Forum     Forum - powrót na pocztek forum Portal - powrót na ADHD.org.pl Office Bogdan Mizerski

List Otwarty do Rzecznika Praw Dziecka

Moderator: Moderatorzy

mtmonika

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 1381


Rejestracja:
09-03-2005 11:42

Lokalizacja: Jaworzno/Górny Śląsk

Post 15-03-2005 09:33

List Otwarty do Rzecznika Praw Dziecka

Dziś wysyłam!
Mam zebrane 57 podpisów, w tym 35 nauczycieli i 4 lekarzy i pielęgniarek.
Oprócz tego pani pedagog z MOPS zebrała ponad 30 podpisów i już wysłała.
Moja znajoma nauczycielka też MIAŁA listę z 20 podpisami i ... zgubiła (ADHD-owiec!). Będzie szukać albo zbierze od nowa i wyslemy później.
Piszcie, jak Wy działacie!
Ostatnio zmieniony 22-03-2005 11:21 przez mtmonika, łącznie zmieniany 1 raz
Monika
"Rodzice to skomplikowany system operacyjny" - wg Wiktora, czerwiec 2005

truskawka

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Srebrnego Orderu ADHD

Posty: 72


Rejestracja:
16-03-2005 18:49

Lokalizacja: Lublin

Post 16-03-2005 23:29

Możesz napisać coś więcej o tej akcji?

mtmonika

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 1381


Rejestracja:
09-03-2005 11:42

Lokalizacja: Jaworzno/Górny Śląsk

Post 17-03-2005 08:21

Po wielu sygnałach ze szkół, że się tam źle dzieje - chodzi oczywiście o złe traktowanie dzieci z ADHD - Polskie Towarzystwo ADHD napisało list, którego treść mogę Ci przesłać na prywatnego maila, bo jest on baardzo dłuugi.
Jeśli to, co tam jest napisane przekona Cię, że należy zmienić tę sytuację, to pozbieraj podpisy na załączonej liście i wyślij całość (list + lista z podpisami) do Rzecznika Praw Dziecka.
Monika
"Rodzice to skomplikowany system operacyjny" - wg Wiktora, czerwiec 2005

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 27-03-2005 19:57

Adres biura Rzecznika Praw Dziecka

Biuro Rzecznika Praw Dziecka
ul. Śniadeckich 10
00-656 Warszawa
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 06-04-2005 08:21

Wysłałam dziś drogą mailową list do rzecznika, do niektórych posłów i senatorów, do wszystkich klubów parlamentarnych i do komisji ds edukacji dzieci i młodzieży i ds zdrowia. Kilka maili nie doszło, ale już niektóre zostały przeczytane.
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

mtmonika

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 1381


Rejestracja:
09-03-2005 11:42

Lokalizacja: Jaworzno/Górny Śląsk

Post 06-04-2005 08:37

Ciekawe, czy będzie i jaki odzew?
Napiszcie, kto ile wysłał podpisów!
Monika
"Rodzice to skomplikowany system operacyjny" - wg Wiktora, czerwiec 2005

weczi

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 541


Rejestracja:
20-03-2005 19:54

Lokalizacja: zagłebie

Post 18-04-2005 19:51

odpowiedz (ktora otrzymala Monika Orłowska):
Szanowna Pani
Rzecznik Praw Dziecka stojąc na straży praw wszystkich dzieci szczególną
opieką otacza dzieci niepelnosprawne w tym dzieci z ADHD. Rzecznik podkreśla
wagę uświadomienie społeczeństwu, że dzieci te wymagają objęcia ich szczególna
troską, bo oprócz bagażu związanego z nadpobudliwością współwystępują u nich
objawy i problemy.
Równocześnie dzieci z ADHD posiadają wiele pozytywnych cech stawiających je
często ponad przeciętną.


Przyłączając sie do działań wspierających na rzecz tych dzieci przesyłam
pozdrowienia.
dr
Teresa Wejner - główny specjalista w BRPD
[/b]
Ostatnio zmieniony 19-04-2005 13:23 przez weczi, łącznie zmieniany 1 raz
Bartłomiej Weczera
www.ADHD.org.pl
bo razem łatwiej
weczi@o2.pl
________________
weni widi weczi

mtmonika

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 1381


Rejestracja:
09-03-2005 11:42

Lokalizacja: Jaworzno/Górny Śląsk

Post 19-04-2005 07:23

weczi, gdzie ta odpowiedź się ukazała albo do kogo przyszła, bo ja nic takiego nie dostałam. No a poza tym, to co ona zmienia w istniejącej sytuacji??? Dla mnie nic :?
Monika
"Rodzice to skomplikowany system operacyjny" - wg Wiktora, czerwiec 2005

dreptak

Awatar użytkownika

Terapeuta

Posty: 13298


Rejestracja:
20-02-2005 21:41

Lokalizacja: Warszawa

Post 19-04-2005 07:27

Jak to nic !!!
Rzecznik dał ci uprzejmą odpowiedź, którą dosłownie należy odczytać w ten sposób:
W zasadzie zgadzamy się z twoim listem, ale nie kiwniemy palcem w tej sprawie.

