Forum     Forum - powrót na pocztek forum Portal - powrót na ADHD.org.pl Office Bogdan Mizerski

OCENA Z ZACHOWANIA A PROMOCJA DO NASTĘPNEJ KLASY

Moderator: Moderatorzy

Czas głosowania minął 18-05-2006 10:55

Czy jesteś za pozostawianiem ucznia na drugi rok w tej samej klasie, ze względu na ocenę jego zachowania?

tak
3
11%
nie
25
89%
nie mam zdania
0
Brak głosów
 
Liczba głosów : 28

Andrzej J. Moroz

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 397


Rejestracja:
11-03-2005 08:11

Lokalizacja: Lublin

Post 17-02-2006 10:55

OCENA Z ZACHOWANIA A PROMOCJA DO NASTĘPNEJ KLASY

Ponieważ ostatnio głośny stał się projekt zmiany "wartości" oceny z zachowania ucznia w szkole, warto by było chyba pomówić, co sądzicie Państwo o tym pomyśle mając na uwadze dziecko z ADHD i jego sytuację szkolną. Decyzja Ministra Edukacji, jeśli wejdzie w życie z pewnością utrudni i tak niełatwe życie tak dziecka jak i jego rodziców. Oto moze się okazać, że dziecko z ADHD będące pod opieką lekarza psychiatry, będące w kontakcie z psychologiem i mające należytą opiekę rodzica (-ów) może nie uzyskać promocji do kolejnej klasy z powodu tego, że część nauczycieli nie uzna diagnozy lekarskiej i z poradni psychologiczno - pedagogicznej uznając, że zachowanie ucznia nie wynika z jego zaburzenia ale ze złej woli dziecka i niewydolności wychowawczej rodzica (-ów). Jakże bowiem często DZISIAJ możemy obrserwować ignorancję nauczycieli w temacie ADHD. To prawda, że nie wszyscy nauczyciele są niedouczeni!!!!!! Z całą odpowiedzialnością stwierdzam, że część z nauczycieli to ludzie mądrzy, odpowiedzialni i wspaniali. Tyle tylko, że czasami trudno pracując w szkole postawić się przeciwko większości swoich koleżanek czy kolegów, szczególnie w obronie rzeczywiście niezbyt "potulnego" ucznia.

Decyzja Ministerstwa może narobić bardzo wiele zła dla dzieci z ADHD. Wczoraj w rozmowie z kolejną mamą usłyszałem, że szkoła sugeruje niewłaściwe podejście mamy do obowiązków rodzicielskich, wynikiem czego - rzekomo - jest notoryczne uciekanie chłopca na wagary. Wagary więc, jako unikanie obowiązku szkolnego zdecydowanie wpływają na ocenę z zachowania i według deklaracji wychodzących z Ministerstwa mogą mieć zasadnicze znaczenie w późniejszej ocenie ucznia. Proszę przy tym zauważyć, że matka (samotnie wychowująca chłopca) pracuje zawodowo i podczas jego obecności w szkole NIE MA ŻADNEGO WPŁYWU NA TO, CO DZIEJE SIĘ Z JEJ DZIECKIEM. Nauczyciele w tej szkole zdaje się zapomnieli, że to ICH OBOWIĄZKIEM PODCZAS GODZIN LEKCYJNYCH JEST OPIEKA NAD UCZNIEM, KONTROLOWANIE JEGO ZACHOWANIA, KONTROLOWANIE JEGO OBECNOŚCI W SZKOLE A W SYTUACJI UCIECZKI ZE SZKOŁY POINFORMOWANIE O TYM RODZICÓW UCZNIA !!!!!! Łatwiej jednak powiedzieć, że matka źle wychowuje, niż przyznać się do tego, że szkoła nie kontroluje I NIE INFORMUJE rodzica NA BIEŻĄCO co dzieje się z uczniem w czasie, kiedy przebywa on na terenie szkoły (albo już i nie przebywa) .
Piszcie Państwo jakie jest Wasze zdanie na ten temat. Czy owa propozycja Ministra Edukacji jest sensowna, czy - a w mojej ocenie tak właśnie jest - wydaje się ona śmieszna! Naprawdę tak uważam. No bo z drugiej strony poprzez zatrzymywanie tzw. złych uczniów dłużej w szkole, szkoła świadomie naraża tzw. "dobre dzieci" na ryzyko kontaktu ze złymi uczniami, zmusza kolejny rocznik do kontaktu z "przerośniętym", niesfornym i niegrzecznym kolegą. Czy to jest wychowawcze? Ja pomijam w tym miejscu sytuację tego "złego" ucznia. On nie ma motywacji - nie uzyskując promocji - do zmiany postępowania. Usłyszymy wówczas "a co mi mogą jeszcze zrobić?!", i tyle.

