06-10-2005 23:33
Niestety sposób prezentowania ADHD w mediach masowych wynika często z chęci przyciągnięcia uwagi widza czymś negatywnym, brutalnym, a wiec także elementem agresji lub chęci schlebiania już zaistniałym skojarzniom ADHD = niegrzeczne, trudne dzieci itd.
INTERWENCJI nie widzialem, a wieczorem na Polsacie złych intencji zapewne nie mieli, ale przypadki dobrano takie, że chyba nie tylko ADHD jest w nich problemem.
Masz rację Ilonko, że to jak bedzie pokazywane ADHD w mediach, taki będzie wizerunek na lata bo wielu słyszy po raz pierwszy lub doprecyzowuje swoją wiedzę.
Dobre programy to m. in. takie w ktorych:
1/ agresji nie miesza sie z ADHD , impulsywnośc to co innego
2/ jak bardzo trudno nam i dzieciom z ADHD, a bardzo chcemy dobrze,
3/ przykłady ludzi , ktorym mimo trudności się udało, ne tylko wielkich z historii, ale takich jak Paweł - pokazał się b.dobrze,
a wiec , że chodzi dzieci , ktorym trzeba i warto pomoc.
I na koniec dodam, że jedna z agencji reklamowych zaproponowala dużej amerykańskej korporacji w Polsce kampanię w ktorej motywem byłoby ADHD i pewien wielki wynalazca - a wiec kreatywnośc , twórczość, innowacyjność produktu itd. - reklamy na cała strone w prasie - nie wiadomo czy to przejdzie, bo konkurencja projektow, ale byłaby to duża rzecz nie tylko dla produktow tej firmy, ale i wizerunku ADHD.
pozdrawiam