Forum     Forum - powrót na pocztek forum Portal - powrót na ADHD.org.pl Office Bogdan Mizerski

Zabawy 5-latki - normalne?

Moderator: Moderatorzy

Twitti

Dama/Kawaler Srebrnego Orderu ADHD

Dzieci: Arnisia 5 lat, prawdopodobne ADHD, Maurycy 1 lat

Post 22-12-2014 21:58

Zabawy 5-latki - normalne?

Zastanawiam sie czy moja corka ma normalne zabawy na swoj wiek.
W przedszkolu bawi sie glownie sama lub non stop rysuje. Bawi sie glownie w swoj wymyslony swiat. Z dziecmi nie chce sie bawic. Jak ktores probuje ja zachecic, to blokuje sie, nie odzywa sie. Mowi ze sie wstydzi, chociaz widze ze sama nie wykazuje zainteresowania dziecmi. Z reszta nigdy nie ciagnelo jej do dzieci, a nawet jako dwulatka sie ich bala.
W domu chetnie sie ze mna bawi ale tez tylko w to co chce. Pojawia die jakas mysl i jest walkowana przez jakis czas. Byly np:
- ze ja jestem pania nauczycielka z przedszkpla i ja odwiedzam w domu
- ze jestem jej siostra i jej dokuczam i co msma zrobi
- ze jest dwulatka, roczniakiem itd (zabawy zeiazane z zazdroscia o jej rocznego brata)
I inne tego typu udajace jakas sytuscje.
Ogolnie ma rozne fazy co jakis czas. Teraz ma faze na hustanie na hustawce, wiec duzo czasu po przedszkolu buja sie. Wczesniej byla faza ma ksiazki lub rysowanie. Sporadycznie zagra w gry planszowe. Telewizja i komputer jej nie interesuja.
Co jakis czas nachodza mnie watpliwosci czy wszystko z nia jest ok, ale slysze ze tak. Panie w przedszkolu mowia ze tak, trrapeuta SI Ze tak.. A ja jakos nie sama nie wiem.. Ludzr sie ze jest tylko inna..

dreptak

Awatar użytkownika

Terapeuta

Post 23-12-2014 08:27

Dzieci bywają różnorodne i czasem trudno u malucha odróżnić naturalne etapy rozwojowe od zaburzeń.
Bywa tak, że pewne etapy są opóźnione i wtedy wydaje się, że coś nie tak. Ale dziecko później nadrabia zaległości.
W naturalny sposób dwulatek jest aspołeczny. Dopiero trzylatek zaczyna bawić się z innymi dziećmi.