W mojej ocenie - BYĆ MOŻE SIĘ MYLĘ - zmiana charakteru oceny za sprawowanie jest nieuzasadniona i niewychowawcza. Jest też krzywdząca dla uczniów choćby z zaburzeniem ADHD, przy notorycznym umywaniu rąk przez nieodpowiedzialnych nauczycieli. Najprościej bowiem będzie zostawić ucznia z ADHD w tym przypadku na drugi rok, niż w tym roku podać mu pomocną rękę. Uczeń, często zdolny, uzyskujący powiedzmy średnie oceny z przedmiotów - może nie zdać do kolejnej klasy z powodu tego, że nauczyciele zamiast zrozumieć problem związany z jego zaburzeniem ocenią go na jedynkę! I wcale nie musi być to opinia jednogłośna. Tylko kto dzisaj słucha pojedynczych ludzi? Kto dzisaj pracuje nad przypadkiem? Komu dzisaj zależy na dziecku?.......
_______________________________________________________

Klub Rodziców Aktywnych - najstarsza grupa wsparcia ADHD na wschód od Wisły! (luty/marzec 2005 r.)
tel. 781 034 854
http://www.filantropia.eu/

ag.ma72

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 388


Rejestracja:
11-03-2005 18:25

Lokalizacja: Olkusz

Post 17-02-2006 15:17

Z ankiety już wynika,że wszyscy mamy takie samo zdanie jak Ty.
Jednak należy pamiętać ,że jest to w fazie przygotowań i nie może dotyczyć dzieci z adhd gdyż nie mogą one mieć najniższej oceny z zachowania tak samo jak dziecko z dyslekcją nie jest oceniane z ortografii.
Nie szalejmy tak bardzo z tego powodu bo możemy wzbudzić złe skojarzenia.Promujmy raczj wizerunek adehadowca,który jak ma wsparcie szkoły i całego środowiska to wyjdzie na pożądnego człowieka.Ale trzeba się temu dobrze przyglądać.
Majda Agata
Pracownia Terapeutyczna ALFA
ag.ma@poczta.onet.pl, tel. 512 331 430
www.pracowniaterapeutycznaalfa.manifo.com
Baza danych instytucji pomagających osobom z ADHD i innymi problemami.

Halina

Awatar użytkownika

Licencjonowana ADHD-owa Czarownica

Posty: 5819


Rejestracja:
08-03-2005 22:32

Lokalizacja: Górny Śląsk

Dzieci: Piotrek 24 CZR z cechami ADHD i Krzyś 15 gimnazjalista ZA z cechami ADHD

Ja: ADHD zdiagnozowane przez lekarzy moich dzieci

Post 17-02-2006 17:37

Ciekawa jestem, gdzie znalazłaś przepis, że dzieci z ADHD nie mogą mieć zachowania nagannego, ja nigdzie czegoś takiego nie zauważyłam, każda szkoła ma indywidualne sposoby oceniania zachowania, i wszedzie zależy to od widzimisię nauczycieli, a jakże często zachowanie odbija się na ocenach za wiedzę??, tyle tylko, że nauczyciele nie będą sobie chcięli zostawiać "wrzoda" na następny rok, to może nie dadzą nagannego!!
Sama ADHD, synowie ZA z cechami ADHD, a mąż podejrzany o ADD
Obrazek
Obrazek
tel. 799223703

