Forum     Forum - powrót na pocztek forum Portal - powrót na ADHD.org.pl Office Bogdan Mizerski

Literatura o Autyzmie i Zespole Aspergera

Moderator: Moderatorzy

iska36

Dama/Kawaler Srebrnego Orderu ADHD

Posty: 74


Rejestracja:
27-01-2011 08:09

Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post 27-01-2011 08:48

Nie każdy jest Raymanem

Jestem autorką książki o prawdziwym życiu w polskiej społeczności. Byc może ktoś z forumowiczów czytał już moją pozycję, chciałam zachęcić do dyskusji na temat naszych dzieci, tego jaka terapia jest dla nich najlepsza, a jaka wręcz szkodzi. Jak wyglada życie szkolne naszych pociech.
Bedę wdzięczna jeśli ktoś zechce zapoczątkować dyskusje. Mam wrażenie, że rodziny takie jak nasze sa pozostawione same sobie, często na marginesie życia społecznego.

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 27-01-2011 13:42

iskro, nie wiem, czy dobrze rozejrzałaś się po forum... to jedna wielka dyskusja nt. naszych dzieci,ich terapii, życia szkolnego (i nie tylko)... więc nie rozumiem jaką dyskusję masz na myśli :hmmm:
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 27-01-2011 14:18

Zamówiłam dziś książkę przeczytam, zgadzam się z Tobą , że nasze dzieci powinny być w szkołach ogólnodostępnych. Powinny mieć asystentów i wtedy nie byłyby dyskryminowane, przez system. Miałyby szansę na uczenie się i kontakty społeczne takie jak ich zdrowi rówieśnicy.
Uważam, że trzeba o nie walczyć, warto byłoby wprowadzić program wspierania ich w środowisku, ale do tego potrzeba zmiany systemowej i kształcenia w odpowiedni sposób nie tylko nauczycieli.
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

iska36

Dama/Kawaler Srebrnego Orderu ADHD

Posty: 74


Rejestracja:
27-01-2011 08:09

Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post 27-01-2011 14:23

mam tu na myśli rozmowę w kierunku "dlaczego zostawiono nas samym sobie?"
Niby każdy ma pomagać, a czy tak się dzieje?
Polska prowincja to ignorancja jesli powiesz "moje dziecko ma autyzm" to wszędzie patrzą na Ciebie jak na kosmitę nosiciela wąglika.
Szkoła masowa jest najlepszą terapią dla tych dzieci i nikt mnie nie przekona, że klasa integracyjna jest lepsza. Nie, jestem odmiennego zdania warunek, że nauczyciele będą wiedzieli co to takiego ten autyzm i nie będą wciąż sugerować umieszczenia dziecka w szkole specjalnej. Mój syn kończy w tym roku podstawówkę, nie było łatwo ale walczyć warto. Kamil ma prawie 13 lat i wiele się nauczył właśnie dzięki zasadom panującym między rówieśnikami. Próbowali nas w szkole upchnąć najpierw w nauczaniu indywidualnym później sugerowano szkołę specjalną podczas gdy nasz autyzm przebiega bez upośledzenia umysłowego. Żenada ale radzę wszystkim walczcie o swoje

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 27-01-2011 14:57

Wiesz przy Autyzmie wysokofunkcjonującym jak najbardziej ok jest szkoła ogólnodostępna, albo integracyjna z wspieraniem dziecka w kontaktach. ja pracuję teraz z dzieciaczkiem 9 letnim, który ma autyzm głęboki, niejednokrotnie po zajęciach z nim wychodzę pogryziona i podrapana, zdarza się to coraz rzadziej , ale jednak zdarza się. Wiosną, będę naciskała szkołę, żeby wprowadzać go do klasy choć na kilka godzin tygodniowo, ale ze mną, bo ja jestem w stanie zapanować nad jego trudnymi zachowaniami i nie boję się go, chodzi do pierwszej klasy, reszta dzieci jest od niego znacznie mniejsza, mają prawo bać się, jak ich duży kolega zachowuje się nieprzewidywalnie.
Dzieciak też ma normę intelektualną, niewiele mówi, głównie echolaliami. rówieśnicy nie są w stanie go zrozumieć, często nawet rodzice nie wiedzą o co mu chodzi.
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

dreptak

Awatar użytkownika

Terapeuta

Posty: 13283


Rejestracja:
20-02-2005 21:41

Lokalizacja: Warszawa

Post 27-01-2011 16:16

iska36 pisze:Jestem autorką książki o prawdziwym życiu w polskiej społeczności.
Jesteśmy autorami wielkiego forum poświęconego właśnie temu tematowi.
Zapraszamy do dyskusji - jest jakieś kilka tysięcy wątków i 100 tysięcy postów na ten właśnie temat, na pewno znajdziesz coś dla siebie :)

Babcia Ola

Awatar użytkownika

certyfikowany killer

Posty: 4138


Rejestracja:
21-08-2006 20:40

Lokalizacja: GLIWICE

Dzieci: Konrad 19 lat - ZA z cechami ADHD

Ja: Babcia - ADHD z cechami ZA

Post 01-02-2011 19:25

:brawo: Admin!

Beata

Awatar użytkownika

Terapeuta

Posty: 4999


Rejestracja:
08-06-2006 07:21

Lokalizacja: Warszawa

Post 05-05-2011 18:07

Uczeń z zespołem Aspergera. Praktyczne wskazówki dla nauczyciela
Książkę można bezpłatnie pobrać w formacie pdf.
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.

regina

Wsparcie

Posty: 608


Rejestracja:
14-06-2009 23:02

Post 05-05-2011 23:42

bgbeata pisze:Uczeń z zespołem Aspergera. Praktyczne wskazówki dla nauczyciela
Książkę można bezpłatnie pobrać w formacie pdf.


