Forum     Forum - powrót na pocztek forum Portal - powrót na ADHD.org.pl Office Bogdan Mizerski

Proszę o pomoc !!!

Moderator: Moderatorzy

zorka

Awatar użytkownika

Posty: 2


Rejestracja:
12-03-2006 19:39

Post 14-03-2006 11:10

Proszę o pomoc !!!

Mam nadzieję , że dobrze trafiłam moje dziecko nie ma stwierdzonego ADHD, ale według mnie wszystko na to wskazuje, jest nadpobudliwy , gada jak najęty ( najgorsze , że robi to na lekcjach i nauczyciele się skażą ) , do tego nie umnie się skoncentrować , wszystko go interesuje tylko nie lekcje , ( mucha na ścianie jest znacznie ciekawsza) , jest bardzo nerwowy , bojaźliwy , ale pozatym to żywe srebro , najpierw coś zrobi , a potem myśli , nigdy nie zastanawia sie nad konsekwęcjami swojego czynu .
Dodam , że syn aktualnie jest leczony na padaczkę pourazową lekooporną , jest na tegretolu 2 x 200mg i topamox 2 x 100mg.
Ma duże problemy z nauką , właściwie to wcale nie chce się uczyć , odrabianie lekcji z nim to gechenna , chodzi do 4 klasy i nie jest w stanie odrobić lekcji bezemnie , cały czas muszę siedzieć z nim , a odrabianie ciągnie się przez całe popołudnia, jest leworęczny ma dysgrafie , duże problemy z pisaniem zamienia prawie wszystkie litery tz. b z d, a z o , u z y, m z n , l z ł albo t, , robi bardzo dużo błędów ma problemy ze zrozumieniem tekstu.
Bardzo proszę poradźcie mi co robić , jak z nim postępować, jeśli udać się do lekarza to jakiego .
Bardzo proszę o "jakieś światełko w tym ciemnym tunelu " bo ja juz sobie nie razdę.

Agatka

Awatar użytkownika

Profesorowa

Posty: 1001


Rejestracja:
10-03-2005 21:16

Lokalizacja: Kraków

Post 14-03-2006 11:58

Droga zorko! Z Twojego postu wynika, że wiodącym schorzeniem wystepującym u Twojego dziecka jest padaczka. Juz wielokrotnie pisaliśmy na tym forum, że niestety padaczka daje różne objawy i różne zachowania, w tym często zbliżone do ADHD.
Postępowanie przy padaczce jest nastepujące - farmakoterapia (która masz), opieka psychologa (długoterminowa), psycholog powinien monitorować rozwój dziecka, sprawdzać co jakiś czas rozwój intelektualny (raz na 2 lata). obserwować wpływ leku i samej choroby na funkcje poznawcze (czyli intelekt) oraz percepcyjne (czyli postrzeganie wzrokowe, słuchowe, jak i dotykowe), motoryczne (sprawnośc ruchowa ciała, spreawność precyzyjnych ruchów rąk) no i oczywiście rozwój emocjonalny i społeczny - piszesz o emocjach, że nie jest najlepiej. Twoje dziecko powinno byc objęte stałą opieka psychologiczną (spotkania raz, albo dwa razy w tygodniu) w rejonowej poradni psychologiczno-pedagogicznej, gdzie powinien on i wasza rodzina dostac pomoc psychologiczną i zajęcia usprawniające zaburzone obszary (piszesz o dysgrafii, kłopotach w nauce pisania, itd).
Co do metod behawioralno-poznawczych, czyli konsekwencji, zasad, wymagań - to niestety przy padaczce te metody mają ograniczone zastosowanie, ponieważ częśc zachowań dziecka wynika po prostu z choroby i dominującym oddziaływaniem jest farmakoterapia, stymulowanie rozwoju i kompensowanie zakłóceń. Wymagasz wsparcia Ty, Twoje dziecko, lekarz powinien też opisać Ci jakie są konsekwencje choroby. Najbliższą pomoc powinnas dostać w rejonowej poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Pozdrawiam, mam tez pytanie, jak często mały ma napady i jak się manifestują?
jestem psychologiem:) i lubię to forum
Agata Orzeł-Żukowska
psycholog dziecięcy i terapeuta rodzinny
terapeuta biofeedback

Wróć do Ekspert radzi



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.