ag.ma72

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 388


Rejestracja:
11-03-2005 18:25

Lokalizacja: Olkusz

Post 17-02-2006 21:10

W krakowskim kuratorium rzecznik praw ucznia interweniuje w sprawie dzieci z adhd które miały mieć ocenny najnizsze.Podczas jednej z rozmów kazano powoływać się na przepisy rozporzadzenia o sposobie oceniania i promowania uczniów itp.
A tak na marginesie jakie są Wasze układy w Katowickim Kuratorium ?
I wracając do ocen.Na dzień dzisiejszy Ministerstwo nie wie jeszcze jak rozwiązać problem nowego sposobu oceniania.Rzecznik resortu(Mieczysław Grabianowski) powiedział,że być może nie wszystkie dzieci będą traktowane jednakowo.
Majda Agata
Pracownia Terapeutyczna ALFA
ag.ma@poczta.onet.pl, tel. 512 331 430
www.pracowniaterapeutycznaalfa.manifo.com
Baza danych instytucji pomagających osobom z ADHD i innymi problemami.

Agatka

Awatar użytkownika

Profesorowa

Posty: 1001


Rejestracja:
10-03-2005 21:16

Lokalizacja: Kraków

Post 19-02-2006 14:00

Niestety, w Krakowie dzieci z ADHD mają równiez obniżane zachowania do nagannego włącznie - rzecznik praw ucznia przy kuratorium naprawdę niewiele może zrobić, jeżeli w statucie szkoły nie ma odpowiedniej klauzuli, Halinka ma rację, nie spotkałam się nigdzie z przepisami prawnymi, które by mówiły, że dzieci z ADHD maja inne kryteria ocen z zachowania. Jednorazowe interwencje na siłę niewiele zrobią, potrzebne są zmiany systemowe.
jestem psychologiem:) i lubię to forum
Agata Orzeł-Żukowska
psycholog dziecięcy i terapeuta rodzinny
terapeuta biofeedback

ag.ma72

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 388


Rejestracja:
11-03-2005 18:25

Lokalizacja: Olkusz

Post 19-02-2006 17:02

To co piszesz to tez prawda ale lepsze są nawet jednorazowe interwencje niż nie robienie niczego.Wirtualna pomoc nic nie da.Zaczynać trzeba małymi krokami od działań jednorazowych by dojść do systemowych.W małopolskim już i tak sporo się podziało własnie od skromnych działań i tak powinno być w innych miejscach,tylko trzeba robić a nie mówić.Pozdrowienia.
Majda Agata
Pracownia Terapeutyczna ALFA
ag.ma@poczta.onet.pl, tel. 512 331 430
www.pracowniaterapeutycznaalfa.manifo.com
Baza danych instytucji pomagających osobom z ADHD i innymi problemami.

Ilona Lelito

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 561


Rejestracja:
01-04-2005 14:49

Lokalizacja: Kraków

Post 19-02-2006 19:07

Wyjaśnię obszerniej, póki jeszcze mam pozwolenie pisania na tym forum, bo może to wielu wam pomóc.

Zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004 roku par. 6 ust. 1 (Dz. U. nr 199, poz. 2046) w sprawie warunków i sposobów oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych, dzieciom z ADHD nie można wystawić najniższej noty z zachowania (na tej samej zasadzie, jak dziecko ze stwierdzoną dysleksją nie może otrzymać oceny niedostatecznej z powodu błędów ortograficznych). Wynika to z konieczności „dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia”. Jednak doświadczenia wielu specjalistów zajmujących się tym zespołem zaburzeń wykazują jednoznacznie, że placówki oświatowe często jeszcze o tym nie wiedzą i w praktyce dzieci nadpobudliwe wielokrotnie kończą rok szkolny z taką notą ze sprawowania.