koniec interpretacji.

mtmonika

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 1381


Rejestracja:
09-03-2005 11:42

Lokalizacja: Jaworzno/Górny Śląsk

Post 19-04-2005 07:32

Chciałoby się na na to odpowiednio zareagować, ale regulamin forum tego zabrania :(
Monika
"Rodzice to skomplikowany system operacyjny" - wg Wiktora, czerwiec 2005

tomek

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 830


Rejestracja:
20-02-2005 23:21

Lokalizacja: Warszawa

Post 19-04-2005 13:01

Ruszą dupy?
Nie uwierzę, dopóki ktoś od nas tego nie potwierdzi...
Polska to kraj odwrotny (...) jesteśmy gdzieś między antylopami a słoniami)

Ignacy Baumberg, koordynator medyczny psp.

Ilona Lelito

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 561


Rejestracja:
01-04-2005 14:49

Lokalizacja: Kraków

Post 19-04-2005 19:03

Zmieniam moją wypowiedź, bo okazało się, że Pani Teresa Wejner - Główny Specjalista w Biurze Rzecznika Praw Dziecka i autorka tej odpowiedzi, miała jakiś błąd w skrzynce i dlatego wysłała niekompletny tekst z odpowiedzią od Pana Rzecznika. Za kilka dni zamieszczę cały list. Zrobilabym to dawno, ale przeoczyłam ten wątek...

Obecnie mogę powiedzieć, że Pani Teresa Wejner bardzo nam pomaga, robi wiele, choć wcale nie musi, Jej postawa daleka jest od pozorowanych działań, co zarzucaliśmy Jej w tym i innych miejscach. Jesteśmy Jej za to barzdzo wdzięczni.
Ostatnio zmieniony 17-04-2006 18:44 przez Ilona Lelito, łącznie zmieniany 1 raz
Pozdrawiam gorąco !
Ilona Lelito - Polskie Towarzystwo ADHD
www.ptadhd.pl, e-mail. ilelito@tlen.pl, tel. 0 693 357 434
Kampania Społeczna ADHD - ŚWIAT TO ZA MAŁO!

weczi

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 541


Rejestracja:
20-03-2005 19:54

Lokalizacja: zagłebie

Post 19-04-2005 19:28

Dokladnie - ja to samo jak to zobaczylem sie zdziwilem - ale ze Monika byla taka podniecona niechcialem nic mowic...
Bartłomiej Weczera
www.ADHD.org.pl
bo razem łatwiej
weczi@o2.pl
________________
weni widi weczi

weczi

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 541


Rejestracja:
20-03-2005 19:54

Lokalizacja: zagłebie

Post 20-04-2005 01:19

a co do listu to przydalo by sie jeszcze kilka odpowiedzi bardziej sensownych od innych waznych ludzi - ktorzy przynajmniej beda umieli sformuowac swoje mysli poprawnie
Bartłomiej Weczera
www.ADHD.org.pl
bo razem łatwiej
weczi@o2.pl
________________
weni widi weczi

kaszka

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 301


Rejestracja:
09-03-2005 08:19

Lokalizacja: Lublin

Post 20-04-2005 06:47

I w takich sytuacjach klnę jak szewc! Ale przecież wiem do czego służą urzędy. Sama w takim pracuję. Może dzisiaj złoże rezygnację? Ale by się cholera ucieszyli! [smilie=real mad.gif]
Kaśka
Chodzi właściwie tylko o to, żeby mieć trochę troski, trochę względów o innych

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 20-04-2005 06:52

Dziś będę się widziała z Moniką, spróbuję ja przekonać do wystąpienia o oficjalną odpowiedź. Choć o taką powinna chyba wystąpić Wanda.
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 26-04-2005 05:11

Odpowiedż Rzecznika Praw Obywatelskich

-------------
Pani Wanda Janyszkowiak

Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.

