadzieję, że będę miał spokój. Złudna to była nadzieja.
Teraz mam spam pisany przez ludzi, więc już tak łatwo nie idzie ich wykrywanie. Dlatego jestem zły.

impuls

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 25


Rejestracja:
11-10-2011 13:38

Post 29-06-2015 14:27

Nauczyciel a uczeń z ADHD

Wanda Baranowska

Nauczyciel a uczeń z ADHD

Książka ta traktuje o szkolnym funkcjonowaniu ucznia z ADHD w świetle stawianych mu przez środowisko szkolne wymagań dydaktycznych oraz społeczno- wychowawczych i jest próbą ukazania niewspółmierności szkolnych oczekiwań do możliwości i ograniczeń dziecka z ADHD.
Autorka próbuje pokazać, że skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako „nieprzystosowanego społecznie”, z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania. Wyjaśnia łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii.


Obrazek

ISBN: 978-83-7587-153-1

Format B5, Objętość 194 strony, Oprawa miękka, klejona, folia matowa

Danmamdar

Dama/Kawaler Srebrnego Orderu ADHD

Posty: 63


Rejestracja:
17-07-2014 11:28

Dzieci: Darek 13 lat, ADHD

Post 23-08-2015 08:38

Książka dla każdego nauczyciela: "Budząca się szkoła" Margaret Rasfeld, Stephan Breidenbach. Jestem w trakcie czytania i gorąco polecam! Pozycja ta nie traktuje o uczniach z ADHD, ADD, ZA, mówi ogólnie o uczniach i sytuacji w szkole, ale gdyby zadziało się w naszych placówkach tak, jak sugerują autorzy, każdy uczeń by się odnalazł, byłby wyjątkowy i lubiłby szkołę ;)

impuls

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 25


Rejestracja:
11-10-2011 13:38

Post 02-09-2015 12:49

Pedagogika specjalna - podręcznik

Iwona Chrzanowska

Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności

Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji.

Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: Wokół znanych kategorii i rozważań oraz Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.

Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi.

Podręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter.
Uważam, że książka będzie pożądanym materiałem dydaktycznym dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki a także studentów pokrewnych dyscyplin zainteresowanych problematyką niepełnosprawności. Praca powinna zainteresować również profesjonalistów – nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów.


Obrazek

ISBN: 978-83-7587-905-6
Wydanie pierwsze, Kraków 2015, Format B5, Objętość 702 strony, Oprawa miękka, klejona, folia matowa

impuls

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 25


Rejestracja:
11-10-2011 13:38

Post 14-09-2015 08:24

Zaburzenia artykulacji - przyczyny

Ewa Jeżewska-Krasnodębska

Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym

Tematyka tej książki wiąże się ściśle z przedmiotem badań logopedii, która obejmuje dziedziny czterech nauk: językoznawstwa, medycyny, pedagogiki i psychologii. Wychodzi naprzeciw oczekiwaniom środowiska logopedycznego, Autorka opisuje bowiem niewystarczająco omówione dotąd te zagadnienia zaburzeń wymowy, które są uwarunkowane anomaliami w budowie narządów nasady oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem aparatu artykulacyjnego.

Niniejszą publikację kierujemy głównie do logopedów, studentów logopedii, pedagogów specjalnych, a także rodziców dzieci z zaburzeniami mowy. Omówiono w niej szczegółowo nieprawidłowości w budowie i funkcjonowaniu aparatu artykulacyjnego.

Zaprezentowano tu ponadto propozycje kart do diagnozy logopedycznej dotyczącej biologicznych uwarunkowań mowy, tj. kart do badania: sprawności języka i warg, budowy aparatu artykulacyjnego oraz czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnego, a także kwestionariusz wywiadu z rodzicami.


Obrazek

ISBN: 978-83-7587-324-5

Wydanie pierwsze, Kraków 2015, Format B5, Objętość 158 stron, Oprawa miękka, klejona, folia matowa

Wróć do Literatura



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.