A Statut szkoly MUSI być dostosowany do tego Rozporządzenia - jeśli nie jest to szkoła ma problem.

W związku z powyższym proponowana zmiana nie będzie dotyczyć dzieci ze stwierdzonym zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi.

Ten zapis dotyczny jednak tylko dzieci zdiagnozowanych i tu jest problem, bo pozostaje jeszcze potężny odsetek dzieci, u kórych ADHD nie rozpoznano i dlugo się jeszcze nie rozpozna.

W ogóle na treść tego Rozporządzenia powinniście się w szkołach więcej powoływać. To jest dobra broń tylkko trzeba jej umijętnie używać - dyslektycy wiecznie to robią i to ze swietnym skutkiem. Rodzice mają np. prawo wystąpić z zapytaneim na piśmie do szkoly, w jaki sposob jest realizowane to rozporządzenei w stosunku do naszego ucznia. Odp. oczywiście też ma byc na pismie. Tylko trzeba zawsze się dobrze zastanowić, żeby niepotrzebnei nie eskalować konfliktu.
Pozdrawiam gorąco !
Ilona Lelito - Polskie Towarzystwo ADHD
www.ptadhd.pl, e-mail. ilelito@tlen.pl, tel. 0 693 357 434
Kampania Społeczna ADHD - ŚWIAT TO ZA MAŁO!

ulka

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 49


Rejestracja:
01-06-2005 23:53

Lokalizacja: GDAŃSK

Post 04-04-2006 11:07

Szkoła mojego syna znalazła wyjście, jest to ocena opisowaq z zachowania.Za ostanie półrocze otrzymał właśnie taką.Rada Pedagogiczna sama wpadła na taki pomysł, może warto byłoby podpowiedzieć takie rozwiązanie w innych szkołach? Pozdrawiam ULka.

ag.ma72

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 388


Rejestracja:
11-03-2005 18:25

Lokalizacja: Olkusz

Post 04-04-2006 13:02

To bardzo dobre rozwiązanie.Bedziemy o nim pamiętać i proponować w szkołach.Pozdrawiam.
Majda Agata
Pracownia Terapeutyczna ALFA
ag.ma@poczta.onet.pl, tel. 512 331 430
www.pracowniaterapeutycznaalfa.manifo.com
Baza danych instytucji pomagających osobom z ADHD i innymi problemami.

małgosia

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 687


Rejestracja:
27-05-2005 16:12

Post 04-04-2006 15:38

Nie wszyscy nauczyciele są nieodpowiedzialni, niedouczeni ... panie Andrzeju, nie wszyscy. Proszę nie generalizować bo jest to dla wielu nauczycieli krzywdzące.



W każdej szkole istnieje dokument zwany WSO - Wewnątrzszkolny System Oceniania. Redaguja go nauczyciele w oparciu o przepisy prawa, tworząc w jego ramach szczegółowe kryteria oceniania z poszczególnych przedmiotów oraz z zachowania. Na ich podstawie ustala się oceny semestralne. Poza tym istnieje w pedagogice coś takiego jak ocena terapeutyczna - myślę, że miałaby tutaj zastosowanie tak samo jak ocena opisowa.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi." /Albert Einstein/

małgosia

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 687


Rejestracja:
27-05-2005 16:12

Post 13-04-2006 18:54

"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi." /Albert Einstein/

DorDa

Awatar użytkownika

Waleczny rodzic

Posty: 108


Rejestracja:
06-06-2005 12:22

Lokalizacja: Poznań

Post 22-06-2006 13:02

Pani Małgosiu,
widzę, że interesuje się Pani tym zagadnieniem i ma Pani łatwiejszy dostęp do źródeł.
Mam pytanie a właściwie dwa lub trzy.. :oops: :
1) co to jest "ocena terapeutyczna"? i 2)czy uczeń może być np. nieklasyfikowany z zachowania ze względu na chorobę (tak jak z wf-u na przykład)? 3) jak brak oceny lub ocena opsowa z zachowania mogą wpłynąć na "dostanie" sie do wybranej szkoły (np. liceum o wysokim poziomie)?

