Forum     Forum - powrót na pocztek forum Portal - powrót na ADHD.org.pl Office Bogdan Mizerski

adhd sprzężone z upośledzeniem umysłowym

Moderator: Moderatorzy

uma

Post 16-02-2006 22:17

adhd sprzężone z upośledzeniem umysłowym

Kilka razy w tygodniu pracuję jako wolontariusz w placówce dla dzieci upośledzonych umysłowo w różnym stopniu. jedna z podopiecznych, dziewięcioletnia dziewczynka, ma wg mnie adhd. dziecko jest upośledzone w stopniu znacznym, baaardzo agresywne, robi krzywdę sobie i innym, nie wytrzymuje w jednym miejscu dłużej niż minuta-no, czasem dwie. Z uśmiechem na twarzy zrzuca z półek książki, rzuca krzesłami, szczypie, gryzie, wywraca wszystko, co ma w zasiegu rąk i nóg. I tak przez kilka godzin dziennie. Jest niebezpieczna dla innych dzieci. W żaden sposób nie leczona. Na wszelkie moje sugestie o konieczności wizyty u lekarza słysze, że nie mozna dziecka ogłupiać lekami, trzba znaleźc sposób. w rezultacie inne dzieci z grupy regularnie są krzywdzone, a "sposób" to wrzaski nauczycielek, bicie małej, szarpanie jej za włosy, kneblowanie buzi chustką żeby nie pluła. Faktycznie, metodami "pokojowymi" nie sposób zapewnić innym podopiecznym bezpieczeństwa, jednak to, co się tu stosuje, to barbarzyństwo stokroć od leków gorsze. Co robić? Dodam jeszcze, że matka równiez nie widzi koniecznosci podawania leków, mała jest w domu regularnie bita. prosze o jakąkolwiek radę.

Agatka

Awatar użytkownika

Profesorowa

Post 20-02-2006 09:32