Post 27-09-2009 13:55

Regulamin forum

1. Zasady ogólne

Na Forum panuje ustrój satrapii oświeconej.

Na Forum spotykamy się w celu wymiany doświadczeń w miłej i przyjaznej atmosferze.

Wyrażamy się w sposób kulturalny i nikogo nie obrażamy.

Każdy użytkownik odpowiada za treści napisanych przez siebie wiadomości.

Wypowiedzi publikowane przez Użytkowników powinny być zgodne z zasadami Etykiety Forum.

Wszystkich użytkowników Forum obowiązuje używanie brzytwy Hanlona, która zwykle jest definiowana tak: Nigdy złej woli nie przypisuj temu, co znacznie łatwiej wytłumaczyć głupotą. My wolimy wersję: Nie tłumacz złą wolą tego co łatwiej wytłumaczyć roztargnieniem.

Nie zawracaj głowy Adminowi.
Admin nie jest lekarzem, aptekarzem, psychologiem ani pedagogiem. Nie prowadzi rejestru szkół, lekarzy ani przychodni.
Admina na kanale prywatnym wolno pytać o wszelkie sprawy techniczne związane z Forum. Zadawanie innych pytań może wywołać irytację Admina.

Admin i moderator mają prawo się wnerwić za ignorancję, lenistwo lub nieregulaminowego posta. Forum ma być przyjazne, więc nikt nie będzie się Was czepiał złośliwie jeżeli przeoczycie jaki punkt regulaminu. Jednak należy liczyć się z tym, że nieregulaminowe posty w skrajnych wypadkach będą znikały bez powiadomienia.

W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązuje prawo Rzeczpospolitej Polskiej i widzimisię Administratora.

Wskazówka od Anchen dla nowicjuszy na tym forum :

W gruncie rzeczy forum to taka jakby kawiarnia. Każdy może tu wejść i przysiąść się do dowolnego stolika. Niektórzy wolą tylko słuchać (lurkerzy). Niektórzy mają chęć ścierać stoły i parzyć herbatę (admini i moderatorzy). Stali bywalcy przesiadują przy ulubionych stolikach, nowi się do nich dosiadają. Jedni naśladują zastane zwyczaje, inni usiłują wprowadzać własne, czasami wpływając na kształt całego forum. Jedni spędzają tu więcej czasu, inni mniej. Jedni przychodzą od dawna, inni dopiero co odkryli to miejsce. Ale nie da się nikogo zmusić do rozmowy, bo to tylko kawiarnia i wszyscy mają równe prawa - no, z wyjątkiem Dreptaka, który jest Wąsatą Bufetową i dzierży w ręku ścierę, znaczy władzę.


2. Administracja Forum

Administrator ma zawsze rację

Od decyzji Moderatora można się odwołać do Administratora. Od decyzji Administratora można się odwołać, tylko że nie ma do kogo.

Administratorzy i Moderatorzy mają prawo usuwać wiadomości, których treść jest niezgodna z prawem lub regulaminem.

Moderatorzy mają prawo modyfikować cudze wiadomości wyłącznie w przypadku poprawiania błędów ortograficznych i oczywistych literówek.

Absolutnie niedopuszczalna jest taka ingerencja w treść cudzych postów, która zmienia ich sens.

3. Własność intelektualna

Wypowiedzi umieszczone na Forum stanowią własność intelektualną autorów i nie mogą być powielane bez ich zgody poza serwisem.

Niedozwolone jest naruszanie praw autorskich, znaków towarowych lub innych praw podmiotowych jakichkolwiek osób trzecich.

Każdy tekst opublikowany na forum staje się własnością i częścią forum, więc domaganie się usunięcia własnych postów może nie być uwzględnione. Administratorzy mają prawo wykorzystać teksty umieszczone na forum w dla potrzeb portalu.

4.Forma graficzna

Forma wypowiedzi świadczy o szacunku okazywanym osobie czytającej. Stosowanie akapitów, znaków przestankowych, dużych i małych liter w odpowiednich miejscach należy do dobrego tonu.

Pisanie dużymi literami oznacza krzyk.

Kolory podczas pisania postów stosujemy tylko i wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach tylko i wyłącznie dla podkreślenia wagi niektórych słów lub akapitów. Nie można używać ich do kolorowania całych wypowiedzi. Post cały napisany dużymi literami, boldem, powiększoną czcionką lub w kolorze innym niż podstawowy może zostać usunięty bez ostrzeżenia.