Przejrzałam. I entuzjazmem nie tryskam. Ile jeszcze ukaże się książek powielających schematyczny opis ucznia (dziecka) z ZA, zbyt mało zwracających uwagę na to, że każdy taki człowiek to klejnot jedyny i wyjątkowy i bardzo często bez wszystkim wymienianych "objawów zaburzenia" na raz?
Mnie to zaczyna denerwować. I że niechlujny (a przesadnych pedantów to nie ma?), i że nie rozumie przenośni itd. Za dużo uogólnień.
Mało przejrzyste, za to nadźgane - i o terapiach wszelakich i o tym i o tamtym. Czuję, że napisane nie przez prawdziwego fachowca.
Wskazówki - jeśli w ogóle mają się przydać - powinny być bardziej konkretne.
Dla mnie to takie dziumdzianie niestety, "drogi nauczycielu" i tamtaramta. Brrr.
Jesli kogoś uraziłam to przepraszam od razu.

regina

Wsparcie

Posty: 608


Rejestracja:
14-06-2009 23:02

Post 05-05-2011 23:49

http://www.ore.edu.pl/index.php?option= ... =1084#oswn


Polecam. Mniej generalizowania, fachowość i wiele interesujących tematów (ZA także).

Beata

Awatar użytkownika

Terapeuta

Posty: 4999


Rejestracja:
08-06-2006 07:21

Lokalizacja: Warszawa

Post 06-05-2011 07:12

A kogo miałabyś urazić, przecież nie ma wśród nas autora książki. :wink:
Właśnie o to chodzi, by pokazać co jest na rynku. Następnie, poprzez opinie, wskazać to, co jest godne uwagi, a skrytykować, co jest poniżej pewnych standardów.
:OK:

regina

Wsparcie

Posty: 608


Rejestracja:
14-06-2009 23:02

Post 06-05-2011 08:15

bgbeata pisze:A kogo miałabyś urazić, przecież nie ma wśród nas autora książki. :wink:
:OK:

Beato,
no właśnie tego nigdy nie wiemy... 8)
Już tak mam, na zapas lubię przepraszać. ;)

mari

Wsparcie

Posty: 1283


Rejestracja:
23-01-2008 13:41

Lokalizacja: śląsk

Dzieci: syn lat 19 autyzm

Post 20-09-2011 18:03

shantaram pisze:Temple Grandin "Byłam dzieckiem autystycznym"

Temple Grandin jest współautorem swojej autobiografii. Skończyła studia i doktoryzowała się z biologii na uniwersytecie stanowym w Kolorado, gdzie pracuje jako docent zajmujący się psychologią zwierząt. Opublikowała również wiele artykułów naukowych na temat autyzmu. Ponadto Grandin jest jednym z najbardziej cenionych na świecie projektantów urządzeń do uspokajania zwierząt. W pracach inżynierskich, jak sama mówi, niezwykle pomaga jej "odziedziczona" po autyzmie zdolność wyizolowania się od otoczenia i tworzenia w swoim umyśle przestrzennych obrazów projektowanego urządzenia.
Czy więc Temple Grandin jest zdrową osobą? Nie, gdyż nadal nie potrafi zrozumieć wielu ludzkich zachowań - zwłaszcza niedomówień, gier słownych, niewerbalnych znaków czy wielu emocji. Poza tym, aby normalnie funkcjonować w otaczającym ją świecie, musiała skonstruować (wykorzystując przemysłowy kompresor do napełniania powietrzem kół i poskrom do przytrzymywania zwierząt) maszynę do przytulania. Potrafi ona wywierać lekki, kontrolowany nacisk na całe ciało. Dzięki niej Grandin, jak sama mówi, uspokaja się i osiąga to, co ludzie zyskują dzięki kontaktom z innymi osobami.
Moja pierwsza pozycja dotyczaca autyzmu - glowne przeslanie, jak sadze, to rozwijanie mocnych stron malego autysty - ich fiksacje moga w przyszlosci zaowocowac np. udanym zyciem zawodowym. Interesujacy opis dziecinstwa z zaburzeniami integrcji sensorycznej. I na koncu - male vademecum terapii.


Świetna, są problemy z kupnem, czasem da się ją kupić na allegro, jednak jest droga, około 100 zł.
Ja ściągnęłam ją dzisiaj z chomika :)

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 21-09-2011 12:03

mari pisze:Ja ściągnęłam ją dzisiaj z chomika :)

rozumiem, ze wiesz na jakiej zasadzie on działa?
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

regina

Wsparcie

Posty: 608


Rejestracja:
14-06-2009 23:02

Post 28-09-2011 21:21

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 30-09-2011 20:19

anka-niko pisze:
mari pisze:Ja ściągnęłam ją dzisiaj z chomika :)

rozumiem, ze wiesz na jakiej zasadzie on działa?

Jeszcze 2 linki w sprawie chomika:
Wielka wojna internetowa
To może być największa antypiracka akcja w Polsce. Tysiące internautów otrzymało od białostockiej kancelarii prawnej wezwania do zapłaty od 100 nawet do 20 tys. zł za nielegalne udostępnianie plików z muzyką i książkami w sieci [...]

Antypiracka akcja trwa
Tysiąc złotych za jedną piosenkę? Takiego odszkodowania zażądała firma od dziewczyny, która jest właścicielką konta na portalu Chomikuj.pl [...]
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

gaja7

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 609


Rejestracja:
23-10-2008 22:36

Lokalizacja: Katowice

Post 30-09-2011 20:22

Regino, dziękuję tam filmy, których szukałam :)
Ja, matka szukająca, Gustaw 1996 niezdiagnozowany AS, Gaweł 2004 AS+ADHD, Gosław 2007 póki co naśladowca Tajfuna

regina

Wsparcie

Posty: 608


Rejestracja:
14-06-2009 23:02

Post 01-10-2011 09:30

gaja7 pisze:Regino, dziękuję tam filmy, których szukałam :)


:) Ciesze się. Strona zapowiada się nieźle, prawda?

impuls

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 25


Rejestracja:
11-10-2011 13:38

Post 13-10-2011 10:28

Autyzm

Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem

Obrazek

http://impulsoficyna.com.pl/index.php?cat=katalog&p=6&s=3&id=111

Jacek J. Błeszyński (red.)