Zespól Prawa Rodzinnego i Ochrony Praw Osób Niepełnosprawnych

Z upoważnienia Rzecznika Praw Obywatelskich uprzejmie dziękuję za przekazanie listu otwartego w sprawie dzieci z ADHD. Niewątpliwie problem jest ważny, a jego rozwiązaniu może pomóc rzetelna edukacja nauczycieli i rodziców w zakresie postępowania z dzieckiem z ADHD. Z drugiej strony pragnę zauważyć, iż w ostatnim czasie Minister Edukacji Narodowej i Sportu wprowadził wiele przepisów mających na celu ochronę praw dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Artykuł 22 ust. 2 pkt 4c ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U z 2004 r. Ne 256, poz. 2572 ze zm.) zawiera upoważnienie ustawowe, z którego wynika konieczność „dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia". W konsekwencji, w rozporządzeniu MENiS z dnia 4 września 2004 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 199, poz. 2046) znalazło się szereg unormowań, które z jednej strony określiły wiele uprawnień uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (odmienne zasady oceniania, dostosowane wymagania do możliwości i inne zasady zdawania egzaminów), z drugiej obowiązek nauczyciela odpowiedniego traktowania takich uczniów. Rodzice dzieci z ADHD powinni zatem być szeroko informowani o możliwości przeprowadzania badań w poradniach psychologiczno pedagogicznych, które są uprawnione do wvdawania opinii o potrzebie kształcenia specjalnego. Opinie te muszą zawierać zalecenia dla nauczycieli, jak należy pracować z konkretnym dzieckiem. Jest to również; wskazówka dla rodziców jak współpracować z nauczycielami i czego od nich wymagać.

Proponuje, aby poinformowała Pani rodziców dzieci z ADHD, iż w każdym przypadku, gdy zostaną naruszone prawa ich dzieci zwracali się przede wszystkim do organów właściwych do rozstrzygnięcia sprawy - dyrektorów szkół, kuratorów oświaty, organów prowadzących szkołę itd. — w zależności od rodzaju sprawy. Rzecznik Praw Obywatelskich, zgodnie z art. I ust 3 ustawy o R.P.O. z dnia 15 lipca 1987 r. (Dz. U. z 2001 r. Nr 14, poz. 147), w sprawach o ochronę wolności i praw człowieka i obywatela bada, czy wskutek działania lub zaniechania organów organizacji i instytucji, obowiązanych do przestrzegania i realizacji tych wolności i praw. nie nastąpiło- naruszenie prawa, a także zasad współżycia i sprawiedliwości społecznej. Oznacza to, iż Rzecznik na ogół wkracza i bada sprawy wówczas, gdy instytucje, które miały gwarantować wolności i prawa, działają niewłaściwie.

Jeżeli zatem w opisanych konkretnych sprawach interwencja Rzecznika byłaby zasadna proszę o przekazanie Zainteresowanym, iz mogą do niego wystąpić. Proszę o poinformowanie Zainteresowanych- iż wniosek winien być udokumentowany (w miarę możliwości należy załączyć kopie dokumentów dotyczących sprawy).

Rozumiem, iż skala zjawiska powoduje, że potrzebne są również rozwiązania systemowe. W pierwszym rzędzie konieczne wydaje się podwyższenie stanu wiedzy na temat ADHD w społeczeństwie, a zwłaszcza w środowisku nauczycieli i wychowawców różnego typu placówek dla dzieci i młodzieży. Jednocześnie konieczne jest systemowe wspieranie dziecka z syndromem ADHD i jego rodziny. Uprzejmie w związku z tym informuję, że organizacje obywatelskie zebrane wokół Rzecznika Praw Obywatelskich opracowały założenia rządowego programu zatytułowanego: „Wczesna, wielospecjalistyczna, skoordynowana i ciągła, pomoc dziecku zagrożonemu niepełnosprawnością lub niepełnosprawnemu i jego rodzinie". Ten pilotażowy (na razie) program, mimo wielu trudności jest już wdrażany Szczegółowe informacje na jego lemat można znaleźć na stronie internetowej MENiS.


Podpisane przez: Dyrektora Zespołu dr Grażynę, Rożanek Piwowar.
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

tomek

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 830


Rejestracja:
20-02-2005 23:21

Lokalizacja: Warszawa

Post 26-04-2005 08:59

Hmm... To już jakiś postęp względem tego, co pojawiło się na początku. Zobaczymy, co na to szkoły...
Polska to kraj odwrotny (...) jesteśmy gdzieś między antylopami a słoniami)

Ignacy Baumberg, koordynator medyczny psp.

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 26-04-2005 09:08

Tomku, zwróć uwagę na to, że to nie jest odpowiedź Biura Rzecznika Praw Dziecka, tylko Piura Przecznika Praw Obywatelskich, Rzecznik Praw Dziecka, jeszcze nie dał oficjalnej odpowiedzi.
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

mtmonika

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 1381


Rejestracja:
09-03-2005 11:42

Lokalizacja: Jaworzno/Górny Śląsk

Post 26-04-2005 09:43

Dla mnie ta odpowiedź to i tak takie sobie ble, ble, ble. Zero konkretów, No, ale na co można liczyć w tym kraju?
Choćby sprawą leków by się zajęli, bo ostatnio mój neurolog powiedział, że na świecie ritalin jest normalnym lekiem na ADHD, a u nas niewiadomo czemu go nie ma. Jak nie wiadomo czemu i nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo - chodzi o kasę!
Beznadziejny kraj :cry: !
Monika
"Rodzice to skomplikowany system operacyjny" - wg Wiktora, czerwiec 2005