Nie przesadzajmy z emotikonami. Prosimy, aby emotikony animowane były używane wyłącznie w luźnych tematach. Zaś tam, gdzie jest niezbędna precyzja wypowiedzi, migające obrazki mogą rozpraszać uwagę.

5. Avatary (Ikonki):

Avatary są to niewielkie pliki graficzne pokazujące się pod nickiem autora obok wysłanej wiadomości.

Avatary mogą mieć maksymalny rozmiar 100 x 100 px.

Wielkość avatarów nie może przekraczać 10,000 bajtów.

Avatary nie mogą prezentować treści obraźliwych, wulgarnych, pornograficznych oraz innych niezgodnych z polskim prawem.

Nie wolno stosować avatarów animowanych.

6.Stopki (podpisy):

Stopka to blok tekstu, który może być automatycznie dodawany do Twoich postów w postaci podpisu. Stopkę można ustawić w swoim Profilu.

Stopka może mieć maksymalną wysokość 100 px (inaczej 4 linijki tekstu o wysokości 12).

Jeśli w stopce umieszczamy grafikę (baner lub obrazek), to może być tylko jedna i jej wysokość nie może przekraczać 25 px a długość 500px. Wielkość grafiki nie może przekraczać 15 KB.

Stopki nie mogą prezentować treści obraźliwych, wulgarnych, pornograficznych oraz innych niezgodnych z polskim prawem.

Nie wolno stosować stopek animowanych

7. Zakazy.
Na Forum niedopuszczalne jest:

a. Publikowanie treści niezgodnych z obowiązującym w Polsce prawem oraz podstawowymi zasadami etyczno-moralnymi (np. propagujących pornografię, alkoholizm, narkomanię, przemoc lub inne patologie życia społecznego oraz umieszczanie treści powszechnie uznanych za wulgarne).

b. Obrażanie innych uczestników oraz prowokowanie sytuacji konfliktowych.

c. propagacja tzw. "łańcuszków"

d. Spamowanie, czyli wielokrotne powtarzanie tej samej informacji na wielu wątkach.

e. Umieszczanie materiałów stricte handlowych (reklam, komunikatów, przekazów PR i czarnego PR).

f. "Szeptany marketing", czyli zakładanie kont wyłącznie w celu podgrzania atmosfery wokół jakiegoś produktu, książki, terapii.

g. Zakładanie wielu kont z jednego IP. Oczywiście jeżeli rejestrują się rodzice i dziecko, nie ma problemu. Natomiast jeżeli zauważę, że z jednego IP jest założonych kilka kont i jeszcze "użytkownicy" dyskutują ze sobą udając, że się nie znają to ban murowany.

h. Login nie może być adresem email.

Osoby dopuszczające się łamania powyższych zakazów mogą otrzymać zakaz pisania na Forum.

8. Reklama na na forum.
Reklama bądź zachowania wskazujące na materialne zainteresowanie tematem

Reklama nieuzgodniona z administratorami jest zabroniona.

Tekst reklamowy, uzgodniony z administratorami, musi być opatrzony odpowiednią adnotacją nie pozostawiającą cienia wątpliwości, że jest to reklama.

Uprasza się nowych uczestników, żeby nie zaczynali obecności na forum od wychwalania jakiejś terapii lub leku, bo może to zostać potraktowane jako reklama ze wszelkimi tego konsekwencjami.

Wszelkie oferty kupna/sprzedaży leków muszą być uzgodnione z Administratorami. Każda nieuzgodniona oferta zostanie usunięta bez dodatkowych ostrzeżeń. Aby usunąć wszelkie wątpliwości uprzedzam, że zgodę na tego typu ogłoszenia mogą dostać wyłącznie osoby znane administratorom lub moderatorom. Osoby zaglądające na forum tylko w celu umieszczenia ogłoszenia na pewno takiej zgody nie dostaną.

9. Zasady i Konsekwencje

Uczestnicy forum wypowiadający się sensownie mogą dostępować do różnych "stopni wtajemniczenia".

Osoby wykazujące szczególne zaangażowanie mogą zostać moderatorami.

Osoby nieprzestrzegające zasad forum mogą zostać ostrzeżone w formie upomnienia i żółtej kartki.

W przypadku recydywy niepożądanych zachowań zostaje nałożony ban - czyli blokada konta. Próba założenia drugiego konta i kontynuowanie szkodliwych działań zostanie udaremnione przez ban na IP.

