Forum     Forum - powrót na pocztek forum Portal - powrót na ADHD.org.pl Office Bogdan Mizerski

Wątek dla programistów

Moderator: Moderatorzy

Krzysionek

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 3086


Rejestracja:
21-09-2007 21:22

Lokalizacja: Ipswich (Anglia)

Dzieci: Piotrek 14 lat ADHD z cechami Aspi i zaburzenia zachowania

Post 28-02-2008 23:16

deprim pisze:cholernie za ciężko i za długo pracuje


to pracuj lżej i krócej
Ogry mają warstwy... jak cebula.
Shrek

Ogr bagienny.

deprim

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Brylantowego Orderu ADHD

Posty: 533


Rejestracja:
30-04-2006 17:19

Post 29-02-2008 09:25

Krzysionki pisze:
deprim pisze:cholernie za ciężko i za długo pracuje


to pracuj lżej i krócej


tak też będę musiał zrobić ale nie teraz jeszcze ;)

pozdrawiam wszystkich
Obrazek

Sonnenfinsternis

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Złotego Orderu ADHD

Posty: 150


Rejestracja:
03-12-2005 00:54

Lokalizacja: z Chaosu

Post 02-03-2008 21:33

RG=1.987;
gl1='C2H6 ---> 2 CH3.';%1
gl2='n-C4H10 ---> 2 C2H5.';%3
gl3='n-C4H10 ---> 1-C3H7. + CH3.';%4
gl4='1-C4H8 ---> C3H5. + CH3.';%10
gl5='C2H4 + H. ---> C2H3. + H2';%12
gl6='C2H6 + H. ---> C2H5. + H2';%13
gl7='C2H4 + CH3. ---> C2H3. + CH4';%23
gl8='C2H6 + CH3. ---> C2H5. + CH4';%24
gl9='C2H4 + C2H5. ---> CH3. + C3H6';%41
gl10='C2H3. ---> C2H2 + H.';%61
gl11='C2H5. ---> C2H4 + H.';%62
gl12='C3H5. ---> C2H2 + CH3.';%63
gl13='1-C3H7. ---> C2H4 + CH3.';%64
gl14='1-C3H7. ---> C3H6 + H.';%65
gl15='C4H7. ---> C4H6 + H.';%67
gl16='C4H7. ---> C2H4 + C2H3.';%68
gl17='1-C4H9. ---> C2H4 + C2H5.';%71
gl18='1-C4H9. ---> 1-C4H8 + H.';%72
gl19='C5H11. ---> C5H10 + H.';%78
gl20='C5H11. ---> 1-C4H8 + CH3.';%79
gl21='C5H11. ---> C2H4 + 1-C3H7.';%80
gl22='C2H2 + H. ---> C2H3.';%81
gl23='C2H4 + H. ---> C2H5.';%82
gl24='C3H6 + H. ---> 1-C3H7.';%84
gl25='C4H6 + H. ---> C4H7.';%86
gl26='C2H4 + CH3. ---> 1-C3H7.';%90
gl27='C2H4 + C2H3. ---> C4H7.';%95
gl28='C2H4 + C2H5. ---> 1-C4H9.';%96
gl29='C3H6 + C2H5. ---> C5H11.';%97
gl30='C2H4 + 1-C3H7. ---> C5H11.';%98
gl31='C2H3. + H. ---> C2H4';%101
gl32='C2H5. + H. ---> C2H6';%102
gl33='C3H5. + H. ---> C3H6';%103
gl34 ='1-C3H7. + H. ---> C3H8';%104
gl35 ='C4H7. + H. ---> 1-C4H8';%106
gl36='1-C4H9. + H. ---> n-C4H10';%108
gl37='C5H11. + H. ---> C5H12';%111
gl38='2 CH3. ---> C2H6';%112
gl39='C2H5. + CH3. ---> C3H8';%113
gl40='C3H5. + CH3. ---> 1-C4H8';%114
gl41='C4H7. + CH3. ---> C5+';%117
gl42='2 C2H3. ---> C4H6';%119
gl43='C4H7. + C2H3. ---> C5+';%120
gl44='2 C2H5. ---> n-C4H10';%121
gl45='2 C2H5. ---> C2H4 + C2H6';%122
gl46='C4H7. + C2H5. ---> C5+';%126
gl47='C4H7. + C3H5. ---> C5+';%128
gl48='2 C4H7. ---> C5+';%130
gl49='C2H2 ---> 2 C + H2';%131

mechn=str2mat(gl1,gl2,gl3,gl4,gl5,gl6,gl7,gl8,gl9,gl10);
mechn=str2mat(mechn,gl11,gl12,gl13,gl14,gl15,gl16,gl17,gl18,gl19,gl20);
mechn=str2mat(mechn,gl21,gl22,gl23,gl24,gl25,gl26,gl27,gl28,gl29,gl30);
mechn=str2mat(mechn,gl31,gl32,gl33,gl34,gl35,gl36,gl37,gl38,gl39,gl40);
mechn=str2mat(mechn,gl41,gl42,gl43,gl44,gl45,gl46,gl47,gl48,gl49);

Alles ist nur eine MATRIX [smilie=to funny.gif]
Leworeczny z ADHD, sluch absolutny + Asperger (?)