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 26-04-2005 10:03

Jak dla mnie to my rodzice zostaliśmy upoważnieni do interwencji w sprawie naszych dzieci, do kolejnych instancji, po tej odpowiedzi powinniśmy zasypać dyrektorów szkół i kuratorów lawiną pism o prawa naszych dzieci i lawiną pism o szkolenia dla nauczycieli, każdy nauczyciel, który uczy nasze dziecko powinien przejść szkolenie warsztatowe, jak postępować z dzieckiem nadpobudliwym i możemy żądać od dyrektorów takich szkoleń dla nauczycieli, również upoważnia nas to do żądania od PPP opinii z dokładnymi zaleceniami dla nauczycieli, jak mają postępować z naszymi dziećmi, mamy prawo być roszczeniowymi rodzicami, gdy natomiast łamane sa prawa naszych dzieci i pisma nie skutkują możemy indywidualnie występować do Rzecznika o pomoc, czy to mało?, jak na początek to nienajgorzej.
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

mtmonika

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 1381


Rejestracja:
09-03-2005 11:42

Lokalizacja: Jaworzno/Górny Śląsk

Post 26-04-2005 10:28

Mam dziś raczej doła, więc nie dojrzałam w tej odpowiedzi takich mozliwości....... Urzędy zawsze pisza takim niezrozumiałym językiem..... tak, żeby zwykły szary człowiek nic nie zrozumiał........
Monika
"Rodzice to skomplikowany system operacyjny" - wg Wiktora, czerwiec 2005

gabriela

Dama/Kawaler Srebrnego Orderu ADHD

Posty: 79


Rejestracja:
21-04-2005 10:06

Lokalizacja: Toruń

Post 26-04-2005 11:02

Mamy dużo praw, tylko tak trudno je respektować.
Przed ostatnią zmiana szkoły Adasie atakowałam szkoły, kuratorium, inspektorat oświaty i wszędzie rozkładali ręce. Mówiłam o prawach dziecka do wiedzy, ludzkiego traktowania i....
Mamy prawa, ale o wszystkim decydują pieniądze. Dyrektorzy ich nie mają, nie zatrudnią dodatkowych pracowników, kuratorium nie ma dodatkowych funduszy. I tak w kółko.
Gabrysia

gabriela

Dama/Kawaler Srebrnego Orderu ADHD

Posty: 79


Rejestracja:
21-04-2005 10:06

Lokalizacja: Toruń

Post 26-04-2005 11:03

Też mam duży dół psychiczny. Chociaż nic takiego się nie stało
gaba

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 26-04-2005 11:04

Tylko teraz masz juz podkładke dla Twoich praw, odpowiedź rzecznika, którą możesz dołączyć do każdego pisma.
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

kaszka

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 301


Rejestracja:
09-03-2005 08:19

Lokalizacja: Lublin

Post 26-04-2005 12:19

Ostatnio nauczycielka polskiego zastanawiała się co ona może, a czego nie może, stwierdziła, że zalecenia PPP wcale nie muszą być przestrzegane przez nauczycieli. Zaraz pójdę do szkoły (w czwartek) i dam jej kserokopię, żeby wiedziała co powinna i co może, bo zastanawia się od początku roku szkolnego i nic z jej zasatanawiania się nie wynika.
Co prawda podarowałam tej szkole już wiele różnych materiałów. Trudno mi powiedzieć czy dało to jakiś efekt. Z nauczycielami w miarę się dogaduję, ale to chyba dlatego, że Kuba ostatnio lepiej sobie radzi (zamiast 1 przynosi z klasówek 3).
Kaśka
Chodzi właściwie tylko o to, żeby mieć trochę troski, trochę względów o innych

Agatka

Awatar użytkownika

Profesorowa

Posty: 1001


Rejestracja:
10-03-2005 21:16

Lokalizacja: Kraków

Post 26-04-2005 14:00

Alez oczywiscie, ze szkoly musza respektowac opinie z PPP, nie maja wyboru, zadne tam widzimisie. Mozna zanlezc dziennik ustaw i roporzadzenie, bo nie mam pod reka.
jestem psychologiem:) i lubię to forum
Agata Orzeł-Żukowska
psycholog dziecięcy i terapeuta rodzinny
terapeuta biofeedback

Agatka

Awatar użytkownika

Profesorowa

Posty: 1001


Rejestracja:
10-03-2005 21:16

Lokalizacja: Kraków

Post 26-04-2005 14:01

Kobiety! Macie dola, bo reagujecie na pogode i niskie cisnienie, jak wydzie slonce - zaraz bedzie lepiej :lol:
jestem psychologiem:) i lubię to forum
Agata Orzeł-Żukowska
psycholog dziecięcy i terapeuta rodzinny
terapeuta biofeedback

Ilona Lelito

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 561


Rejestracja:
01-04-2005 14:49

Lokalizacja: Kraków

Post 26-04-2005 14:04

Przychodnie PP

Chciałabym wam coś pocieszającego powiedzieć, ale też mi nie do śmiechu. Widać padło na nas wszystkich... Może jak za oknem się zrobi jaśniej, to i nam będzie lepiej. Jak jest tak jak teraz to wszyscy się na wszystkich wkurzają.

