Forum     Forum - powrót na pocztek forum Portal - powrót na ADHD.org.pl Office Bogdan Mizerski

Zainteresowanie tematem lekcji.

Moderator: Moderatorzy

małgosia

Awatar użytkownika

Wsparcie

Post 25-09-2005 07:53

Zainteresowanie tematem lekcji.

Pani Ireno napisała Pani w jednym z poprzednich wątków: "Syn nie potafi skoncentrować uwagi na tym, co go nie interesuje. Tego nie potrafią zrozumieć nauczyciele. Zachęcam Panią do podania namiarów na mnie tym nauczycielom, którzy chcą coś zrobić ze swoją bezradnością. "

Jestem nauczycielem. Spotykam w swojej pracy dzieci z różnymi problemami, z ADHD też. Dużo czytam w zwiazku z tym (cykl pani artykułów znam - wydrukowałam - zaniosłam do szkoły by inni też się z ich treścią zapoznali) , także literaturę angielskojęzyczną. Mam pytanie odnośnie 'zainteresowania zajęciami lekcyjnymi" - czy mogłaby Pani napisać o swoich przemysleniach zwiaznych z ta problematyką? Czy szczególna rolę zdaniem pani odgrywają tutaj np. pomoce dydaktyczne ukierunkowujące proces spostrzegania dziecka? czy jeszcze coś innego?

IrenaW

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Złotego Orderu ADHD

Post 25-09-2005 22:08

Pani Małgosiu, bardzo się cieszę, że się Pani odezwała. Samej mi bardzo trudno przedstawiac rodzicom problemy nauczycieli w kontaktach z dziećmi nadpobudliwymi. Oczywiście, zmyślnie przygotowane pomoce bardzo ułatwiają kierowanie uwagi dziecka na treść lekcji. Bardzo ważna jest też konkretna, zdecydowana postawa i okazywany optymizm poparty sprawnym działaniem nauczyciela. :) :) Prowadzę szkolenia dla rad pedagogicznych w trakcie których nauczyciele mają możliwość wczuć się w sposób odbierania świata prez to dziecko i poznać techniki modyfikowania zachowań. Sama uczyłam języka polskiego oraz plastyki, więc znam ten ból z własnego doświadczenia. Proszę mi napisać, jakiego przedmiotu Pani uczy i w jakim wieku są Pani uczniowie, to napiszę konkretne "sztuczki". Pozdrawiam Panią serdecznie
Obrazek