Podobny problem mają przecież nie tylko dzieci z ADHD ale również z Zespołem Aspergera, z Zachowaniami Autystycznymi...Jak można ich sprawiedliwie ocenić nie krzywdząc przy okazji? :?
Nie krzywdząc również pozostałych dzieci?

Myślę, że to wcale nie jest takie proste i próba znalezienia trafnego rozwiązania zasługuje na uznanie...
Pozdrawiam,
Dorota

Andrzej J. Moroz

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 397


Rejestracja:
11-03-2005 08:11

Lokalizacja: Lublin

Post 23-06-2006 06:58

Oczywiście, Małgosiu, że nie każdy nauczyciel ma braki w edukacyjnym "uzębieniu". Ja spotkałem naprawdę wspaniałych pedagogów i spotkałem parę .... jakby tutaj powiedzieć? Spotkałem też jednak wielu niedouków. Niestety. I wiesz, co - owe "niedouczone nauczyciele" byli w swoich szkołach bardziej wpływowi, mieli lepsze plecy i w ogóle byli "ważniejsi". Ci porządni, ja takich zawsze porównuję do Janusza Korczaka,człowieka kochającego po prostu "swoje" dzieci, niestety.... po prostu najczęściej mają dość i odpuszczają sobie walkę z koleżankami i kolegami, którzy ...mogą więcej :oops: . W dzisiejszych czasach warto pamiętać o tym, że ma się pracę i ja takich nauczycieli z bólem serca ale rozumiem. Także ja nie chcę uogólnić, że wszyscy są "be". W szkole w Wojciechowie, gdzie 2,5 roku chodzi mój syn (od przeprowadzki z Lublina) widzę ogromnie zaangażowanych nauczycieli lubiących po prostu uczniów. Ale zapewniam Was, że ci nauczyciele nie są ogłaszani w prasie że są dobrzy. Nikt ich za bardzo nie docenia. A to są naprawdę fajni ludzie! Tylko że takich szkół i takich nauczycieli się nie zauważa. Za to na codzień spotykam się z rodzicami szkół lubelskich i jest płacz i zgrzytanie zębami. Kiedy organizowałem warsztaty BEZPŁATNE dla nauczycieli o ADHD baaaardzo często słyszałem: "ale u nas nie mamy z tym problemu", "ale u nas nie ma takich uczniów", "ale....". A niektórzy przyjęli zaproszenie (IMIENNE, LIMITOWANE) i ... olali warsztaty nawet nie dzwoniąc przed czy po warsztatach. Kultura polskich pedagogów. I znów: przecież nie wszystkich. Ale tych byle jakich bardziej się widzi i mocniej "czuje" na plecach. Stąd te żale, to uogólnianie.

Ale będzie lepiej. Właśnie zaczęły się wakacje!!!!!!!!!

Wszystkim dobrym Nauczycielom, wspaniałym Pedagogom DZIĘKUJEMY ZA TEN ROK SZKOLNY I PROSIMY: ZOSTAŃCIE Z DZIEĆMI Z ADHD !!!! [smilie=mylove.gif]
_______________________________________________________

Klub Rodziców Aktywnych - najstarsza grupa wsparcia ADHD na wschód od Wisły! (luty/marzec 2005 r.)
tel. 781 034 854
http://www.filantropia.eu/

małgosia

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 687


Rejestracja:
27-05-2005 16:12

Post 23-06-2006 16:49

DorDa pisze:
1) co to jest "ocena terapeutyczna"?