A tak bardziej do rzeczy: to moja przychodznia PP (na podkrakowskiej wsi !!!) samodzielnie zrobiła szkolenie z postępowania z dziećmi nadpobudliwymi, czyli da się, tylko trzeba chcieć. Pani psycholog przeszkoliła się najpierw w Warszawie w CBT i już drugi raz robi szkolenie dla szkół, które jej podlegajają. A inne przychodnie...?! :evil:

Trzeba na nie naciskać! Jesteśmy już trochę zorganizowani, więc musimy obmyśleć logiczny plan działań, ale powoli i rozważnie.
Ostatnio zmieniony 17-04-2006 18:47 przez Ilona Lelito, łącznie zmieniany 2 razy
Pozdrawiam gorąco !
Ilona Lelito - Polskie Towarzystwo ADHD
www.ptadhd.pl, e-mail. ilelito@tlen.pl, tel. 0 693 357 434
Kampania Społeczna ADHD - ŚWIAT TO ZA MAŁO!

1iwona1

Dama/Kawaler Srebrnego Orderu ADHD

Posty: 82


Rejestracja:
16-03-2005 10:51

Lokalizacja: Górny Śląsk

Post 26-04-2005 17:31

gabriela pisze:Mamy prawa, ale o wszystkim decydują pieniądze. Dyrektorzy ich nie mają, nie zatrudnią dodatkowych pracowników, kuratorium nie ma dodatkowych funduszy. I tak w kółko.
Gabrysia


Moim zdaniem nie do końca pieniądze. Zorganizowane szkolenia nauczycieli owszem - kosztują, ale w wielu wypadkach wystarczyłoby, by nauczyciel przeczytał materiały, które większość z nas pewnie mu podsuwa. By sięgnął po choć jedną pozycję książkową na temat ADHD...
Zawsze wydawało mi się, że rolą nauczyciela jest próba dotarcia do każdego dziecka, zwłaszcza trudnego. Chyba jestem zbyt naiwna...

Pozdrawiam
Iwona
Pozdrawiam
Iwona

-----------------------------
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem wygra doświadczeniem.

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 26-04-2005 18:22

Niestety żeby dogadać się z nauczycielem, to nauczyciel musi chcieć, musi chcieć najpierw wysłuchać, później przyznać się do tego, że nic, albo niewiele wie o ADHD, i chcieć dowiedzieć się czegoś więcej, niestety nauczyciele nie mają czasu na czytanie tego co nie dotyczy ich przedmiotu, i nie sa zainteresowani czytaniem, na szkoleniach nawet niekiedy nie udają, że słuchają, zachowują się dokładnie tak jakby wszyscy mieli ADHD, jak ich nie interesuje to wyłączają się, niestety takie są doświadczenia tych , którzy chcięli ich szkolić o ADHD, sama tego nie widziałam, ale opowiadano mi o szkoleniach dla całej rady pedagogicznej, na których nie padło żadne pytanie do wykładowcy, o czym to świadczy, jak dla mnie to o całkowitym lekceważeniu problemu, nie lekceważą tych problemów zazwyczaj pedagodzy szkolni i psychologowie, czasem nauczyciele nauczania zintegrowanego (klasy 1-3), ale niestety inni już tak, przecież oni już uczą dojrzałe dzieci, które powinny być nauczone tgo jak się uczyć i powinny już wiedzieć, że trzeba usiedzieć w ławce całąlekcję, że nie powinno się pokazywać, że na lekcji jest nudno i trzeba siedzieć cały czas prosto, a niedaj Boże, po przydługawej reprymendie od wyspecjalizowanej Pani nauczycielki wzruszyć ramionami i westchnąć, bo wtedy uwaga do zeszytu, że uczeń lekceważy nauczyciela. A gdyby trochę poczytały i posłuchały na szkoleniach, jak mówić, żeby dzieci słuchały i jak słuchać, żeby dzieci mówiły to wszystkim łatwiej by się żyło.
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

truskawka

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Srebrnego Orderu ADHD

Posty: 72


Rejestracja:
16-03-2005 18:49

Lokalizacja: Lublin

Post 26-04-2005 18:49

Halina ma rację !
Może najpierw powinno się napisać prosbę do rzecznika o przeegzaminowanie kadry z tematu ADHD...