"Ich kenne eine Aussage, die sich innerhalb des Systems weder beweisen noch widerlegen lässt. Sie ist aber wahr." Kurt Gödel

Krzysionek

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 3086


Rejestracja:
21-09-2007 21:22

Lokalizacja: Ipswich (Anglia)

Dzieci: Piotrek 14 lat ADHD z cechami Aspi i zaburzenia zachowania

Post 03-03-2008 11:52

Sonnenfinsternis pisze:gl7='C2H4 + CH3. ---> C2H3. + CH4';%23
gl8='C2H6 + CH3. ---> C2H5. + CH4';%24
gl9='C2H4 + C2H5. ---> CH3. + C3H6';%41
MATRIX


Blondynka w czerwonej sukience

Sonnenfinsternis pisze:gl7='C2H4 + CH3. ---> C2H3. + CH4';%23
gl8='C2H6 + CH3. ---> C2H5. + CH4';%24
gl14='1-C3H7. ---> C3H6 + H.';%65
gl15='C4H7. ---> C4H6 + H.';%67
gl19='C5H11. ---> C5H10 + H.';%78
MATRIX [smilie=to funny.gif]


Babcia z siadkami

Sonnenfinsternis pisze:mechn=str2mat(mechn,gl11,gl12,gl13,gl14,gl15,gl16,gl17,gl18,gl19,gl20);
mechn=str2mat(mechn,gl21,gl22,gl23,gl24,gl25,gl26,gl27,gl28,gl29,gl30);
mechn=str2mat(mechn,gl31,gl32,gl33,gl34,gl35,gl36,gl37,gl38,gl39,gl40);
mechn=str2mat(mechn,gl41,gl42,gl43,gl44,gl45,gl46,gl47,gl48,gl49);
MATRIX [smilie=to funny.gif]


:shock: oooo agent chodu
Ogry mają warstwy... jak cebula.
Shrek

Ogr bagienny.

RAFPIE1346

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Brązowego Orderu ADHD

Posty: 21


Rejestracja:
28-02-2008 16:28

Post 17-03-2008 12:06

Witam
Ja tak z innej bajki czy nie znacie jakich dobrej literatury na temat pascala albo jakieś dobrej stronki internetowej

Sonnenfinsternis

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Złotego Orderu ADHD

Posty: 150


Rejestracja:
03-12-2005 00:54

Lokalizacja: z Chaosu

Post 07-04-2008 18:00

S-Functions

Ostatnio rzezbie w S-funkcjach, ktore ulatwiaja wspolprace Matlaba z Symulinkiem. A to wszystko w ramach badan kinetyki dla prostej reakcji dla reakcji nastepczej: A--->B--->C

dCa/dt = -k1Ca
dCb/dt = k1Ca - k2Cb

/*
* SFUNTMPL Template C S-function source file.
*
* Copyright (c) 1994 by The MathWorks, Inc.
* All Rights Reserved
*/

/*
* The following #define is used to specify the name of your S-Function.
*
* You should change the define to include the name of your S-function.
*/

#define S_FUNCTION_NAME folge

/*
* Need to include simstruc.h for the definition of the SimStruct and
* its associated macro definitions.
*/

#include "simstruc.h"

#define PAR ssGetArg(S,0)
#define X0 ssGetArg(S,1)
/*
* mdlInitializeSizes - initialize the sizes array
*
* The sizes array is used by SIMULINK to determine the S-function block's
* characteristics (number of inputs, outputs, states, etc.).
*/

static void mdlInitializeSizes(SimStruct *S)

#define NSTATES mxGetN(X0)

{
ssSetNumContStates( S, NSTATES);/* number of continuous states */
ssSetNumDiscStates( S, 0); /* number of discrete states */
ssSetNumInputs( S, 0); /* number of inputs */
ssSetNumOutputs( S, NSTATES); /* number of outputs */
ssSetDirectFeedThrough(S, 0); /* direct feedthrough flag */
ssSetNumSampleTimes( S, 1); /* number of sample times */
ssSetNumInputArgs( S, 2); /* number of input arguments */
ssSetNumRWork( S, 0); /* number of real work vector elements */
ssSetNumIWork( S, 0); /* number of integer work vector elements */
ssSetNumPWork( S, 0); /* number of pointer work vector elements */
}

/*
* mdlInitializeSampleTimes - initialize the sample times array
*
* This function is used to specify the sample time(s) for your S-function.
* If your S-function is continuous, you must specify a sample time of 0.0.
* Sample times must be registered in ascending order. If your S-function
* is to acquire the sample time of the block that is driving it, you must
* specify the sample time to be INHERITED_SAMPLE_TIME.
*/

static void mdlInitializeSampleTimes(SimStruct *S)
{
ssSetSampleTimeEvent(S, 0, 0.0);
ssSetOffsetTimeEvent(S, 0, 0.0);