Pojęcie "ocena terapeutycznej" spotykamy najczęściej w szkołach, gdzie uczą się chore dzieci np. w szkołach szpitalnych (ale nie tylko).
http://www.awans.literka.pl/modules.php ... e&sid=6887

DorDa pisze: 2)czy uczeń może być np. nieklasyfikowany z zachowania ze względu na chorobę (tak jak z wf-u na przykład)?


Z wf może ucznia zwolnić lekarz. Klasyfikowany musi być - jeżeli ma opinię psychologiczną to tam może być informacja o tym jak oceniać zachowanie takiego ucznia żeby go nie skrzywdzić - szkoła powinna dostosować kryteria do sugestii zawartych w opinii. Wszystkie informacje na temat oceniania, klasyfikowania są w aktualnym rozporządzeniu MEN oraz WSO (Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania), który jest załącznikiem do Statutu danej placówki. Bardzo często jego treść umieszczana jest na stronie internetowej danej szkoły. Warty czytać te dokumenty - bo wtedy można wystąpić do dyrektora szkoły z propozycją, by taki a taki zapis tam umieścić. Są szkoły, gdzie ocenianie zachowania ucznia z ADHD jest w ten sposób uregulowane np.:
4) Przy wystawianiu śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania oprócz liczby uzyskanych punktów będą uwzględnione różne okoliczności (np. ADHD, trudne sytuacje rodzinne, itp.)."
http://www.sp343.edu.pl/?mode=onas&nr=17

fragment zapisu z WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
w Szkole Podstawowej Nr 343 z Oddziałami Integracyjnymi im. Matki Teresy z Kalkuty w Warszawie ul.Kopcińskiego 7
http://www.sp343.edu.pl/?mode=kontakt
http://portal.adhd.org.pl/phpbb/viewtopic.php?t=1416

DorDa pisze:3) jak brak oceny lub ocena opisowa z zachowania mogą wpłynąć na "dostanie" sie do wybranej szkoły (np. liceum o wysokim poziomie)?


Szkoły zazwyczaj określają warunki przyjęcia kandydatów - jeżeli sie o takiej szkole marzy trzeba do niej pojsć, porozmawiać z dyrektorem i zorientować sie na to można liczyć.

DorDa pisze:Podobny problem mają przecież nie tylko dzieci z ADHD ale również z Zespołem Aspergera, z Zachowaniami Autystycznymi...Jak można ich sprawiedliwie ocenić nie krzywdząc przy okazji? :? Nie krzywdząc również pozostałych dzieci?


Oceniac terapeutycznie i uczyć tolerancji.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi." /Albert Einstein/

DorDa

Awatar użytkownika

Waleczny rodzic

Posty: 108


Rejestracja:
06-06-2005 12:22

Lokalizacja: Poznań

Post 26-06-2006 07:43

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Brzmi obiecująco.
Mam nadzieję, że w praktyce też... :wink:
Pozdrawiam,
Dorota

anka68

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 33


Rejestracja:
13-06-2005 07:41

Lokalizacja: Kraków

Post 03-07-2006 13:25

moja córka miała wystawiona ocene z zachowania na podstawie średniej z ocen wszystkich nauczycieli. Kiedy próbowałam porozmawiać z wychowawczynią która doskonale wie o córki problemach potrafiła tylko powiedzieć że jest trudnym dzieckiem. Mysle że na temat adhd nic nie wie poza tym że takie dziecko może sprawiac kłopoty. Córka nie ma złej oceny z zachowania bo ma dobrą, ale potrafi wyrazić własne zdanie a to nie zawsze sie podoba. Nigdy przy tym nie jest niegrzeczna czy oporyskliwa. Jak każdy z nas wie takie dzieci są bardzo emocjonalne, wszystko przeżywają, i wszelkie niepowodzenia sa wielkim nieszczęście. Córka niestety już ma obniżoną swoja wartość, tak wyszło w testach więc staram sie jej pomóc jak moge, widze ile wysiłku wkłada w nauke i poprawe swojego zachowania chociaż ciężko jest sie jej skoncentrować.
Nauczyciele chyba nie lubią jeśli widzi sie ich niekompetencje czy nieznajomość tematu. Przeciez prawie każdy zawód wymaga ciąglych szkoleń. Ale chyba odbiegłam od tematu...:) pozdr