Prezentowana publikacja jest jak do tej pory pierwszą i jedyną pozycją, w której przedstawione zostały wybrane metody terapii, w dostosowaniu do pracy z osobą przejawiającą głębokie deficyty rozwojowe. Praca nad dziećmi autystycznymi wymaga poszukiwania nowych dróg wspomagania ich rozwoju. Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom, Autorzy przedstawili własne doświadczenia, będące wynikiem wieloletniej praktyki zawodowej oraz zdobytej wiedzy. Każdy z Autorów, opisując prowadzoną przez siebie terapię, wychodzi od założeń terapeutycznych, następnie ukazuje możliwości wykorzystania metody w pracy z osobą z autyzmem. Dodatkowo przedstawione zostały badania nad efektywnością wykorzystania każdej z metod oraz propozycje zastosowania tych metod do pracy z dziećmi, gdzie połączone zostały autorskie podejścia z prezentacją podstawowych zaleceń. W końcowej części opracowania znajdują się zalecenia, możliwe do zastosowania w pracy edukacyjno-terapeutycznej w odniesieniu do opisanych programów autorskich.



Autyzm dziecięcy
Zagadnienia diagnozy i terapii


Obrazek

http://impulsoficyna.com.pl/index.php?cat=katalog&p=6&s=3&id=364

Lucyna Bobkowicz-Lewartowska

Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.


http://impulsoficyna.com.pl/index.php?cat=katalog&p=6&s=3
Załączniki
przyjaciel1a.jpg
przyjaciel1a.jpg (149.56 KiB) Przeglądany 1849 razy

impuls

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 25


Rejestracja:
11-10-2011 13:38

Post 13-10-2011 10:57

Zespoł Aspergera

Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera
Studium przypadku


Obrazek

Aleksandra Maciarz, Dorota Drała

http://impulsoficyna.com.pl/index.php?cat=katalog&p=6&s=13&id=86

Osnowę treści tej książki stanowią relacje matki dziecka dotkniętego zespołem Aspergera. Książka ta ma przybliżyć nauczycielom, rodzicom i wychowawcom kliniczny obraz choroby. Jak można pomóc dziecku autystycznemu - oto podstawowe pytanie na które ta pozycja stara się odpowiedzieć.

W pierwszej części przedstawiono istotę i swoiste symptomy zespołu Aspergera jako jednej z postaci autyzmu, w drugiej – relacje matki chłopca dotkniętego ta chorobą, jego przeżycia i zachowania. Zgrupowano je w ramach poszczególnych symptomów opisanych i zinterpretowanych w świetle wiedzy o autyzmie.

W aneksie książki zamieszczono tłumaczenie Australijskiej Skali Syndromu Aspergera, która może być wykorzystana we wstępnej diagnozie tego zaburzenia.


Uczeń z zespołem Aspergera
Praktyczne wskazówki dla nauczyciela


Obrazek

Joanna Święcicka

http://impulsoficyna.com.pl/index.php?cat=katalog&p=6&s=13&id=1134

Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 25-10-2011 11:55

Temple Grandin
Zwierzęta czynią nas ludźmi


”Tajemnice zwierząt - przez pryzmat autyzmu”

Temple Grandin jest bohaterką książek i gościem wielu programów telewizyjnych. O jej życiu powstał miniserial telewizyjny, a odtwórczyni tytułowej postaci, Claire Danes, została nagrodzona Złotym Globem. W 2010 roku znalazła się pośród 100 najbardziej wpływowych ludzi świata według tygodnika TIME.

Jak sama mówi, doświadczenie tej choroby uczyniło jej codzienne życie niezwykle trudnym, ale pozwoliło za to na lepsze rozumienie zwierząt - tego jak myślą i czują. Autorka połączyła doświadczenia zawodowe i osobiste, zyskując tym samym zupełnie wyjątkową perspektywę.

Jak funkcjonuje policja u knurów? Skąd się biorą koguty-gwałciciele? Dlaczego delfiny mordują, a słonie nigdy nie zapominają?

Temple Grandin próbuje tłumaczyć nie tylko nieznane i zaskakujące zachowania zwierząt, ale też wyjaśnia, jak zaspokoić potrzeby emocjonalne psów, kotów, koni czy zwierząt hodowlanych. Wskazuje tym samym na to, w jaki sposób możemy zapewnić im najlepsze warunki do rozwoju, a co za tym idzie - co zrobić, aby zobaczyć w ich oczach szczęście.

„Zwierzęta czynią nas ludźmi" to kontynuację książki „Zrozumieć zwierzęta". Oba tytuły skierowane są nie tylko do miłośników zwierząt, osób zajmujących się zagadnieniami autyzmu, ale i wszystkich zainteresowanych tym, jakie miejsce zajmuje i będzie zajmował człowiek pośród pozostałych gatunków.

Ta ważna książka o zachowaniu zwierząt jest wyjątkową i wciągającą lekturą. Została napisana przez prawdopodobnie najbardziej znaną na tej planecie kobietę dotkniętą autyzmem, Temple Grandin, oraz przez Catherine Johnson, mamę dwójki dzieci z autyzmem.
(…)
A jeśli chodzi o teorię autyzmu wg Grandin – że ludzie cierpiący na autyzm są bliżej zwierząt niż ludzi? Teoria taka mogłaby być uznana za obraźliwą (sugerując, że osoby autystyczne są w pewien sposób podludźmi). W rzeczywistości jednak Grandin twierdzi, że zwierzęta lepiej spostrzegają detale – podobnie jak ludzie z autyzmem, i znajduje na tę teorię dowody. Stąd też jest daleka od obrażania osób cierpiących na autyzm, sugerując, że to osoby nieautystyczne mają gorszą percepcję. Można wręcz zatem powiedzieć, że to my jesteśmy „podautystykami”.
Simon Baron-Cohen, „The Guardian”

za: wirtualny wydawca
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

Impulsywny

Awatar użytkownika

Wsparcie rozkwitające

Posty: 154


Rejestracja:
09-04-2011 18:02

Lokalizacja: Trójmiasto

Ja: zdiagnozowane ADHD

Post 29-12-2011 20:13

Charaktery 1/2-12

http://www.e-kiosk.pl/issue,19067,charaktery
Artykuł "emocjonalni analfabeci" dot. osób z ZA.
W dowodzie dorosły. ADHD od małego.

