Posty: 4
Rejestracja: 27-02-2017 00:47
Czy to może być zespół Aspergera?
Opisy ze szkoły:
Klasa I:
Informacje o uczniu na podstawie obserwacji:
1. Stosunek do obowiązków szkolnych: przychodzi do szkoły czasami nieprzygotowany.
2. Obowiązki i zadania podejmuje: chętnie
3. Obowiązki i zadania wykonuje niedokładnie, samodzielnie, szybko kończy pracę, pracuje w dobrym tempie.
4. Praca na lekcji: jest zawsze aktywny, może się skoncetrować, nie przeszkadza w prowadzeniu lekcji.
5. Na pytania nauczyciela odpowiada: pewnie, dziela odpowiedzi: zawsze poorawnej.
6. Do nauczyciela zwraca się: czasami, podporządkowuje się poleceniom: czasami.
7. Stosunek do kolegów: łatwo nawiązuje kontakty z innymi dziećmi, jest uczynny.
Zachowanie w szkole i klasie: potrafi współdziałać w zabawie, przestrzega regulaminu.
8. Wypowiada się chętnie, potrafi zamykać myśli w formie zdania.
9. Udziela odpowiedzi: wyrazem.
10. Czytanie: rozumie tekst, czyta płynne, zna litery.
11. Pisanie myli litery b i d, odwzorowuje: czasami, popełnia błędy, opuszcza litery, myli litery.
Pisząc nie zachowuje: właściwego kształtu, proporcji, łączeń. Prace plastyczne są ciekawe, choć podobie jak dowole wykonane ćwiczenie graficzne wykonane mało starannie i nad tym trzeba popracować.
Mówienie: chętnie wypowiada się o samodzielnie przeczytanych książkach, zwłąszcza kiedy są one o jej ulubieńcach, czyli psach.
Bardzo dobrze rozwinięta sprawność manulana, zadania ruchowe wykonuje dobrze. W kontaktach z rówieśnikami jest bardzo zdecydowana i otwarta, mówi szczerze i głośno kogo w klasie lubi, a kogo nie, bardzo dobrze radzi sobie z zadaniami wymagajacymi pracy samodzielnej. Często zapomina o przyniesieniu przyborów szkolnych i przekazaniu korespondecji rodzicom.
III klasa:
Czyta płynnie i porawnie wcześniej wyuczone i nowe teksty. Dobrze rozumie przeczytany tekst. Dobrze radzi sobie z czytaniem z podziałem na role, Podczas czytania zpomina o znakach interpunkcyjnych, szczególnie o wykrzykniach i znakach zapytania, a odczytywanie dłużyszch wyrazów zdradza nieczytanie w domu. Chętnie wypowiada się na różne tematy dotyczące własnych przeżyć, czy obserwacji świata. Najczęściej wypowiada się w formie zdania prostego. Ustne wypowiedzi na zadany wcześniej temat mają zadawalającą formę i budowę. Zawarte w nich informacje są raczej uporządkowane. Kształ i proporcje i łącznenie liter zależą od nastroju i są skrajnie różne. Prawidłowo rozpoznaje wszystkie rodzaje zdań. Trzeba uporządkować wiadmości o częściach mowy, zwócicć uwagę na odmianę czasownika przez osoby i czasy, a także na rodzaje rzeczowników. Problemy z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 100 i 1000, trzeba popracować nad opanowaniem sprawności obliczeń zgodnie z kolejnością wykonywania działań i rozwiązywaniem równań. Problemy z zadanimi tekstowymi. Sprawność fizyczna dobra. Częste zapominanie stroju.
W tym semestrze nauki rzadko stara się sumiennie wykonywać swoje obowiązki szkolne i powierzone funkcje. Często brakuje potrzebnych przyborów, nożyczek, kleju, wycinanek. Podczas lekcji często zgłasza gotowość do zabrania głosu. Ostatnio jednak nie śledzi uważnie przebiegu lekcji, lecz zajmuje się rozwiązywaniem konfliktów z Dominiką. Często źle wypowiada się o innych dziewczynkach, a szczególnie o Dominice.
Zazwyczaj jest przygotowana do lekcji. Wykonuje polecone zadania. Uważnie słucha. Pracuje systematycznie i samodzielnie, kończąc rozpoczęte zadania. Respetuje podstawowe wymagania dotyczące zachowania w szkole. Potrafi pracować w zespole, w kontaktach z rówieśnikami nie zawsze okazuje życzliwość.
Jeszcze jedna uwaga: w przedszkolu dziewczynka bardzo wycofana, nie podchodziła sama do innych osób, nie zagadywała, bawiła się sama, odpowiadała jednym wyrazem na pytania lub ktoś inny szybciej za nią odpowiedział, na początku krzyki na konieczność pozostania samej w przeszkolu, trwające ok 20 min, po czym po odwróceniu uwagi, pracuje z zaangażowaniem. Na pytanie (o opiekunkę), czy chcesz, żeby pani została? Odpowiedź tak, a na pytanie a kto to jest dla ciebie? Odpowiedź: nie wiem. Nie bawiła się lalkami, itp., tylko psy, samochody ustawia w "korek", kręci kółkami, klocki tylko z siostrą i ona prowadzi zabawę. Ale umie udawać, np. psa.
Mam wrażenie, że nie ma teraz żadych koleżanek, nie zaprasza nikogo do domu, nie jest zapraszana, ale czasem przynosi jakieś pożyczone rzeczy, itp. Teraz jest w czwartej klasie, ma jedną koleżankę, która jest nowa, przyszła z innej szkoły. Nie odnoszę jednak wrażenia, aby się doagadywały. Raczej narzuca jej swoje zdanie, niż współpracuje. Po za tą koleżanką nie ma inncyh osób, które by ją lubiły w klasie, czy szkole. Ma problem ze zrozumieniem, np. jak zrobić dwutakt w koszkówce, jak nogi mają iść, itp., plączą się, problem ze zrozumieniem na matematyce że rysunek trójkąta jest tylko schematyczny, i kłóci się z nauczycielką, po co liczyć ze wzoru, jak można sobie linijką wyliczyć, itp. Ma problem z konaktem zwrokowym, unika. Jej zainteresowanie to psy i nic innego. Za tygodniówkę kupuje czasopismo o psach, zbiera figurki psów, ustawia je w rzędzie (pierwszy rząd najmniejsze, drugi srednie i trzeci najwięsze, ma karty o rasach psów, z informacjami o nich i encykopedię psów. Zna bardzo dużo ras i ich cechy, itp. Problem z odróżnieniem prawej i lewej strony. Bardzo wrażliwa emocjonalnie, źle znosi porażki, żarty z niej, denerwuje się o to, jak coś idzie nie tak jak chce, mam wrażenie, że czasem słabo się orientuje co się w okół niej dzieje. Krzywi się, zayka uszy jak słyszy dzwonek na lekcje. Duże problemy z matematyką, mniejsze z językiem polskim (mat-2, pol-, 3, 4).
Intligencja w normie skala Weschlera: słowna: 92, bezsłowna: 95, ogólnie: 93.