Forum     Forum - powrót na pocztek forum Portal - powrót na ADHD.org.pl Office Bogdan Mizerski

Nauczycielka prosi o radę

Moderator: Moderatorzy

osia

Post 21-09-2006 13:02

Nauczycielka prosi o radę

Witam
Czytam to forum od dłuższego już czasu i jestem pod wrażeniem. Podziwiam Was rodziców tak dzielnie „tuptających” do przodu w opanowaniu Waszych nieprzeciętnych dzieci. Jestem nauczycielką i wasze najczęściej krytyczne opinie o szkole powstrzymywały mnie do tej pory przed włączeniem się do dyskusji. Potrzebuję jednak waszej pomocy i proszę o wyrozumiałość.
Bardzo lubię pracę z dziećmi, uwielbiam uczyć. To drugi rok mojej pracy. Dostałam wychowawstwo w klasie 4. Fantastyczna klasa – wszyscy bez wyjątku, również Jaś. Ale z Jasiem sobie nie radzę. Na lekcji bez przerwy coś krzyczy. Nie jest w stanie przerwać potoku słów. Próbowałam nie zwracać uwagi, gdy krzyczy bez podniesienia ręki, ale ani ja, ani dzieci nie jesteśmy w stanie przekrzyczeć się z nim. Bardzo nas to męczy, dzieci się denerwują, że nie mogą się skupić, ja także. Próbowałam spokojem: „proszę o ciszę”, „mówi tylko jedna osoba”, „teraz posłuchaj mnie”; zdartą płytą „Jasiu cisza…cisza…cisza…”, ale wielokrotnie też niewytrzymuję i traktuję klasę wrzaskiem „CISZA!!” I przyznam, że to najlepiej działa, ale zdaję sobie sprawę, że na dłuszą metę jest nieskuteczne – z każdym takim wybuchem tracę w oczach dzieci trochę autorytetu.
Nie jestem pewna czy to ADHD. Jaś jest bardzo ruchliwy, na przerwach biega w kółko, ciągle robiąc sobie krzywdę, na lekcjach się wierci, ale przypilnowany ma zapisane w zeszycie to, co trzeba. Jedynie te wrzaski są nie do przeskoczenia…
Nie jestem od stawiania diagnozy. Szkoła w tamtym roku skierowała go do PPP, ale odzewu od rodziców zero. Na wrześniowym zebraniu nie było żadnego rodzica, opinii z poradni do szkoły również nie przekazali, nie wiem czy w ogóle się tam zgłosili.