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 27-01-2012 14:42

Beata Zawiślak
Dziecko autystyczne. Prawdziwa opowieść o Maciusiu
Książka „Dziecko autystyczne. Prawdziwa opowieść o Maciusiu” porusza trudny temat autyzmu dziecięcego.

Chociaż na rynku wydawniczym jest wiele poradników poświęconych tej problematyce, jednak ich autorzy to najczęściej lekarze, psycholodzy i pedagodzy. Książka Beaty Zawiślak to pozycja szczególna. Jego autorka jest pedagogiem, ale przede wszystkim mamą sześcioletniego chłopca, która towarzyszy dziecku autystycznemu w każdej chwili jego życia, na każdym etapie jego rozwoju, w każdym momencie jego zmagań z chorobą. Autorka jest nie tylko osobą, która aktywnie uczestniczy w terapii dziecka autystycznego, ale także kreuje tę terapię, od kilku lat poszukując różnych możliwości pomocy.

W pracy znajdziemy dokładne omówienie przejawów autyzmu oraz opis sytuacji dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny (rodziców, rodzeństwa). Autorka wskazuje także sposoby radzenia sobie w tej sytuacji, z uwzględnieniem wielu form terapii.
Poruszane w pierwszej części książki kwestie zostały poszerzone o opis doświadczeń i działań podejmowanych przez Autorkę i jej rodzinę, co jest dużym atutem pracy.

Książka ta to niezwykle przydatny poradnik, który może służyć rodzinom dzieci autystycznych oraz specjalistom i studentom zainteresowanym autyzmem.

dr Agata Chudzicka-Czupała
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

impuls

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 25


Rejestracja:
11-10-2011 13:38

Post 16-02-2012 10:40

Dziecko autystyczne Prawdziwa opowieść o Maciusiu

Fragment z recenzji prof. dr hab. Ewa Pisula

O wartości tej publikacji przesądza jej autentyczność: miłość matki odczuwalna jest w każdym zdaniu na temat Maćka. Sądzę, że lektura książki będzie interesująca dla wielu osób: rodzicom dzieci z autyzmem dostarczy wsparcia, które można otrzymać tylko od kogoś, kto przeżywa to samo, a profesjonalistom i studentom przygotowującym się do pracy z osobami z autyzmem i ich rodzinami pomoże w zrozumieniu sytuacji tych rodzin i uświadomi determinację, z jaką rodzice walczą o swoje dzieci.


Obrazek

Dziecko autystyczne
Prawdziwa opowieść o Maciusiu

impuls

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 25


Rejestracja:
11-10-2011 13:38

Post 01-03-2012 14:54

O wychowaniu dziecka z zespołem Aspergera

Obrazek

Barbara Pióro

Czy kochasz Małego Misia?
O wychowaniu dziecka z zespołem Aspergera


Drodzy Rodzice, Nauczyciele i Terapeuci!

Książka Czy kochasz Małego Misia jest opisem trzynastu lat życia chłopca z zespołem Aspergera. Chłopiec ten dzięki swojej pracowitości, determinacji Matki i pomocy wielu osób nauczył się mówić, czytać i pisać, rozwinął w sobie liczne talenty i zyskał przyjaciół.
Treść książki ujęłam w formę opowiadania, posługując się stylem wypowiedzi Misia (w trzeciej osobie), aby przybliżyć Czytelnikom sposób mówienia i rozumowania dziecka autystycznego. Zawarłam w niej również wiele przykładów zachowań i wypowiedzi bohaterów oraz opisów autentycznych sytuacji, z którymi musieli poradzić sobie Miś i jego Mama. Książka zawiera także fragmenty opinii pedagogicznych, psychologicznych i logopedycznych. Na końcu zamieściłam Dekalog postępowania z dzieckiem autystycznym, skierowany przede wszystkim do rodziców, oraz Krótką charakterystykę dziecka z zespołem Aspergera.

ISBN: 978-83-7587-316-0

Wydanie I, Kraków 2012, Format B5, Objętość 50 stron, Oprawa miękka, klejona, folia matowa

impuls

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 25


Rejestracja:
11-10-2011 13:38

Post 21-03-2012 09:37

Premiera długo oczekiwanej książki

Obrazek

Barbara Winczura (red. nauk.)

Dzieci z zaburzeniami łączonymi
Trudne ścieżki rozwoju

W praktyce klinicznej spotykamy coraz więcej dzieci chorych i zaburzonych w rozwoju, które nie są dotknięte jednym tylko problemem natury psychicznej czy somatycznej. Manifestacja symptomów chorobowych i zaburzeń psychicznych okresu dzieciństwa nie jest układem stałym czy też jednoliniowym. Często kilka zaburzeń o różnym stopniu nasilenia objawów grupuje się w rozmaitych układach na poszczególnych etapach rozwoju dziecka. Trudno jednocześnie przewidzieć, jak od pierwszych widocznych objawów danej choroby czy zaburzenia potoczy się dalszy jego rozwój. U jednych dzieci utrwali się pojedynczy, wyraźny, psychopatologiczny wzorzec rozwoju oraz funkcjonowania, odpowiadający określonej jednostce chorobowej czy zaburzeniu, u innych z kolei część objawów granicznych ulegnie zminimalizowaniu lub wycofaniu, inne natomiast utrwalą się i znacznie nasilą. ...

Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej.

Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno – pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Zamiarem autorów było przybliżenie Czytelnika do odpowiedzi na nurtujące go pytania o rozwój dzieci z zaburzeniami łączonymi.

Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin – lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności.

ISBN: 978-83-7587-277-4

Wydanie I, Kraków 2012, Format B5, Objętość 332 strony, Oprawa miękka, klejona, folia matowa

nieszki

Awatar użytkownika

Terapeuta

Posty: 4132


Rejestracja:
09-03-2005 20:02

Lokalizacja: Gdańsk

Dzieci: Synowie: 16 lat - ZA z cechami ADHD, 9 lat

Post 30-03-2012 20:52

"Wszystkie koty mają zespół Aspergera" - Wydawnictwo Linia. Książeczka wyszła jakiś tydzień temu, dzisiaj ją dostałam
Polecam dla samych dzieci i dla rodzin - krótko opisane objawy w połączeniu z pięknymi zdjęciami kociaków. Bardzo przystępne.
Obrazek
Agnieszka -starszy syn lat 16 - ZA, drugi - lat 9 - takie sobie zwykłe, niezwykłe dziecko.

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 17-05-2012 07:49

Już za chwilkę trafi do księgarń ciekawa i cenna książka jednej z wybitnych polskich znawczyń tematu autyzmu i zespołu Aspergera:
Ewa Pisula - Rodzice dzieci z autyzmem
Publikacja Ewy Pisuli – znakomitej specjalistki w dziedzinie dziecięcych zaburzeń rozwojowych – zawiera analizę sytuacji rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dotknięto w niej kwestii doświadczania stresu przez rodziców, jego przyczyn, przebiegu oraz radzenia sobie z nim. Autorka wnikliwie analizuje interakcje rodziców z autystycznym dzieckiem oraz obraz dziecka w oczach rodziców. Rozpatruje możliwości udzielenia pomocy rodzicowi oraz obszary, w jakich pomoc ta jest najbardziej potrzebna.

Autyzm u dziecka to dla rodzica wyzwanie, z którym może on sobie poradzić lepiej lub gorzej. Dla niektórych rodziców ogrom zadań związanych z opieką nad takim dzieckiem stanowi ciężar niemożliwy do udźwignięcia, innych mobilizuje do podejmowania różnorodnych wysiłków, a nawet staje się dla nich źródłem rozwoju. To, w jaki sposób rodzice radzą sobie w tej sytuacji, zależy od wielu czynników, znacznie wykraczających poza ich własne cechy, predyspozycje, system wartości czy motywację. Poszukiwanie i realizowanie w praktyce najlepszych form wspierania tych rodzin to wciąż bardzo ważne zadanie, stanowiące wyzwanie dla badaczy, terapeutów, pracowników socjalnych i wielu innych specjalistów pracujących z rodzinami dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.


Szczerze polecam :OK:
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 01-06-2012 12:18

Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz
Dziecko z autyzmem. Wyzwalanie potencjału rozwojowego
Praca ma charakter unikatowy. Zawiera konkretne wskazówki co do diagnozy psychopedagogicznej i pracy terapeutyczno-wychowawczej z małymi dziećmi z autyzmem. Szczególną wartością tego opracowania jest to, że mogą z niego korzystać zarówno studenci psychologii i studiów pokrewnych, jak i rodzice, nauczycielki przedszkoli i specjaliści, pracujący w ośrodkach diagnostyczno-terapeutycznych. Praca stanowi konkretną pomoc dla wszystkich osób, borykających się z trudnościami rozumienia, współprzeżywania i korygowania zachowań dzieci autystycznych.

Książka przedstawia metodę wspomagania rozwoju dzieci stosowaną z sukcesem od 15 lat w Klubie Terapeutycznym dla Dzieci z Poważnymi Problemami Emocjonalnymi i ich Rodzin działającym przy Ośrodku Badań i Usług Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Program terapii opiera się na scenariuszach procedur terapeutycznych, pomagających kształtować podstawowe kompetencje społeczne u dzieci, umożliwiających budowanie relacji z innymi ludźmi. Metody postępowania zostały tak opracowane, by mogły je stosować osoby, także rodzice, bez specjalistycznego wykształcenia. Proponowane metody nie wymagają nakładów finansowych ani specjalistycznego sprzętu ? ?narzędziem? terapii są opiekunowie lub terapeuci. Do książki dołączono karty, które pomagają w diagnozie dziecka, zaplanowaniu najlepszego programu pracy z nim oraz w obserwacji postępów.

(Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kościelskiej)

Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 29-06-2012 10:20

WRESZCIE!
Wytęskniona, oczekiwana książka CODZIENNOŚĆ DZIECKA Z ZESPOŁEM ASPERGERA okiem rodzica i terapeuty ukazała się drukiem i jest dostępna :OK:

Autorki (znane i lubiane :OK: ) wykonały kawał dobrej, wielce pożytecznej pracy. Ta książka to niezbędnik każdego rodzica i opiekuna dziecka z zespołem Aspergera!

Zaproszenie na spotkanie można znaleźć tu
Załączniki
okładka Codzienność Aspi.jpg
okładka Codzienność Aspi.jpg (77.67 KiB) Przeglądany 1872 razy
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

Antykwa

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Złotego Orderu ADHD

Posty: 118


Rejestracja:
12-11-2012 04:56

Post 25-11-2012 03:49

teraz "Odnaleźć Kansas - Zespół Aspergera rozszyfrowany"

U Aarona Likensa zespół Aspergera zdiagnozowano w wieku 20 lat.Wkrótce potem Aaron zaczął spisywać swoje doświadczenia i refleksje.Dzięki szczególnemu darowi autoanalizy udało mu się znakomicie uchwycić i opisać specyfikę postrzegania świata cierpiących na to zaburzenie,odszyfrować jego reguły złamać kod zespołu Aspergera.Jego opis sięga znacznie głębiej niż naukowe,medyczne definicje.Pokazuje nie tyle,czym jest to zaburzenie ale jak z nim żyć.

