Forum     Forum - powrót na pocztek forum Portal - powrót na ADHD.org.pl Office Bogdan Mizerski

Program Edukacyjno-Terapeutyczny ORTOGRAFFITI

Moderator: Moderatorzy

olajaksa

Awatar użytkownika

Dama/Kawaler Złotego Orderu ADHD

Posty: 105


Rejestracja:
04-07-2005 18:42

Post 20-08-2006 18:39

Program Edukacyjno-Terapeutyczny ORTOGRAFFITI

Zastanawiam się nad tym programem. Interesuje mnie opinia rodzica lub nauczyciela, który "czuwa" nad przebiegiem pracy dziecka z wykorzystaniem serii zeszytów ORTOGRAFFITI. Proszę o wyrażenie zdania na temat przydatności programu lub pozostawienie informacji do kontaktu. :)

małgosia

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 687


Rejestracja:
27-05-2005 16:12

Post 20-08-2006 21:09

http://www.ortograffiti.pl/index.php
http://www.operon.pl/ortograffiti/zasady.html


Tak ogólnie przejrzałam, ale nie znam dokładnie tego programu. Do tej pory zawsze dla dzieci z dysleksja polecało się zeszyty ortograficzne Sadusiowej.

http://www.miedzyrzec.pl/um/index.php?i ... i&news=282


Poza tym zauważyłam, że na stronach internetowych wielu szkół nauczyciele prowadzą zajęcia wg tego programu - może zwrócic sie mailowo do nich z prośba o ocenę.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi." /Albert Einstein/

małgosia

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 687


Rejestracja:
27-05-2005 16:12

Post 23-08-2006 13:44

"Przyjemna ortografia ? - uwagi o pracy z programem Ortograffiti

W programie wydawnictwa "Operon" - Ortograffiti uczestniczę już prawie trzy lata. Program ten ma na celu przezwyciężenie trudności o charakterze dyslektycznym, kształcenie umiejętności poprawnego pisania poprzez utrwalenie zasad ortograficznych oraz rozwijanie sprawności językowej. Praca ta odbywa się w oparciu o 9 zeszytów, poświęconych różnym zasadom ortograficzny oraz ćwiczeniom grafomotorycznym.

Pracuję z grupą 12 uczniów, którzy zaczęli udział w programie w pierwszej klasie gimnazjum. Uczniowie wypełniali kolejne zeszyty Ortograffiti w domu, następnie przynosili je do szkoły, sprawdzałam zadania, testy i wysyłałam wyniki do wydawnictwa.

Przez cały czas "moja grupa" wypełniła zaszyty rzetelnie, na miarę indywidualnych możliwości.

Początkowo uczniowie podchodzili do pracy z zeszytami chętnie, wręcz entuzjastycznie. W miarę upływu czasu, to się zmieniało. Olbrzymi wysiłek wkładany w uzupełnianie kolejnych zeszytów spowodował, że niektórzy z nich zniechęcili się. Dotyczyło to zwłaszcza tego roku szkolnego, gdyż w trzeciej klasie każdy z moich uczniów chciał przede wszystkim, jak najlepiej przygotować się do egzaminów, nie miał więc tyle czasu, aby systematycznie pracować z zeszytem. Dopiero po egzaminach grupa doszła do wniosku, że "wypada" zmobilizować się i zakończyć pracę nad wszystkimi zeszytami. Myślę, że się uda.

Dodatkowo motywacją dla uczniów biorących udział w programie stanowiły lekcje ortografii organizowane z wykorzystaniem ćwiczeń zawartych w zeszytach. To uczestnicy programu proponowali ćwiczenia dla klasy, te, które im samym podobały się najbardziej. Wybrane osoby brały udział przygotowaniu i prowadzeniu takich lekcji. Dawało im to wiele satysfakcji.

Praca z programem Ortograffiti wymagała ode mnie wielu godzin pracy. Aby omówić kolejne zeszyty z uczniami, spotykałam się z nimi po lekcjach. Żałuję, że nie miałam do dyspozycji dodatkowych godzin na pracę z zeszytami w szkole. Myślę, że wtedy byłyby one jeszcze bardziej efektywne, a wymagałyby mniej dodatkowego czasu (mojego i uczniów).

Pracę z programem Ortograffiti uważam za cenne doświadczenie. To nie tylko spotkanie z uczniami, cenne pomoce, ale także konferencje, na których mogłam wymienić doświadczenia, zebrać nowe pomysły, pogłębić wiedzę.

Moi uczniowie poznali dokładnie zasady ortograficzne, nie było potrzeby ich przypominać. Wśród nich znaleźli się tacy., którzy poprawili wygląd swoich zeszytów, ładniej piszą i wykonują przejrzyste notatki. Uczniom podobały się zeszyty Ortograffiti ze względu na swoją różnorodność, Zwracali mi uwagę, że nie można się przy nich nudzić (trochę pisania, liczenia, rysowania, a nawet wyklejania). Dzięki udziałowi w programie zrozumieli, jak minimalizować trudności związane z dysleksją czy dysortografią.

Chciałabym w następnym roku zachęcić do udziału w tym programie kolejne pierwsze klasy.

Małgorzata Nowak
Gimnazjum w Radziszowie "

http://www.publikacje.edu.pl/publikacje.php?nr=2885
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi." /Albert Einstein/

małgosia

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 687


Rejestracja:
27-05-2005 16:12

Post 05-04-2012 09:47

Zapraszam nauczycieli, pedagogów.. itp. do brania udziału w szkoleniach organizowanych przez Akademię Ortograffitii:
http://www.akademiaortograffiti.pl/

Szkolenia są online, bezpłatne, tylko egzamin kosztuje 50 zł. Każdy uczestnik dostaje bardzo ciekawe materiały na temat dysleksji.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi." /Albert Einstein/

małgosia

Awatar użytkownika

Wsparcie

Posty: 687


Rejestracja:
27-05-2005 16:12

Post 27-06-2013 19:24

Polecam kurs: "Warsztat skutecznego nauczyciela – wsparcie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się z klas IV–VI". Bardzo ciekawe materiały.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi." /Albert Einstein/

dogut

Posty: 3


Rejestracja:
18-12-2013 22:19

Post 18-12-2013 22:24

Ten program był używany w klasie mojego syna i podchodził do tych lekcji dosyć dobrze. Efekty też były, ale czy dzięki programowi, nauczycielowi, czy samemu dziecku, to już nie wiem :)

Wróć do Dysleksja i inne dys...



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.