/*
* SET OTHER SAMPLE TIMES AND OFFSETS HERE
*/
}

/*
* mdlInitializeConditions - initialize the states
*
* In this function, you should initialize the continuous and discrete
* states for your S-function block. The initial states are placed
* in the x0 variable. You can also perform any other initialization
* activities that your S-function may require.
*/

static void mdlInitializeConditions(double *x0, SimStruct *S)
{

int i, nstates;
double *pr;

nstates = ssGetNumContStates(S);



pr = mxGetPr(X0);
for (i = 0; i < nstates; i++){
*x0++ = *pr++;
}
}

/*
* mdlOutputs - compute the outputs
*
* In this function, you compute the outputs of your S-function
* block. The outputs are placed in the y variable.
*/

static void mdlOutputs(double *y, double *x, double *u, SimStruct *S, int tid)
{

int nOutputs = ssGetNumOutputs(S);
int i;

/*
* propagate the current integrator state to the output
*/

for (i = 0; i < nOutputs; i++)
*y++ = *x++;
}

/*
* mdlUpdate - perform action at major integration time step
*
* This function is called once for every major integration time step.
* Discrete states are typically updated here, but this function is useful
* for performing any tasks that should only take place once per integration
* step.
*/

static void mdlUpdate(double *x, double *u, SimStruct *S, int tid)
{

}

/*
* mdlDerivatives - compute the derivatives
*
* In this function, you compute the S-function block's derivatives.
* The derivatives are placed in the dx variable.
*/

static void mdlDerivatives(dx,x, u, S, tid)

double *dx;
double *x;
double *u;
SimStruct *S;
int tid;
{

int i, j, nstates;
double *apr;
double k1, k2;

apr = mxGetPr(PAR);


nstates = ssGetNumContStates(S);

k1=apr[0];
k2=apr[1];

dx[0]=-k1*x[0];
dx[1]=k1*x[0]-k2*x[1];

}

/*
* mdlTerminate - called when the simulation is terminated.
*
* In this function, you should perform any actions that are necessary
* at the termination of a simulation. For example, if memory was allocated
* in mdlInitializeConditions, this is the place to free it.
*/

static void mdlTerminate(SimStruct *S)
{
/*
* YOUR CODE GOES HERE
*/
}

#ifdef MATLAB_MEX_FILE /* Is this file being compiled as a MEX-file? */
#include "simulink.c" /* MEX-file interface mechanism */
#else
#include "cg_sfun.h" /* Code generation registration function */
#endif
Leworeczny z ADHD, sluch absolutny + Asperger (?)

"Ich kenne eine Aussage, die sich innerhalb des Systems weder beweisen noch widerlegen lässt. Sie ist aber wahr." Kurt Gödel

Sonnenfinsternis

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Złotego Orderu ADHD

Posty: 150


Rejestracja:
03-12-2005 00:54

Lokalizacja: z Chaosu

Post 20-04-2008 21:44

RAFPIE1346 pisze:Witam
Ja tak z innej bajki czy nie znacie jakich dobrej literatury na temat pascala albo jakieś dobrej stronki internetowej


A kto programuje w PASCALU? Ale prosze:
http://en.wikipedia.org/wiki/Free_Pascal
http://www.taoyue.com/tutorials/pascal/contents.html

Znam kilka niemieckich, ale nie sadze bys znal niemiecki :)

Ja zaczynalem tez od pascala, ale to bylo w latach 90'. Potem przyszedl czas na VBA (masz go w Excelu, wystarczy nacisnac <ALT> + <F11>). Teraz programuje w C i Matlabie.
Pzdr
Leworeczny z ADHD, sluch absolutny + Asperger (?)

"Ich kenne eine Aussage, die sich innerhalb des Systems weder beweisen noch widerlegen lässt. Sie ist aber wahr." Kurt Gödel

etam

Awatar użytkownika

Linuxiarz młodszy

Posty: 811


Rejestracja:
10-03-2005 20:37

Lokalizacja: W-wa

Post 13-08-2008 22:29

Odgrzewając stary temat...

Właśnie z całkiem niezłym skutkiem stawiam sobie linuxa od podstaw.
http://www.linuxfromscratch.org/lfs/

A żeby było śmieszniej, stawiam go na maszynie wirtualnej (VirtualBox).
:D

Potem zamierzam jeszcze zrobić sobie linuxa na busyboxie. :twisted:
Obrazek
Obrazek

dreptak

Awatar użytkownika

Terapeuta

Posty: 13288


Rejestracja:
20-02-2005 21:41

Lokalizacja: Warszawa

Post 14-08-2008 06:37

Obserwuję wyczyny Etama z niemym zachwytem.
A przy okazji przekonuję się, że niedługo Linux będzie w KAŻDYM urządzeniu.
Poprzednia

Wróć do Praca, nauka



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.