Jego refleksje pomogły już wielu chorym ich bliskim i terapeutom w lepszym zrozumieniu zaburzenia z którym się zmagają.Niektóre ze sformułowanych przez niego koncepcji są nawet używane przez terapeutów w praktyce klinicznej. Tak jest np. z tytułowym "Kansas".Mianem tym określił autor sytuacje w której czuje się pewnie bezpiecznie i może normalnie funkcjonować.Jeśli ktoś zetknie się z nim w takim stanie ,może nawet nie zorientować się,że ma do czynienia z kimś cierpiącym na to zaburzenie.

AUTOR- Aaron Likens http://www.twojeporadniki.pl

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 09-02-2013 12:53

Blok Beata, Brzeska Zofia, Marszałek Małgorzata Uczę się rozumieć innych.Patrzenie i wskazywanie

„Patrzenie i wskazywanie” jest pierwszą częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych". Stanowi pomoc do uczenia jednych z podstawowych funkcji społecznych, jakimi są patrzenie na obiekty wskazywane przez inne osoby oraz podążanie za wzrokiem drugiej osoby. Umiejętności te są jedną z podwalin prawidłowego rozwoju społecznego.

Publikacja zawiera zestaw zdjęć przedstawiających osoby dorosłe oraz dzieci w różnych sytuacjach społecznych. Pokazują oni i patrzą na różne obiekty. Każda fotografia umieszczona jest na jednej stronie. Na sąsiedniej stronie znajduje się miniatura zdjęcia oraz pytania, które powinny być użyte w trakcie jej omawiania. Pomoc została tak pomyślana, że po złożeniu publikacji (jak stawia się kalendarz biurowy) można prezentować dziecku tylko zdjęcie. Konstrukcja pytań i poleceń umożliwia pracę zarówno z dzieckiem mówiącym, jak i niemówiącym lub mającym problemy z adekwatnym wysławianiem się.
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

mari

Wsparcie

Posty: 1283


Rejestracja:
23-01-2008 13:41

Lokalizacja: śląsk

Dzieci: syn lat 19 autyzm

Post 13-02-2013 16:01

Patricia Howlin, Simon Baron - Cohen, Julie Hadwin
1. Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców. Wyd. JAK. 2010, Kraków.
2. Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Zeszyt ćwiczeń dla nauczycieli i rodziców. Wyd. JAK. 2012, Kraków.


Teoria umysłu (proces czytania w umyśle) to intuicyjna zdolność do rozumienia własnych i cudzych stanów umysłowych. Dzięki tej umiejętności możemy odczytywać intencje innych ludzi w oparciu o akty ich zachowania lub wypowiedzi. Możemy nie tylko wyrazić proste pragnienia, oczekiwania, sądy i przekonania, ale także skomplikowane zależności pomiędzy stanami mentalnymi różnych osób, np. „ja wiem, że ty wiesz, że ja wiem”. Zdolność do czytania w umyśle jest konieczna, by rozumieć ironię czy humor, metaforę, sarkazm lub kłamstwo – a więc to, co wykracza poza podstawowe znaczenie słów. U prawidłowo rozwijających się dzieci ta umiejętność kształtuje się spontanicznie w trakcie licznych epizodów wzajemnego zaangażowania i kontaktów społecznych, a jej rozwój nie wymaga specjalnej stymulacji. Jednakże dzieci, które nie nabyły jej w sposób naturalny, wymagają zastosowania specjalnych, sformalizowanych metod wspomagania rozwoju.

Stwierdzane empirycznie u dzieci z autyzmem deficyty w zakresie rozwoju teorii umysłu stanowiły inspirację dla opracowania metod umożliwiających kształtowanie tej umiejętności. Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników jest właśnie szczególną propozycją programu rozwijającego teorię umysłu. Pierwsze wydanie poradnika „Teaching Children with Autism to Mind-Read. Practical Guide” autorstwa Patrycji Howlin, Simona Barona-Cohena i Julii Hadwin ukazało się w roku 1999 i doczekało się już siedmiu wznowień, co świadczy o dużym zainteresowaniu problematyką stymulacji rozwoju umiejętności mentalizowania, jak i o wielkim zapotrzebowaniu na materiały dydaktyczne. Ta potrzeba jest udziałem rodziców, nauczycieli i terapeutów osób z autyzmem na całym świecie. Podejmując próbę jego zaspokojenia prezentujemy polskie wydanie poradnika, które może stanowić przydatne narzędzie w pracy psychologów, pedagogów, logopedów oraz wszystkich opiekunów osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poradnik stanowi opis programu terapeutycznego stymulującego rozwój teorii umysłu u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i jest skuteczną metodą pomocy w zakresie doskonalenia społecznych i komunikacyjnych umiejętności. Program jest przeznaczony dla dzieci od 4 do 13 lat o kompetencji komunikacyjnej na poziomie piątego roku życia, ale także może być wykorzystany niezależnie od wieku rozwojowego i poziomu rozwoju językowego osób uczestniczących w treningu.

nieszki

Awatar użytkownika

Terapeuta

Posty: 4132


Rejestracja:
09-03-2005 20:02

Lokalizacja: Gdańsk

Dzieci: Synowie: 16 lat - ZA z cechami ADHD, 9 lat

Post 22-04-2013 20:45

http://harmonia.edu.pl/pl/p/ZESPOL-ASPERGERA-Kompletny-przewodnik/837

W Wydawnictwie Harmonia pojawiła się książka "Zespół Aspergera - kompletny przewodnik".

