Forum     Forum - powrót na pocztek forum Portal - powrót na ADHD.org.pl Office Bogdan Mizerski

Problemy w klasie

Moderator: Moderatorzy

emilqa

Post 08-12-2005 21:56

Problemy w klasie

Hej, szukam pomocy i bardzo licze na Was. Jestem nauczycielem w klasie integracyjnej. Na 19 dzieci 5 ma zaburzenia (ta piątka jest pod moja opieką - jestem pedag.specjalnym):dwoje z niepełnosprawnością intelekt. a trójka z ADHD. Po dwóch latach pracy w tej grupie zaczynam wątpić w swojepowołanie-na 1sukces przypadaja dwie albo trzy porażki. Za duzy ukces uwazamy to, że 2 z ADHD przez wiekszosc czasu siedzi w ławce a ostatnio nawet nadąża za resztą i stara sie uczestniczyc w lekcji. Cóż z tego, skoro jeden "ananasek" jest nie do rozgryzienia. Najgorsze jest chyba to, ze nawet puszczenie go do toalety wiąże sie z pewnym ryzykiem (np. wspina sie po ścianie lub stoi na parapecie), czesto jest niebezpieczny dla siebie lub innych. To, ze sam ze względu na słabą koncentrację ciągle ma braki jestem w stanie zrozumiec - trudno, te braki musimy nadrabiać na zajeciach indywidualnych oraz prosić o pomoc rodziców, ale innym problemem jest to, że jego uwagi, śmiechy i zaczepki bardzo rozpraszaja kolegów - przede wszystkim pozostałą dwójkę z ADHD. Mam wrażenie że ich praca jest czasem dwa razy trudniejsza, bo nie dość, że walczą z własną uwagą, to jeszcze staraja sie ignorować zachowanie kolegi. Opadają mi czasem ręce, kiedy po kolejnej rozmowie i tłumaczeniu,że przeszkadza klasie, że właśnie dlatego dzieci sie na niego zloszczą (a problem akceptacji w klasie to kolejna sprawa) i obietnicach,w trakcie lekcji staje niemal na glowie aby dogryźć koledze lub zwrócic na siebie uwagę. Pracujące dotąd dzieci z zaburzeniami przestaja całkowicie interesować się tym co robiły do tej pory i patrzą na niego - bo o ile większość klasy na ile może, stara się nie zwracać na to uwagi, to jednak nasza "specjalna" grupka nie jest w stanie potraktować tych wygłupów obojetnie i zanim powrócą do pracy i znów bedą w