Ilona Lelito

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 561


Rejestracja:
01-04-2005 14:49

Lokalizacja: Kraków

Post 26-04-2005 18:53

Halina pisze: to nauczyciel musi [...] przyznać się do tego, że nic, albo niewiele wie o ADHD, i chcieć dowiedzieć się czegoś więcej


Ja powiem tyle, ze Pani psycholog z mojej przychodni PP sama przyznała, że gdy pojechała na szkolenie o ADHD do CBT w Warszawie to "sie jej oczy otworzyły" (myślę, że to uczucie znamy wsyscy, Ja je miałam w chwili gdy dowiedziałam sie, że większość moich problemów wynika z adhd mojego dziecka - nagle odpowiedzi same zalały mi głowę). Więc jeśli tak wyraża się pani psycholog, to co ma wiedziedzieć o tym schorzeniu zwykły nauczyciel, a tym bardziej rodzic. Możecie jakoś delikatnie użyć tego cytatu, jak będziecie miały możliwość, może co pomoże...
Pozdrawiam gorąco !
Ilona Lelito - Polskie Towarzystwo ADHD
www.ptadhd.pl, e-mail. ilelito@tlen.pl, tel. 0 693 357 434
Kampania Społeczna ADHD - ŚWIAT TO ZA MAŁO!

ania3422

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 33


Rejestracja:
11-03-2005 00:57

Lokalizacja: warszawa

Post 26-04-2005 21:19

List Otwarty do Rzecznika Praw dziecka

Witam.Oczywiscie ze szkoly musza respektowac opinie poradni(nasza na szczescie to robi).Wlasnie wczoraj odebralam opinie Bercika z jasno wyznaczonymi zaleceniami dla nauczycieli tego co moga od niego wymagac jak oceniac jak naprowadzac na prawidlowy tok myslenia jak motywowac i chwalic za sukcesy w nauce.Teraz mam czarno na bialym co moge wymagac od nauczycieli.Dodam ze obecna pani psycholog z poradni kontaktowala sie z prowadzaca nas dr.Pisula i pedagogiem szkolnym takze wszystko zostalo rzetelnie(po raz pierwszy )opisane.Niby kilka punktow a jak wymowna tresc,rowniez jego problemy z dyslekcja i dysgrafia zostaly opisane w sposob jasny i zrozumialy dla nas rodzicow wiec mysle ze tym bardziej przez nauzcycieli.

Agatka

Awatar użytkownika

Profesorowa

Posty: 1001


Rejestracja:
10-03-2005 21:16

Lokalizacja: Kraków

Post 04-05-2005 09:48

do Ilony Lelito - alez naciskajcie! Naciskajcie! Tylko rodzice moga cos z tym zrobic i spowodowac ze ktos ruszy w koncu d.... i zrobi jakis porzadek. Sama robie teraz szkolenie w cbt, jest ardzo dobre i rzetelne.
I jeszcze jedno - podkrakowskie poradnie sa bardziej mobilne od krakowskich - bardziej prezne i dynamiczne. W mojej to jest stagnacja, wszyscy patrza na mnie krzywo, ze sie szkole, nie jest to mile widziane, na szkolenie musze wziac urlop wypoczynkowy albo odrobic, oczywiscie sama za wszystko place (wyjdze z 1500). No i jak tu mowic o przelomie, jak kadra kierownicza, ,kuratorium i urzad maja w d... klientow?
jestem psychologiem:) i lubię to forum
Agata Orzeł-Żukowska
psycholog dziecięcy i terapeuta rodzinny
terapeuta biofeedback

Ilona Lelito

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 561


Rejestracja:
01-04-2005 14:49

Lokalizacja: Kraków

Post 04-05-2005 09:56

Szkolenia dla pedagogów i nauczycieli

Agatka pisze:na szkolenie musze wziac urlop wypoczynkowy albo odrobic, oczywiscie sama za wszystko place (wyjdze z 1500

Podziwiam Cię Agatko!
Coś z tym trzeba zrobić! To musi być refundowane do ch...! I nie na własnym urlopie do ch...! Ilu takich idealistów jak Agatka znajdzie się wśród pedagogów?!
Zraza mmnie trafi.