Osoba zbanowana ma prawo po jakimś czasie, po przemyśleniu swojego postępowania, odezwać się do Administratora i pokornie poprosić o zdjęcie kary. Prośba może, ale nie musi, zostać spełniona. Po najmniejszym objawie recydywy ban zostaje przywrócony.

10. Netykieta

10.1. Zanim zapytasz. . . poszukaj sam odpowiedzi

To chyba podstawowa zasada wszystkich forów. Zanim przedstawisz swój problem, poszukaj w dziale problemów rozwiązanych, czy już ktoś wcześniej nie rozwiązał Twojego problemu. Może z początku wydawać Ci się to stratą czasu, jednak 10-20 minut poświęconych na szukanie to nie to samo, co 10 godzin lub nawet dni na ponowne rozpatrywanie tematu. Pamiętaj też, że możesz skorzystać z Wyszukiwarki!

10.2. Umieszczaj wątek tam, gdzie jego miejsce!

Przyczyni się to zapewne do szybszej odpowiedzi a także do zachowania porządku na Forum. Pamiętaj także, że wątek umieszczony w niewłaściwym dziale może zostać przeniesiony. Wtedy sam będziesz miał problemy z jego odnalezieniem.

10.3. Nie dubluj wątków!

Jeśli masz problem, lub potrzebujesz porady napisz tylko jeden wątek w tym dziale, który najbardziej pasuje do tematu Twojej wypowiedzi. Pamiętaj, że zdublowane wątki mogą być usunięte - wtedy sam będziesz miał kłopoty z jego znalezieniem.

10.4. Dobrze sformułuj temat!

Dobrze ujęty temat oddający to, czego dotyczy wątek to klucz do wysokiej czytelności oraz dobra wskazówka dla innych. Dlatego pamiętaj, aby nie nadawać tytułów w stylu "POMOCY!!!", "Mam problem", "Ważne!" lub podobnie. Zamiast tego postaraj się opisać w kilku słowach istotę problemu.

10.5. Opisuj problem precyzyjnie!

Jeżeli masz problem i chcesz uzyskać pomoc, postaraj się o jak najrzetelniejszy opis problemu.

10.6. Szanuj Forumowiczów

Nie utrudniaj życia innym bezmyślnymi lub agresywnymi postami.

10.6. Nie nadużywaj formatowania!

Na Forum można pisać zarówno czcionką pogrubioną jak i kursywą . Jednak pamiętaj, aby nie nadużywać formatowania. Wykorzystuj je tylko wtedy, kiedy przyczyni się do poprawy czytelności informacji lub chcesz zaakcentować jakiś istotny fakt. Natomiast pisanie całej swej wypowiedzi np. czcionką pogrubioną jest niemile widziane przez innych. Zanim zaczniesz pisać upewnij się także, czy dioda "Caps Lock" się nie świeci ;)!

10.7. Nie poganiaj!

Podpisy typu "proszę o szybką odpowiedź" są źle widziane przez innych i mogą w efekcie przynieść odwrotny skutek. Jeśli naprawdę zależy ci na szybkości, to uzasadnij swą prośbę. Choć i tak każdy stara się odpowiedzieć, jak tylko zobaczy pytanie i umie coś poradzić na zadany temat.

10.8. Jak na Forum to na Forum!

Jeśli publikujesz wątek na Forum, to nie podpisuj, że chcesz odpowiedzi na e-mail, GG itp. Forum jest po to, abyśmy się wymieniali doświadczeniami i uczyli nawzajem od siebie. Proponując inną formę wymiany informacji zabijasz istotę Forum.

10.9. Nie zapomnij podziękować!

Grzeczność zawsze jest mile widziana, ale równocześnie możesz dać o wskazówkę dla innych, którzy spotkają się z podobnym problemem. Jeśli dzięki radom zawartym na Forum udało Ci się rozwiązać problem to poinformuj o tym oraz zaznacz, jakie zabiegi i czynności bezpośrednio się do tego przyczyniły!

10.10. Pisz poprawnie i czytelnie

Na Forum możesz pisać dowolnym stylem, jednak pamiętaj, aby treść była czytelna dla innych użytkowników.

Znaczna część z nich, gdy zobaczy słowa "jush", "goopi", "tesh", "pozdroofka" itp. , może zignorować Twoją wypowiedź - i najpewniej to zrobi - czym znacznie zmniejszysz szanse na otrzymanie pomocy.