małgosia

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 687


Rejestracja:
27-05-2005 16:12

Post 03-07-2006 18:17

anka68 pisze:moja córka miała wystawiona ocene z zachowania na podstawie średniej z ocen wszystkich nauczycieli. Kiedy próbowałam porozmawiać z wychowawczynią która doskonale wie o córki problemach potrafiła tylko powiedzieć że jest trudnym dzieckiem. Mysle że na temat adhd nic nie wie poza tym że takie dziecko może sprawiac kłopoty. Córka nie ma złej oceny z zachowania bo ma dobrą, ale potrafi wyrazić własne zdanie a to nie zawsze sie podoba. Nigdy przy tym nie jest niegrzeczna czy oporyskliwa. Jak każdy z nas wie takie dzieci są bardzo emocjonalne, wszystko przeżywają, i wszelkie niepowodzenia sa wielkim nieszczęście. Córka niestety już ma obniżoną swoja wartość, tak wyszło w testach więc staram sie jej pomóc jak moge, widze ile wysiłku wkłada w nauke i poprawe swojego zachowania chociaż ciężko jest sie jej skoncentrować.
Nauczyciele chyba nie lubią jeśli widzi sie ich niekompetencje czy nieznajomość tematu. Przeciez prawie każdy zawód wymaga ciąglych szkoleń. Ale chyba odbiegłam od tematu...:) pozdr


Jeżeli masz wątpliwości przeanalizuj kryteria oceniania zachowania - każda szkoła ma je opracowane. Jest tam dokładnie zapisane co na każdą ocenę uczeń powinien spełnić. A jakie sa kryteria "oceny dobrej z zachowania" w szkole gdzie chodzi Twoja córka?
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi." /Albert Einstein/

anka68

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 33


Rejestracja:
13-06-2005 07:41

Lokalizacja: Kraków

Post 04-07-2006 08:18

Ocena z zachowania w córki klasie jest oceniania w ten sposób, że każde dziecko ma swoja karte oceniająca jego zachowanie. To jest taka tabelka na której znajdują się między innymi informacje czy dziecko gania po klasie, rozmawia, przeszkadza innym dzieciom. Również czy wykonało jakąs prace dodatkowa dla dobra klasy itp. To wszystko jest punktowane. Oprócz tego każdy z nauczycieli uczących danego przedmiotu wystawia dziecku ocene z zachowania na podstawie własnych obserwacji. Dzieci między soba również wystawiają sobie oceny. Czyli zakres oceniania jest dość szeroki.
Córka ma bardzo typowe objawy Adhd czyli nadmierna gadatliwość (miała to zawsze wpisywane w ocenie opisowej w naucz. początkowym), odzywanie się wtedy kiedy nie trzeba, komentowanie. Nie była lubiana w klasie bo nie umiała się podporządkować dziecim które przewodza w klasie itd.
Czy jesli wychowawczyni wie o jej problemach, zaświadczenia sa u pedagoga szkolnego, wie że leczy sie psychiatrycznie, czy w takim przypadku nie powinno być inne kryterium oceniania? przecież ona nie zawsze ma wpływ na swoje zachowanie, nie zawsze potrafi dobrze ocenić sytuacje.
Wydaje mi sie że to właśnie wychowawczyni powinna inaczej podejśc do problemu, starać się pomóc a nie tylko skwitować ze dziecko jest trudne bo nie potrafi opanować swoich emocji.

małgosia

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 687


Rejestracja:
27-05-2005 16:12

Post 04-07-2006 08:59

Ocena "dobra" z zachowania nie jest oceną złą. Zachowanie oceniamy jako:
1) wzorowe
2) bardzo dobre
3) dobre
4) poprawne
5) nieodpowiednie
6) naganne,


