
Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD
Posty: 387
Rejestracja: 15-11-2006 19:15
Lokalizacja: BYTOM
Dostałam opinię od Pani z polskiego.
Koszmar.Cudowna pani twierdzi,że dziecko nie ma problemu z niczym.Oto jej opinia.
1Informacje wstępne.Dominik uczęszcza do klasy4c.Zakwalifikowano go również na zajęcia dodatkowe(na prośbę dziecka)oraz raz w tygodniu,zgodnie z orzeczeniem PPP w Bytomiu,na lekcję rewalidacyjną.W związku z powyższym nauczyciel polskiego spotyka się z uczniem 7 godzin tygodniowo.
Na bieżąco nauczyciel konsultuje się z pedagogiem szkolnym mgr Magdaleną Kujawińską oraz wychowawcą chłopca,panią Beatą Michalską.
2.Obserwacje dokonane przez nauczyciela.
a)mówienie
Chłopiec wypowiada się chętnie.Zgłasza się na zajęciach,bierze aktywny udział w lekcji.Mówi na temat.Posługuje się pełnymi zdaniami.
b)czytanie
Dominik czyta w średnim tempie,sylabizuje dłuższe wyrazy,stara się być dokładny,raczej nie przekręca czytanego tekstu.Nie zwraca uwagi na znaki interpunkcyjne.Poprawę techniki czytania przyniosłaby z pewnością systematyczna praca w domu.
Uczeń dość dobrze rozumie tekst.Potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu,np.wymienia bohaterów,potrafi krótko opowiedzieć o najważniejszych wydarzeniach.
c)pisanie
*Czytelność zapisu oraz estetyka uzależniona jest od starań ucznia.Przy szybkim tempie pracy litery są "zamaszyste",lecz czytelne.
*Ortografia opanowana jest na poziomie przeciętnym.Chłopiec pamięta zasady7 ortograficzne utrwalane na lekcjach,stara sie stosować je w praktyce.Z dyktand ortograficznych otrzymuje pozytywne oceny.Poprawę umiejętności ucznia w zakresie pisania z pewnością przyniosłaby rzetelna praca w domu.
*Samodzielne wypowiedzi pisemne-Dominik konstruuje samodzielne wypowiedzi pisemne zgodnie z instrukcjami nauczyciela.Na początku klasy 4 są to teksty kilkuzdaniowe,krótkie dialogi.Dzieli wypowiedz na zdania.Teksty są spójne,pisane na temat.
d)zachowanie,inne uwagi
Uczeń jest koleżeński,miły,kulturalny,pogodny.Łatwo nawiązuje kontakt z rówieśnikami i nauczycielami.Nie zaobserwowano zaburzeń koncentracji i nadpobudliwości psychoruchowej na zajęciach języka polskiego.Uczeń nadąża za tokiem lekcji,wykonuje wszystkie zadania.
Dynamiczna natura chłopca,jego energiczność,częściej widoczne są na przerwach.Z rozmów z chłopcem wynika,że ma niedostateczną ilość ruchu.Bardzo często jest to tylko spacer z psem.
Zdarza się,że chłopiec pracuje słabiej,wolniej,jest zniechęcony.
Najczęściej przyczyną "smutków"są konflikty szkolne i sprawy domowe:kary nałożone przez rodziców(np.przepisywanie kilkakrotnie tego samego zadania domowego,zakaz wyjścia na zajęcia sportowe ).Dominik w rozmowach wyraża bunt i niezadowolenie.
Z tego wynika ze ja na głowe upadłam lecząc dzieciaka na ADHD a psychiatra to idiota bo je stwierdził i wszyscy dali mi inne opinie i przywileje na piękne oczy.Pordżcie co mam dalej robić!!!!!