Nie stosowanie znaków interpunkcyjnych, wielkich liter oraz wyraźnego podziału na akapity również znacząco zmniejsza czytelność wypowiedzi. W najgorszym wypadku Twoja wypowiedź może się w ogóle nie doczekać odpowiedzi. Oczekujesz pomocy? Pozwól więc innym sobie pomóc i pisz tak, aby mogli się skupić na istocie problemu, a nie na deszyfrowaniu treści.

Używanie polskich znaków nie jest konieczne, choć wskazane. Sporadyczne, drobne błędy jakkolwiek nie zmniejszą znacząco czytelności wypowiedzi, to jednak pamiętaj - im ona poprawniejsza, tym więcej ludzi na nią odpowie.

Dla formalności przypominamy, że spację wstawiamy PO znaku przestankowym. Nie przed.

11. Zasady obowiązujące wszystkich studentów, doktorantów i naukowców (zwanych dalej adeptami), którzy chcą prosić o naszą współpracę przy tworzeniu własnych dzieł.
Społeczność Forum chętnie pomaga wszystkim, którzy potrzebują informacji o ADHD dla celów naukowych. Nie należy się nas bać, jeżeli się przestrzega pewnych zasad.
Aby uporządkować sprawy z tym związane ogłaszamy następujące zasady nawiązywania współpracy:
11.1. Prośba o pomoc w zebraniu danych i informacji powinna być wyrażona w uprzejmej formie.
11.2. Oczekujemy, że adept krótko przedstawi siebie i swoją pracę:
    Na jakim kierunku studiuje, jaką pracę pisze (licencjacką, magisterską, inną), jaki jest temat pracy?
    W jakich okolicznościach zetknął się z ADHD lub ZA i co sprawiło, że ADHD lub ZA stało się przedmiotem pracy, którą pisze?
    Jakie ma doświadczenia praktyczne związane z ADHD lub ZA (odbyte praktyki, praca w wolontariacie, inne)?
11.3. Wymagamy, aby adept samodzielnie korzystał z informacji, które są już umieszczone na portalu i forum (pomożemy w wyborze odpowiednich wątków).
11.4. Praca musi być przemyślanym efektem pracy autora. Niedopuszczalne jest publikowanie ankiet nieoryginalnych, standardowych arkuszy diagnostycznych w części lub w całości oraz ankiet banalnych. Dla wyjaśnienia - ankieta banalna ma za zadanie sprawdzenie prawdziwości tez zawartych w podstawowych podręcznikach.
11.5. Oczekujemy, że gotowa praca po obronie zostanie udostępniona społeczności Forum.
11.6. Zwracamy uwagę, że publikowana ankieta musi spełniać minimum poprawności pod względem treści oraz formy. Duża liczba błędów literowych lub ortograficznych świadczy o braku szacunku dla odbiorcy. A my nie lubimy być olewani.
11.7 Wydaje się to oczywiste, ale na wszelki wypadek przypominam. Jeżeli jakiekolwiek treści zostaną zaczerpnięte z forum, muszą zostać opatrzone wskazaniem źródła pochodzenia. To wynika z przepisów prawa i ze zwykłej przyzwoitości.

Zapraszamy!

Niniejsze zasady obowiązują również w przypadku korzystania zewnętrznych serwisów ankietowych.
Nieprzestrzeganie tych reguł skończy się NIEODWOŁALNYM i natychmiastowym usunięciem ankiety z forum.

-------------

12.1
Niektórzy adepci pytają, czemu jesteśmy tacy niedobrzy dla nich.
Więc od razu odpowiadam:
Wasi poprzednicy zaglądali na forum chcąc uzyskać natychmiastową pomoc (bo termin!!!) a sami często byli kompletnie nieprzygotowani. Nie przeczytali podstawowych lektur, nie znali podstawowych pojęć, ankiety przygotowywali na kolanie (w co drugim wyrazie literówka albo byk ortograficzny) albo chcieli sprawdzać, czy elementarna wiedza podręcznikowa jest nadal prawdziwa.

Nie chcemy przyczyniać się do powstawania bezwartościowych prac pisanych przez niedouczonych adeptów. Natomiast jesteśmy jak najbardziej chętni, aby pomóc w tworzeniu wartościowych prac.

Dlatego prosimy o wyrozumiałość.

ps. Wiemy co to jest dysleksja i dysortografia, ale tłumaczenie się dysleksją w momencie wstawienia ankiety z bykami uważamy za niepoważne. Istnieją korektory tekstu, koledzy i rodzina, którzy mogą pomóc w korekcie tekstu.
Ankieta lub badanie mają być przygotowane poprawnie pod względem merytorycznym jak i pod względem formy.