Ps. Dreptak zrób jakiś kącik do przeklinania, bo jak nie to ja klawieaturę rozwale i jak bede pisać.
Pozdrawiam gorąco !
Ilona Lelito - Polskie Towarzystwo ADHD
www.ptadhd.pl, e-mail. ilelito@tlen.pl, tel. 0 693 357 434
Kampania Społeczna ADHD - ŚWIAT TO ZA MAŁO!

dreptak

Awatar użytkownika

Terapeuta

Posty: 13298


Rejestracja:
20-02-2005 21:41

Lokalizacja: Warszawa

Post 04-05-2005 11:42

Na Twoją prośbę stworzyłem Pręgierz.
Smacznego :)

Agatka

Awatar użytkownika

Profesorowa

Posty: 1001


Rejestracja:
10-03-2005 21:16

Lokalizacja: Kraków

Post 04-05-2005 12:57

Ilona, raczej nie mam adhd, ale klne na pewno wiecej od ciebie! Bo ja to widze od srodka, od samiutkiego srodeczka! :evil:
jestem psychologiem:) i lubię to forum
Agata Orzeł-Żukowska
psycholog dziecięcy i terapeuta rodzinny
terapeuta biofeedback

ag.ma72

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 388


Rejestracja:
11-03-2005 18:25

Lokalizacja: Olkusz

Post 04-05-2005 13:24

Moja odpowiedz na to wszystko to :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: ...
Majda Agata
Pracownia Terapeutyczna ALFA
ag.ma@poczta.onet.pl, tel. 512 331 430
www.pracowniaterapeutycznaalfa.manifo.com
Baza danych instytucji pomagających osobom z ADHD i innymi problemami.

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 07-05-2005 18:54

Ilość podpisów zebranych pod listem

Kochani usiłujemy zrobić statystykę dla mediów, ile listów, podpisów i skąd poszły listy do Rzecznika Praw Dziecka, dlatego wpisujcie tu region i ile wysłaliście, bez specjalnego chwalenia się kto, tylko miasto i ile??

Jaworzno 57
Katowice 42
Gdów 72
Kraków 10


wysyłajcie mi te informacje na maila, a ja będę systematycznie uzupełniała.

e-mail: adhd.katowice@op.pl
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

Ilona Lelito

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 561


Rejestracja:
01-04-2005 14:49

Lokalizacja: Kraków

Post 13-05-2005 13:02

Re: Ilość podpisów zebranych pod listem

Mało coś tych listów poszło - nie ma sie czym chwalić!!!

Wiem, że jeszcze z K-wa poszedł jeden z ok 57-ma podpisami, ale to i tak żenada na tylu gadających na Forum!!!
Pozdrawiam gorąco !
Ilona Lelito - Polskie Towarzystwo ADHD
www.ptadhd.pl, e-mail. ilelito@tlen.pl, tel. 0 693 357 434
Kampania Społeczna ADHD - ŚWIAT TO ZA MAŁO!

Agatka

Awatar użytkownika

Profesorowa

Posty: 1001


Rejestracja:
10-03-2005 21:16

Lokalizacja: Kraków

Post 13-05-2005 13:31

Ilona, ja sie chcialam podpisac i moje kolezanki tez, ale nikt nie chcial sie z nami skontaktowac. A ja nie jestem rodzicem i nie moge organizowac czegos, co byloby odczytywane jako atak na moje miejsce pracy.
jestem psychologiem:) i lubię to forum
Agata Orzeł-Żukowska
psycholog dziecięcy i terapeuta rodzinny
terapeuta biofeedback

Ilona Lelito

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 561


Rejestracja:
01-04-2005 14:49

Lokalizacja: Kraków

Post 17-04-2006 19:08

Zamieszczam całą odpowiedź Pani Teresy Wejner na List Otwarty, o ktorym mowa na początku tego wątku. Wyjaśnię, że prawdopodobnie z powodu blędu w skrzynce mailowej Pani Teresa przesłała w odpowiedzi niecały list. Nieporozumienie to zostało odebrane źle (co zrozumiałe), ale to jednak nieporozumienie. W rzeczywistości Pani Teresa Wejner jest przemiłą i życzliwą osobą, która bardzo nam pomaga.

A oto Jej list:

" Szanowna Pani

Rzecznik Praw Dziecka stojąc na straży praw wszystkich dzieci szczególną opieką otacza dzieci niepelnosprawne w tym dzieci z ADHD. Rzecznik podkreśla wagę uświadomienia społeczeństwu, że dzieci te wymagają objęcia ich szczególna troską, bo oprócz bagażu związanego z nadpobudliwością współwystępują u nich objawy i problemy związane z niską samooceną a u 25% współwystępują specyficzne trudności szkole w postaci dysleksji dysgrafii oraz zaburzenia koordynacji wzrokowo-słuchowej.
Nadrzędnym celem systemu edukacyjnego jest wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju osobowości uczniów oraz stwarzanie warunków umożliwiających im przyswajanie umiejętności ułatwiających sprawne funkcjonowanie.
Jednym z głównych założeń reformowanego systemu kształcenia jest jak najwcześniejsze dotarcie do dziecka, rozpoznanie jego rozwoju poprzez zorganizowaną działalność psychologiczno - pedagogiczną i edukacyjną.
Skutkami takich działań ma być:
- efektywne zapobieganie zaburzeniom zachowania i trudnościom wychowawczym dzieci,
- wyrównywanie szans edukacyjnych,
- zapewnienie dzieciom z grup ryzyka rozwojowego optymalnych warunków rozwoju, ich rodzinom wsparcia psychicznego i wielozakresowej pomocy.
Brak równości wyzwala poczucie bycia gorszym i ściśle wiąże się z bardzo ważnym problemem jakim jest zabezpieczenie potrzeb kontaktu społecznego i akceptacji w grupie rówieśniczej klasy szkolnej. Nie zaspokojenie potrzeb kontaktów społecznych oznacza, że w klasie szkolnej uczeń czuje się osamotniony i potrzebuje specjalnego wsparcia pedagogicznego zarówno w pracy jak i w funkcjonowaniu społecznym wyrażającym się w relacjach interpersonalnych w płaszczyźnie koleżeńskiej. Uczniowie z ADHD są często odrzucani przez rówieśników. Niska pozycja socjometryczna wyrażająca się w praktyce odrzuceniem przez kolegów może stawać się przyczyną coraz gorszego do nich nastawienia przejawiającego się w tendencjach do zachowań wrogich.
Niepodjęcie wczesnych działań o charakterze terapeutycznym wyzwoli mechanizm przyczyniający się do utrwalania trudności kontaktów interpersonalnych. Wypełnianie obowiązków szkolnych przez uczniów w dużej mierze zależy od ich poziomu samooceny. Zaniżona samoocena odbija się negatywnie na różnych obszarach związanych z działalnością szkolną dziecka, miedzy innymi na jego kontaktach interpersonalnych w klasie, niezaspokojeniu potrzeby bezpieczeństwa, tożsamości, zaniżonych aspiracjach związanych z osiągnięciami szkolnymi, obawą przed sytuacjami nowymi i niechęcią do podejmowania ryzyka. Nastawienie ucznia na niepowodzenie uruchamia ponadto mechanizm samo spełniającej się przepowiedni – stąd tak ważną sprawą jest szersze podnoszenie aspektu samooceny i jego związku z uzyskiwanymi wynikami podjętych działań, w tym podczas egzaminów zewnętrznych.
Równocześnie dzieci z ADHD posiadają wiele pozytywnych cech stawiających je często ponad przeciętną.
Na całym świecie i we wszystkich społecznościach spotykamy osoby z ADHD
Ważne jest, aby zagadnienia związane z ADHD zauważyć u dziecka jak najszybciej i znaleźć sposób ich usuwania niwelowania czy kompensowania. Rozporządzenie z 7 stycznia 2003 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach obecnie jest tylko papierowym rozporządzeniem /tak jak poprzednie z 2001 roku/, bo w chyba w żadnym przedszkolu i większości szkół /jeżeli już to w klasach I-III/ nie jest prowadzona terapia pedagogiczna. Założeniem terapii jest oddziaływanie na ucznia system trójtorowym polegającym na wyrównywaniu niedoborów i zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych ucznia, stwierdzonych w wyniku diagnozy psychologiczno-pedagogicznej, podejmowaniem działań dążących do prawidłowego posługiwania się mową czytaną i pisaną, często polegających na wyrównywaniu braków szkolnych powstałych na skutek specyficznych trudności szkolnych uniemożliwiających prawidłową naukę szkolną. oraz kształtowaniu społeczno-emocjonalnej
sfery rozwoju ucznia.
Działania te mają na celu podnoszenie samooceny i motywacji ucznia do nauki, nierezygnowanie z działań w przypadku niepowodzeń, pozytywne myślenie i prawidłowe relacje ze środowiskiem rówieśniczym.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna obejmuje:
diagnozę potrzeb
rozpoznanie możliwości
wspieranie uzdolnień
rozpoznawanie przyczyn trudności
podejmowanie działań profilaktycznych
podejmowanie działań terapeutycznych (naprawczych)
wspieranie rodziców w działaniach naprawczych
podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
Rozporządzenie MEN z 7. 09. 2004 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych /z późniejszymi poprawkami/- w § 6 nakłada obowiązek na nauczyciela dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia .
Przyłączając się do działań wspierających na rzecz tych dzieci przesyłam pozdrowienia.
dr Teresa Wejner - główny specjalista w BRPD"
Pozdrawiam gorąco !
Ilona Lelito - Polskie Towarzystwo ADHD
www.ptadhd.pl, e-mail. ilelito@tlen.pl, tel. 0 693 357 434
Kampania Społeczna ADHD - ŚWIAT TO ZA MAŁO!

Wróć do Korzystajmy z naszych praw



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.