W wielu szkołach jest to ocena wyjściowa do ustalania oceny "w dół" lub "w górę". By uzyskać wyższą ocenę być może trzeba wziąć udział w jakimś konkursie, w czymś tam na rzecz szkoły... itp. A jakie są kryteria oceniania w tej szkole, gdzie chodzi Twoje dziecko? - jakie kryteria są na ocenę dobrą, bardzo dobrą? może na stronie internetowej szkoły są? Z tego co piszesz wynika, że obowiązuje tam system punktowy..
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi." /Albert Einstein/

anka68

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 33


Rejestracja:
13-06-2005 07:41

Lokalizacja: Kraków

Post 05-07-2006 07:45

[dokładnie tak Małgosiu, ocena jest punktowa. czyli za rozmawianie na lekcji jest np minus 5 pkt a za udział w konkursie wiersza plus 5 pkt. Tylko że jest to chyba tylko teoria. W każdym razie na ocenę z zachowania u mojej córki miały wpływ tylko oceny wystawione przez poszczególnych nauczycieli.
Wiem że to nie jest zła ocena, ale doskonale sobie zdaje sprawe z tego że na wszystkie dziewczynki w klasie tylko ona miała 4 reszta wszystko w góre. Absolutnie nie przejęłabym sie tym zbytnio tylko w sposób jaki zostało mi to przedstawione nie należał do przyjemnych.
Dlatego sie zastanawiam czy stwierdzone u dziecka adhd ma wpływ na ocene z zachowania jeśli wiemy że dziecko nie zawsze jest w stanie zapanować nad swoimi emocjami. Jeśli pedagog szkolny wie o tym i wszyscy nauczyciele.
pozdr.

małgosia

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 687


Rejestracja:
27-05-2005 16:12

Post 05-07-2006 07:56

anka68 pisze:[dokładnie tak Małgosiu, ocena jest punktowa. czyli za rozmawianie na lekcji jest np minus 5 pkt a za udział w konkursie wiersza plus 5 pkt. Tylko że jest to chyba tylko teoria. W każdym razie na ocenę z zachowania u mojej córki miały wpływ tylko oceny wystawione przez poszczególnych nauczycieli. .

Taka jest procedura - kazdy nauczyciel uczący dziecko wystawia ocenę z zachowania (nie wiesz jakie oni wystawili, byc może poniżej oceny dobrej) - decyzję ostateczna podejmuje zawsze wychowawca klasy oczywiście biorąc pod uwagę sugestie innych nauczycieli, ale to on podejmuje ostateczna decyzję.....

anka68 pisze:Absolutnie nie przejęłabym sie tym zbytnio tylko w sposób jaki zostało mi to przedstawione nie należał do przyjemnych.
Dlatego sie zastanawiam czy stwierdzone u dziecka adhd ma wpływ na ocene z zachowania jeśli wiemy że dziecko nie zawsze jest w stanie zapanować nad swoimi emocjami. Jeśli pedagog szkolny wie o tym i wszyscy nauczyciele.


A ja czuję, że sie przejęłaś i jest Ci przykro.... oczywiscie, że stwierdzone ADHD jest brane pod uwagę przy wystawianiu oceny z zachowania i nie można go z tego powodu krzywdzić. Jezeli nie masz nic przeciwko napisz jaka to szkoła (na priv) - poszukam WSO i współnie przeanalizujemy jego treść. Poza tym zachęcam wszystkich czytajcie aktualne rozporządzenie o ocenianiu i szkolne statuty ... warto..
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi." /Albert Einstein/

małgosia

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 687


Rejestracja:
27-05-2005 16:12

Post 14-08-2006 08:06

Zmiany w rozporządzeniu o ocenianiu..

http://portal.adhd.org.pl/phpbb/viewtopic.php?t=744
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi." /Albert Einstein/

Wróć do Szkoła, przedszkole



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.