"Tony Attwood
ZESPÓŁ ASPERGERA - Kompletny przewodnik
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony."
Obrazek
Agnieszka -starszy syn lat 16 - ZA, drugi - lat 9 - takie sobie zwykłe, niezwykłe dziecko.

paniwalewska

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 29


Rejestracja:
13-05-2012 12:07

Lokalizacja: Warszawa

Dzieci: Daniel 14 lat ZA , Kasia 12 lat ZA, Mateusz 9 lat ADHD

Post 24-04-2013 08:52

To jest wznowienie czy jakaś nowa rzecz?

anka-niko

Awatar użytkownika

Wsparcie i Łowca Talentów

Posty: 8543


Rejestracja:
27-04-2008 16:50

Lokalizacja: warszawa, Żoliborz

Dzieci: młody dorosły z ADHD (wbrew pozorom)

Ja: takie sobie coś ;)

Post 24-04-2013 09:40

To jest nowość.

W sumie jest to "Biblia" dot. zespołu Aspergera napisana przez Wielkiego Eksperta (serio serio)
Obrazek
mama super syna - KĄT-owicza z ADHD, dysgrafią... i pasją

Jerzy Liebiert
Uczyniwszy na wieki wybór// w każdej chwili wybierać muszę... Jeździec

Uczę się ciebie człowieku.//Powoli się uczę, powoli.//Od tego uczenia trudnego//Raduje się serce i boli. *** (Uczę się ciebie, człowieku...)

Anna

Wsparcie

Posty: 1327


Rejestracja:
06-12-2007 11:59

Lokalizacja: Warszawa

Post 14-05-2013 14:22

Nowość Fundacji SYNAPSIS "Włączenie uczniów z autyzmem w środowisko szkolne. Poradnik"

Więcej o książce na stronie Fundacji:
http://synapsis.org.pl/index.php/aktual ... en-plimley
syn 14 lat

RedsDevils

Posty: 3


Rejestracja:
31-07-2013 14:38

Post 02-08-2013 23:41

Wszystkie koty mają zespół Aspergersa Kathy Hoopmann

Polecam Państwu książkę Kathy Hoopmann "Wszystkie koty mają zespól Aspergera.

Jest świetną pozycją zarówno dla samego dziecka z zespołem Aspergera,ale także dla rodzeństwa czy najbliższych. Przystępny język, krótkie opisy i przepiękne zdjęcia kotów świetnie oddające specyfikę osób z ZA.

Z tej serii wyszła także książka "Wszystkie psy mają ADHD".

Pozdrawiam.

RedsDevils

Posty: 3


Rejestracja:
31-07-2013 14:38

Post 09-08-2013 14:38

Publikacja

"50 pytań i odpowiedzi na temat Zespołu wcale nie muzycznego" - autorem jest nastolatek z Zespołem Aspergera - Stefan Aleksander Dziekoński.

Publikacje można ściągnąć w pliku pdf ze strony SYNAPSIS. Poniżej podaje link.

http://www.synapsis.waw.pl/index.php/aktualnosci/514-50-pytan-i-odpowiedzi-na-temat-zespolu-wcale-nie-muzycznego

Polecam i pozdrawiam, Kasia.

fasci-nation

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 211


Rejestracja:
17-02-2010 00:29

Lokalizacja: nie jestem z Warszawy

Dzieci: kueci to moje dzieci

Ja: ZA/HFA

Post 07-09-2013 02:56

O, fajne i sensowne to FAQ z linku powyżej. Sama sobie też coś takiego napiszę, bo jestem od tego gościa prawie dwa razy starsza i mam więcej do powiedzenia. Do tego lepiej piszę. Możecie podrzucić jakieś pytania. I herb, bo się uśmiałam z tego i też chcę mieć :lol:

A gdy już napiszę, to z pewnością chętnie zamieścicie mojego pdfa na Kampanii, bo już tyle macie tekstów, że jeden więcej nie zrobi wam różnicy :twisted:
Koci Świat: blog | książka | sposób widzenia świata (jeśli nie podoba ci się piosenka, możesz wyłączyć dźwięk)

Industrial Love w profilu

Jak to jest cierpieć na ZA? - gdy mnie ktoś tak spyta, to zrobię to, co Kazik.

fasci-nation

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 211


Rejestracja:
17-02-2010 00:29

Lokalizacja: nie jestem z Warszawy

Dzieci: kueci to moje dzieci

Ja: ZA/HFA

Post 08-09-2013 20:40

Yyyyy... dobra, jak nikt nie chce, to trudno.
Koci Świat: blog | książka | sposób widzenia świata (jeśli nie podoba ci się piosenka, możesz wyłączyć dźwięk)

Industrial Love w profilu

Jak to jest cierpieć na ZA? - gdy mnie ktoś tak spyta, to zrobię to, co Kazik.

Dosia

Awatar użytkownika

Rodzic i nauczyciel

Posty: 11855


Rejestracja:
11-05-2006 02:24

Dzieci: Marcin 21 lat ADHD, Piotr 29 lat

Post 08-09-2013 20:54

fasci-nation pisze:O, fajne i sensowne to FAQ z linku powyżej. Sama sobie też coś takiego napiszę, bo jestem od tego gościa prawie dwa razy starsza i mam więcej do powiedzenia. Do tego lepiej piszę.
Ogólnie pomysł jest świetny, wielu ludzi jest ciekawych, co ma do powiedzenia osoba z ZA. Wydaje mi się, że wybór niektórych pytań jest w nim niefortunny, lepsze byłyby pytania o emocje, sposób myślenia czy postrzegania relacji, a nie np "Jak można leczyć się z ZA?" :roll:

fasci-nation pisze: I herb, bo się uśmiałam z tego i też chcę mieć :lol:
Najpierw musiałabyś sobie znaleźć odpowiednie nazwisko, z którym herb był kiedyś powiązany. ;)

fasci-nation pisze:A gdy już napiszę, to z pewnością chętnie zamieścicie mojego pdfa na Kampanii, bo już tyle macie tekstów, że jeden więcej nie zrobi wam różnicy :twisted:
Sensowny tekst zawsze bardzo chętnie zamieścimy :OK:

fasci-nation pisze:Możecie podrzucić jakieś pytania.
Fasci, proponuję na forum założyć temat np. "Pytania do mnie", wyjaśnić krótko w czym rzecz i poprosić o takie pytania. Moim zdaniem to bardzo dobry pomysł, żeby zebrać takie pytania na forum, uniknie się wtedy zamieszczania takich kwiatków, jak odpowiedź nastolatka na temat leczenia ZA. Jeszcze lepiej byłoby na nie na bieżąco odpisywać, bo kolejne pomysły na pytania mogą się brać z Twoich odpowiedzi. Ogólnie ten pomysł też wydaje mi się bardzo dobry. :OK:
Moi synowie są już dorośli, obaj po maturze i usamodzielnieni. :OK:

Przekonałam się, że ani ADHD ani ZA nie jest wyrokiem i staram się szerzyć wiedzę o tym, jak to robić, chociaż uważam, że największe, najpełniejsze i najbardziej wartościowe źródło tej wiedzy znajduje się właśnie tutaj, na tym forum.

dosia.eu - mój blog o wychowaniu, mój facebook.
Zapraszam do czytania, lajkowania, rozpowszechniania i dziękuję. :)

dreptak

Awatar użytkownika

Terapeuta

Posty: 13283


Rejestracja:
20-02-2005 21:41

Lokalizacja: Warszawa

Post 08-09-2013 20:54

A kto powiedział, że nie chcemy?
Może nie mieliśmy możliwości odpowiedzieć?
Jak coś stworzysz, miejsce znajdzie się na pewno!

fasci-nation

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 211


Rejestracja:
17-02-2010 00:29

Lokalizacja: nie jestem z Warszawy

Dzieci: kueci to moje dzieci

Ja: ZA/HFA

Post 08-09-2013 21:40

Herb mogę mieć nawet Kotek, bo jeden słodziak właśnie siedzi u mnie na kolanach. A poza tym wszystkie koty mają ZA.

Gdzie zakładać ten temat?
Koci Świat: blog | książka | sposób widzenia świata (jeśli nie podoba ci się piosenka, możesz wyłączyć dźwięk)

Industrial Love w profilu

Jak to jest cierpieć na ZA? - gdy mnie ktoś tak spyta, to zrobię to, co Kazik.

Dosia

Awatar użytkownika

Rodzic i nauczyciel

Posty: 11855


Rejestracja:
11-05-2006 02:24

Dzieci: Marcin 21 lat ADHD, Piotr 29 lat

Post 08-09-2013 21:43

fasci-nation pisze:Gdzie zakładać ten temat?
Myślę, że tutaj: viewforum.php?f=92
Moi synowie są już dorośli, obaj po maturze i usamodzielnieni. :OK:

Przekonałam się, że ani ADHD ani ZA nie jest wyrokiem i staram się szerzyć wiedzę o tym, jak to robić, chociaż uważam, że największe, najpełniejsze i najbardziej wartościowe źródło tej wiedzy znajduje się właśnie tutaj, na tym forum.

dosia.eu - mój blog o wychowaniu, mój facebook.
Zapraszam do czytania, lajkowania, rozpowszechniania i dziękuję. :)

fasci-nation

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 211


Rejestracja:
17-02-2010 00:29

Lokalizacja: nie jestem z Warszawy

Dzieci: kueci to moje dzieci

Ja: ZA/HFA

Post 26-09-2013 03:38

Zrobione! Do ściągnięcia tymczasowo tutaj. Zapraszam do czytania :)
Koci Świat: blog | książka | sposób widzenia świata (jeśli nie podoba ci się piosenka, możesz wyłączyć dźwięk)

Industrial Love w profilu

Jak to jest cierpieć na ZA? - gdy mnie ktoś tak spyta, to zrobię to, co Kazik.

Dosia

Awatar użytkownika

Rodzic i nauczyciel

Posty: 11855


Rejestracja:
11-05-2006 02:24

Dzieci: Marcin 21 lat ADHD, Piotr 29 lat

Post 28-09-2013 16:27

Książka fasci jest na naszym forum umieszczona tutaj:

Katja Schrödinger KOCI ŚWIAT
Moi synowie są już dorośli, obaj po maturze i usamodzielnieni. :OK:

Przekonałam się, że ani ADHD ani ZA nie jest wyrokiem i staram się szerzyć wiedzę o tym, jak to robić, chociaż uważam, że największe, najpełniejsze i najbardziej wartościowe źródło tej wiedzy znajduje się właśnie tutaj, na tym forum.

dosia.eu - mój blog o wychowaniu, mój facebook.
Zapraszam do czytania, lajkowania, rozpowszechniania i dziękuję. :)

Ryba 15

Dama/Kawaler Złotego Orderu ADHD

Posty: 129


Rejestracja:
07-04-2014 15:59

Dzieci: Ania 8 lat ZA

Post 07-04-2014 23:00

Witam !
Poszukuję książki którą mógłby przeczytać mój 12 letni syn , po to by zrozumieć dlaczego jego 8 letnia siostra jest "jakaś dziwna" (to jego słowa) . Ewentualnie coś co pomogłoby mi wytłumaczyć mu to w przystępny dla niego sposób. Właśnie zamawiam kilka pozycji z klasyki wcześniej wymienianej i nie wiem czy jest jakaś pozycja przystosowana dla dzieci.

olusia123212

Dama/Kawaler Srebrnego Orderu ADHD

Posty: 74


Rejestracja:
07-01-2013 16:55

Dzieci: Cyprian 8 lat ZA i ODD

Post 08-04-2014 16:30

Może świry Dziwadła i Zespół Aspergera :)

Beata

Awatar użytkownika

Terapeuta

Posty: 4999


Rejestracja:
08-06-2006 07:21

Lokalizacja: Warszawa

Post 08-04-2014 17:21

PoprzedniaNastępna

Wróć do Literatura



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.